Opvullen bladveer shackle apk???

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Chevy
Posts: 14
Joined: Mon Aug 19, 2019 11:14 am

Opvullen bladveer shackle apk???

Post by Chevy »

Hallo allemaal, ik kon niet meer onder mijn oude naam cadillacc inloggen, vandaar even onder deze naam.

Ik ben bezig met een chevrolet pick up, nu ben ik alles weer aan het monteren en zie ik dat de nieyw bestelde shackles net wat breder zijn als de oude 0,8 cm. Is het toegestaan om de ruimte binnenin op te vullen met 2 ringen???
Niet dar ik straks alles gemonteerd heb en dit later een apk punt is.
Volgens mij zou het niet zoveel uitmaken alsde shackle maar kan bewegen en de kop van de bout vrij langs het chassis kan afgaan om mee te kunnen bewegen.

Image
Last edited by Chevy on Fri Mar 04, 2022 2:55 pm, edited 1 time in total.
camaro67
Posts: 1182
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: Opvullen bladveer shackle apk???

Post by camaro67 »

Ik ben geen APK keurmeester,
maar het lijkt mij stug als je het netjes uitvult dat dat een afkeurpunt moet zijn.

Gr.Joop
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Opvullen bladveer shackle apk???

Post by rene74monte »

je kunt die bout toch gewoon strak aandraaien ? dan wordt hij wel smaller
Chevy
Posts: 14
Joined: Mon Aug 19, 2019 11:14 am

Re: Opvullen bladveer shackle apk???

Post by Chevy »

Kan ja, maar heeft niet mijn voorkeur omdat ik bang ben dat de las gaat scheuren, na verloop van tijd, opvullen heeft de voorkeur, anders nieuwe bestellen
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Opvullen bladveer shackle apk???

Post by muddy bandit »

Als de las daardoor gaat scheuren zegt het voornamelijk wat over de kwaliteit van het laswerk.
De pootjes van de shackle moeten evenwijdig lopen met de bladveer, als je de bout tot zover aanhaalt kun je ook bepalen of er nog vulringen tussen moeten (altijd aan beide kanten doen), voor de apk is dat geen probleem.
Ik zou de bout er wel van de andere kant door steken en de moer aan de buitenkant houden... kan zijn dat die foto een vertekend beeld geeft, maar op deze manier gemonteerd lijkt het erop dat de bout te lang is en tegen de drager aan kan gaan komen. (en dat is wel afkeur)
Chevy
Posts: 14
Joined: Mon Aug 19, 2019 11:14 am

Re: Opvullen bladveer shackle apk???

Post by Chevy »

Dank je voor het duidelijke antwoord, de bout gaat er andersom doorheen, anders raakt hij inderdaad het chassis. Ik heb nu alles gemonteerd en netjes opgevuld.

Bedankt allen voor de info.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Opvullen bladveer shackle apk???

Post by rene74monte »

kan aan de foto liggen maar het lijkt alsof dat ding zwz al uit elkaar gebogen is
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Opvullen bladveer shackle apk???

Post by Pavement Pounder »

Ik zou hem in de bankschroef of pers toch even wat dicht knijpen
Post Reply