opfrisbeurt mopar 318

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
GMC RP
Posts: 541
Joined: Wed Feb 04, 2004 6:14 am

opfrisbeurt mopar 318

Post by GMC RP »

Ik ben bezig met het opfrissen van mijn 318 uit mijn W200. Koppen worden gevlakt, overal nieuwe pakkingen, slangen enz. Nu twijfel ik of ik ook de zuigerveren zal vervangen. De compressie was goed voordat ik het blok uit elkaar haalde en ook geen rook uit uitlaat. Nu heb ik nooit echt een stuk met de auto gereden dus weet het olieverbruik niet.
Zuigers zien er prima uit van boven en van onder maar heb ze er nog niet uit gehad Ik heb geen krassen in de wanden.
Als ik besluit de zuigerveren te vervangen moet je dan ook de cylinderwanden honen?
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: opfrisbeurt mopar 318

Post by Crash »

Als je al zover bent is zuigerveren het geld niet en gewoon doen, ja je zal wel ff moeten honen.
Je kan zelf zo'n setje kopen of ff laten doen.
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: opfrisbeurt mopar 318

Post by RobDodge »

Geen sporen van vernieling,
Ik zou het lekker laten zoals het zit.
GMC RP
Posts: 541
Joined: Wed Feb 04, 2004 6:14 am

Re: opfrisbeurt mopar 318

Post by GMC RP »

heb een drijfstang los gehad en de lagers hebben toch een beetje slijtage. Toch besloten alle zuigers eruit te halen en ook gelijk de krukas eruit.
alle lagers besteld en ook de zuigerveren worden vervangen.
Ben van plan zelf te gaan honen met zo'n 3 poot, nog tips/tricks om dit goed te laten verlopen?
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: opfrisbeurt mopar 318

Post by Grasmusen »

3 poten vind ik kut, kijk hier eens naar

https://www.gereedschapbestellen.nl/hoo ... r0QAvD_BwE

of je moet een goeie slag in kunnen stellen, anders slaan die stenen stuk op het web onderin of je vliegt er boven uit.

Je moet wel effe goeie diameter en korrel opzoeken 80 is beetje veel te grof
Post Reply