TDC pontiac 400

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

TDC pontiac 400

Post by Green-Hornet »

Ik heb eindelijk tijd gehad om mijn dubbele klepveren te monteren na de break-in.

Cilinder 1 op TDC compressie slag gezet.Daarna alle pushrods en rockers gedemonteerd.
Nu heb ik het cilinder voor cilinder gedaan, dus ook elke cilinder in TDC gezet,mocht de klep eens vallen,haha.
Heb alle 8 de cilinders gedaan.

Het zal wel,maar vraag het voor de zekerheid....

Nu staat cilinder 1 weer in TDC compressie slag toch?
Na eerst alle 8 te hebben gedaan.Krukas heeft 2 omwentelingen gemaakt.
Dit i.v.m het stellen van de kleppen.
Valleypan en intake zijn uiteraard gemonteerd.

Ik hoor het graag,alvast bedankt!

Iemand nog een handige manier om de kleppen te stellen met alles erop behalve de kleppendeksels.
Bepaalde manier?
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: TDC pontiac 400

Post by SRB12 »

Ja, bij twee omwentelingen is het weer de compressieslag. Je kunt het ook controleren door te kijken naar de kleppen/tuimelaars. De kleppen staan nu dicht, en je moet beide stoterstangen met de vingers rond kunnen draaien.
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: TDC pontiac 400

Post by Green-Hornet »

SRB12 wrote: Wed Jan 26, 2022 9:57 am Ja, bij twee omwentelingen is het weer de compressieslag. Je kunt het ook controleren door te kijken naar de kleppen/tuimelaars. De kleppen staan nu dicht, en je moet beide stoterstangen met de vingers rond kunnen draaien.
Bedankt!
Kleppen heb ik ook gesteld.
Moet ik de stoterstangen kunnen rond draaien als de kleppen dicht staan?
Staan ze anders te straks?
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: TDC pontiac 400

Post by SRB12 »

Ja als ze dicht zijn. Als een klep open staat duwt deze tegen de veer aan en staat er spanning op.
Ik heb zelf hydraulisch, dus hoef nooit te stellen. Maar het lijkt me dat het voor jou ook geldt.
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: TDC pontiac 400

Post by Green-Hornet »

SRB12 wrote: Wed Feb 02, 2022 10:24 pm Ja als ze dicht zijn. Als een klep open staat duwt deze tegen de veer aan en staat er spanning op.
Ik heb zelf hydraulisch, dus hoef nooit te stellen. Maar het lijkt me dat het voor jou ook geldt.
Ik heb de originele studs veranderd naar 7/16 ,dus geen 'schouder' meer waar je ze met een bepaald aantal nm tegen aanschroeft, dus ik moet ze wel stellen.
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: TDC pontiac 400

Post by Green-Hornet »

Image
Post Reply