Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Bartf
Posts: 60
Joined: Sun Apr 26, 2020 7:25 pm

Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Post by Bartf »

Hopelijk kan / wil iemand mij helpen.

Ik heb momenteel een sbc400 met een edelbrock intake (geen id welk type)
Met hierop een 1407 edelbrock carb en daarop direct een 300a mixer

Als ik nu over wil naar 100% lpg (heb geen benzine tank meer) wil ik uiteraard de impco 425 gaan gebruiken.

Hiervoor ga ik de carb eraf halen en een baseplate + impco 425 terug plaatsen.

Nu heb ik hulp nodig bij het "uitzoeken" van een baseplate. Ik bestel normaal bij summit en er is een ruime keus uit deze baseplates.
Kwa prijzen loopt uiteen van 150 tot 200dollar, in dit geval zou ik wel voor 50dollar meer de beste keus maken

Wie kan mij hierbij assisteren?

En als ik al een 425mixer en de baseplate heb. Wat moet er dan nog meer bij? Pakkingen...


Image
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Post by gert »

welke kleppenplaat maakt niet zoveel uit, als de boringen maar groot zijn, er zijn ook kleine.
en belangrijk is natuurlijk welke klep bediening erop zit en of dat past bij jouw auto, en of je aan de bak een tv kabel hebt die ook bediend moet worden.
Bartf
Posts: 60
Joined: Sun Apr 26, 2020 7:25 pm

Re: Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Post by Bartf »

Ja daarom moet het eigenlijk een directe vervanger zijn voor mijn huidige carb.

De tv kabel voor de th700r4 zal ik een geometrie beugeltje voor moeten aanschaffen.

Maar je zegt dat al die kleppen platen direct passen op mijn intake...?
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Post by rene74monte »

ja kunt toch de kleppenplaat van je bestaande carb gebruiken ? ik heb in het verleden die van mijn rochester gebruikt , geen probleem ,
Bartf
Posts: 60
Joined: Sun Apr 26, 2020 7:25 pm

Re: Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Post by Bartf »

Als ik het goed heb zitten bij mijn edelbrock 1407 carb de kleppen geintegreerd. En zijn niet los te halen...

Heb nog wat info gevonden (sjakbrak) op fora's

Waar ik uitkom op zon proform parts kleppenplaat (paars)
Echter twijfel ik tussen de 650 en 850cfm uitvoering.

Kan te groot kwaad?
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Post by gert »

je hebt globaal 2 configuraties van 4 barrel platen.
de edelbrock variant en de holley variant,
oftewel squarebore en spreadbore, kijk maar es op youtube
dan heb je nog de platen met 2 grote en 2 kleine kleppen, quadrajet.
de 425 past alleen op de holley variant, dus als je intake die accepteert zit je goed.
anders moet je een adapter hebben of maken.
zie voorbeeld:

dit past niet
Image
adapter:


Image
nu past het wel


Image
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Post by gert »

en even letten op al die overbodige vacuum kanaaltjes in zo'n kleppenplaat
Bartf
Posts: 60
Joined: Sun Apr 26, 2020 7:25 pm

Re: Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Post by Bartf »

Aa oke.

Omdat mijn intake nu de edelbrock variant is, zou die geen holley kleppenplaat accepteren....
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Post by gert »

nee, helaas niet.
ander intake monteren of een adapter nemen.
heb je een foto van je intake?
Bartf
Posts: 60
Joined: Sun Apr 26, 2020 7:25 pm

Re: Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Post by Bartf »

Hmm de edelbrock 1407 lijkt toch squarebore te zijn :)

Dan nog de keus of de 650-800cfm kleppenplaat beter zou zijn dan de 850-950cfm versie.
Mijn motorblok heeft denk ik 200-250pk daar ergens..
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Post by gert »

dan heb je geen 425 nodig, 300a is ruim voldoende

de 425 is een stuk duurder, maar niet beter dan de 300a, het stationair gedeelte van de 425 is kwetsbaar, met zijn eigen membraan, in tegenstelling tot de 300a die een onverwoestbare stelschroef heeft.
scheelt ook een dure kleppenplaat.
enige voordeel van de 425 kan zijn dat je het originele filterhuis kan gebruiken voor de stock look.
als je je motor niet gaat opvoeren zou ik het zo laten en de 425 op de plank laten liggen.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Post by rene74monte »

Bartf wrote: Sun May 08, 2022 12:42 pm Als ik het goed heb zitten bij mijn edelbrock 1407 carb de kleppen geintegreerd. En zijn niet los te halen...

Heb nog wat info gevonden (sjakbrak) op fora's

Waar ik uitkom op zon proform parts kleppenplaat (paars)
Echter twijfel ik tussen de 650 en 850cfm uitvoering.

Kan te groot kwaad?
o , ok , dan gaat dat niet nee :-)
Bartf
Posts: 60
Joined: Sun Apr 26, 2020 7:25 pm

Re: Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Post by Bartf »

gert wrote: Sun May 08, 2022 3:42 pm dan heb je geen 425 nodig, 300a is ruim voldoende

de 425 is een stuk duurder, maar niet beter dan de 300a, het stationair gedeelte van de 425 is kwetsbaar, met zijn eigen membraan, in tegenstelling tot de 300a die een onverwoestbare stelschroef heeft.
scheelt ook een dure kleppenplaat.
enige voordeel van de 425 kan zijn dat je het originele filterhuis kan gebruiken voor de stock look.
als je je motor niet gaat opvoeren zou ik het zo laten en de 425 op de plank laten liggen.
Dan had ik nog een andere vraag hierover.
Kan de combinatie van verdamper en mixer om 1 of andere reden een verlaagde/verminderde doorlaat capaciteit kunnen hebben?
Liefst uit eigen ervaring uiteraard
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Post by gert »

verminderde doorlaat van wat?
Bartf
Posts: 60
Joined: Sun Apr 26, 2020 7:25 pm

Re: Hulp selecteren baseplate voor impco 425

Post by Bartf »

Verminderde capaciteit lpg wat er wordt verdampt en aangevoerd naar de mixer.
Vervolgens de doorlaat van de mixer zelf.

Ik bedoelde dat een nieuwe EB verdamper icm 300a mixer (op een ruim bemeten carburateur) bijvoorbeeld 250pk zou kunnen leveren.

Maar na 10jaar ofzo dat deze waarde terug is gelopen (dus gasaanvoer en daarmee het maximum pk wat behaald kan worden door beperking in gas toevoer)
Post Reply