uitlaat resonantie

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: uitlaat resonantie

Post by gert »

allemaal bedankt voor de reacties.
ik denk toch dat het gedeeltelijk komt door trilling van die blikken doos, wat de demper eigenlijk is.
tis vrij simpel om een isolatie materiaal om de doos te wikkelen en vastzetten met een hele lange wormslangklem oid.
makkelijker dan andere dempers proberen of een absorbtie demper erachter plaatsen.
ik meld het als ik meer weet.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: uitlaat resonantie

Post by muddy bandit »

Blijft toch lastig zoeken waar het precies vandaan komt, je zult eerst moeten ontdekken of het een reflectiegeluid of een resonantiegeluid is.
Je kunt een klein bochtje naar beneden gericht op het einde van de uitlaat ook eens proberen, desnoods zo'n gebogen eindsierstuk wat voor een paar euro in elke autotoko te koop is... kan bij reflectiegeluiden al een prima resultaat geven.
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: uitlaat resonantie

Post by gert »

ja, das nog wel een goed idee om te proberen.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: uitlaat resonantie

Post by Wilf »

Als het een diepe enkele toon is zonder rammel kan het resonantie vanuit de uitlaat zijn, als je vanonder een rammel er bij hoort dan is het mogelijk de ophanging van de uitlaat.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: uitlaat resonantie

Post by Nick_nl »

rene74monte wrote: Wed Feb 24, 2021 8:15 pm dat is dus eigenlijk ook een soort demper
Tja, het is een stuk loze ruimte om de pulsen in de uitlaat te verstoren. De klankkleur zou er niet door moeten veranderen.
Of het dan een demper is. :?
Post Reply