Th700 governor afstellen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Bartf
Posts: 60
Joined: Sun Apr 26, 2020 7:25 pm

Th700 governor afstellen

Post by Bartf »

Heeft er iemand gespeeld met de governor gewichtjes en veertjes?

Ik lees op usa fora honderden topic met nog meer meningen over wat individueel de gewichten en veertjes doen


Denk dat th350/700r4 gelijk behandeld kan worden.
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: Th700 governor afstellen

Post by David - 71 camaro »

Wat wil je weten? Ze doen wat wat ze moeten doen: lighter = later. Primaire gewichten (grote) beïnvloeden de schakelmomenten bij lagere snelheden, de secundaire (kleinere) bij hoge snelheden. Veertjes beïnvloeden de part throttle schakelen. Te veel factoren als koppel, transmissie ratio's en achteras overbrenging die van invloed zijn op de combo om verder iets zinnigs over te zeggen. Koop een kit en begin te experimenteren tot je tevreden bent.
Bartf
Posts: 60
Joined: Sun Apr 26, 2020 7:25 pm

Re: Th700 governor afstellen

Post by Bartf »

Oke. Heb reeds zon kit in bezit. Daar zit 1 soort gewicht in, volgens mij de inner weights bij weet niet of dit de primair of secundaire gewichten zijn dan.

Verder wat ik specifiek zou willen weten is of er verschil zit in de positie waar ik het gewichtje ga veranderen (er zitten 2 gewichten in. Ofja 4 eigenlijk als er primair en secundaire gewichten zijn).

Wat ik wil bereiken
1. WOT van 3500 naar 5500 rpm
2. Part throttle algemeen iets hogere rpm maken
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: Th700 governor afstellen

Post by David - 71 camaro »

Zitten er geen instructies bij? Zo ja, read the f@$%ng manual zo niet, check dan ff online. In een mum handleidingen gevonden van diverse merken die behoorlijk duidelijk aangeven wat je moet doen.
desmond
Posts: 106
Joined: Sun Jun 30, 2013 6:21 pm

Re: Th700 governor afstellen

Post by desmond »

Ik heb er wel ervaring mee.. Inderdaad gewoon een set kopen gewicht en veertjes en dan experimenteren makkelijk als je een brug tot je beschikking hebt tenminste vindt ik..

Succes 😁👍
Post Reply