Thuisgekomen bij de achterwielen gekeken en rechtsachter hing een groene druppel aan de remtrommel, blijkt dus uit het differentieel te komen. Aan de linkerkant geen druppel maar als ik de trommel eraf haalde zag ik ook hier een druppel aan de keerring hangen.
Behalve de wielen balanceren heb ik er ook nog een extra bladveerklem op gezet (blauw omcirkeld op de foto) omdat de onderste bladveer een beetje links en rechts kon bewegen, nu niet meer. Dit lijkt me echter niet de oorzaak van het geluid bij linkerbochten.
Maar, ik heb de auto komende vrijdag nog 400 km nodig, vooral snelweg. Daarna mag het wel langer duren. Zou ik die 400km er nog bij durven plakken? Ik heb beide wielen eraf gehaald en ze draaien allebei even moeilijk/makkelijk. Ik heb hiervoor nooit op deze manier aan de wielen gedraaid maar als ik zo voel lijkt het wel of ik de busjes van het lager voel, en hoor.
Een snelle zoekopdracht leert me dat het niet in 1 avondje gedaan is, differentieel moet open, klokkenspel losschroeven en de assen eruit trekken, en dan de lager en de keerringen nog.
Overzichtfoto met in blauw extra toegevoegde bladveerpakketklem

Druppel aan keerring.