Fusible links

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Fusible links

Post by SRB12 »

Gebruiken jullie fusible links en waar koop je dat in Nederland? Of is daar een alternatief voor?

Image
(De oranje dingen)

Ik ben nu met de kabelboom bezig en ik zie nu dat ik bij 1 van de +kabels naar de startmotor geen fusible link heb, maar een kroonsteen :roll:
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Fusible links

Post by MotiV8 »

Ik heb alles er tussen uit.
Veel Europese auto's uit de jaren 60 & 70 hebben ze ook niet.

Mocht je toch gezekerd willen zijn dan kan je ook een circuit breaker er tussen zetten.
Zoiets als dit https://www.carbuilder.com/uk/100-amp-s ... it-breaker.
die zijn er van 50A tot 200A
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Fusible links

Post by SRB12 »

Mijn eerste gedachte was ook weg halen, maar misschien zitten ze er ook niet voor niets.
Ik heb de kroonsteen er wel tussen uit, in de andere kabel laat ik de fusible link eerst wel zitten.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Fusible links

Post by Bazz »

SRB12 wrote: Sun Jan 02, 2022 9:53 am Gebruiken jullie fusible links en waar koop je dat in Nederland? Of is daar een alternatief voor?

Image
(De oranje dingen)

Ik ben nu met de kabelboom bezig en ik zie nu dat ik bij 1 van de +kabels naar de startmotor geen fusible link heb, maar een kroonsteen :roll:

Ik ben nog niet echt met kabelboom aant stoeien maar kan je wel mijn idee delen .

Heb je ook met losse knijp contacten heb ik ooit gezien maar deze zijn net geen 4 euro bij toolstation dus wel heel makkelijk aan te komen .

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Fusible links

Post by Bazz »

Heb gisteren net een hele draad moeten vervangen doordat hij te heet geworden was . Dus noodzakelijk zijn ze zeker .

Oh ja foto doet geen recht , hij zat in een kabelboom die van links naar rechts onder Dash liep ...... :idea:
Last edited by Bazz on Mon Jan 03, 2022 9:11 pm, edited 1 time in total.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Fusible links

Post by Bazz »

Image
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Fusible links

Post by Wilf »

Ik had de fusible links destijds in mijn '71 Plymouth wel vervangen. Ik weet niet zeker meer of ik ze toen had gekocht bij Six Paxk, of die winkel die vroeger hier sponsor was (naam vergeten, regio Den Haag) of Rockauto USA of elders. Is alweer jaartje of 15,16 geleden namelijk. Het staat heel netjes want het neemt geen ruimte in beslag zoals een normale zekering wel doet.

En over het algemeen zijn het connecties die je niet met een gewone zekering wil sluiten omdat een zekering door ouderdom kan falen en fusible links vaak in hoogstromige onderdelen zitten. Plekken waarvan de zekering er normaliter sowieso niet snel uit zal knallen tenzij er echt wat behoorlijk verkeerds aan de hand is. Ze hebben er destijds echt wel over nagedacht dus. :)
Post Reply