Gebruiken jullie fusible links en waar koop je dat in Nederland? Of is daar een alternatief voor?
(De oranje dingen)
Ik ben nu met de kabelboom bezig en ik zie nu dat ik bij 1 van de +kabels naar de startmotor geen fusible link heb, maar een kroonsteen
Fusible links
Re: Fusible links
Ik heb alles er tussen uit.
Veel Europese auto's uit de jaren 60 & 70 hebben ze ook niet.
Mocht je toch gezekerd willen zijn dan kan je ook een circuit breaker er tussen zetten.
Zoiets als dit https://www.carbuilder.com/uk/100-amp-s ... it-breaker.
die zijn er van 50A tot 200A
Veel Europese auto's uit de jaren 60 & 70 hebben ze ook niet.
Mocht je toch gezekerd willen zijn dan kan je ook een circuit breaker er tussen zetten.
Zoiets als dit https://www.carbuilder.com/uk/100-amp-s ... it-breaker.
die zijn er van 50A tot 200A
Re: Fusible links
Mijn eerste gedachte was ook weg halen, maar misschien zitten ze er ook niet voor niets.
Ik heb de kroonsteen er wel tussen uit, in de andere kabel laat ik de fusible link eerst wel zitten.
Ik heb de kroonsteen er wel tussen uit, in de andere kabel laat ik de fusible link eerst wel zitten.
Re: Fusible links
Re: Fusible links
Heb gisteren net een hele draad moeten vervangen doordat hij te heet geworden was . Dus noodzakelijk zijn ze zeker .
Oh ja foto doet geen recht , hij zat in een kabelboom die van links naar rechts onder Dash liep ......
Oh ja foto doet geen recht , hij zat in een kabelboom die van links naar rechts onder Dash liep ......
Last edited by Bazz on Mon Jan 03, 2022 9:11 pm, edited 1 time in total.
Re: Fusible links
Ik had de fusible links destijds in mijn '71 Plymouth wel vervangen. Ik weet niet zeker meer of ik ze toen had gekocht bij Six Paxk, of die winkel die vroeger hier sponsor was (naam vergeten, regio Den Haag) of Rockauto USA of elders. Is alweer jaartje of 15,16 geleden namelijk. Het staat heel netjes want het neemt geen ruimte in beslag zoals een normale zekering wel doet.
En over het algemeen zijn het connecties die je niet met een gewone zekering wil sluiten omdat een zekering door ouderdom kan falen en fusible links vaak in hoogstromige onderdelen zitten. Plekken waarvan de zekering er normaliter sowieso niet snel uit zal knallen tenzij er echt wat behoorlijk verkeerds aan de hand is. Ze hebben er destijds echt wel over nagedacht dus.
En over het algemeen zijn het connecties die je niet met een gewone zekering wil sluiten omdat een zekering door ouderdom kan falen en fusible links vaak in hoogstromige onderdelen zitten. Plekken waarvan de zekering er normaliter sowieso niet snel uit zal knallen tenzij er echt wat behoorlijk verkeerds aan de hand is. Ze hebben er destijds echt wel over nagedacht dus.