Ooit is de chevy voorzien van een Kelsey remsysteem. Dit wil ik er tussenuit hebben.
Klopt het dat de leidingen naar achteren dikker zijn.
6.35mm naar achteren, 5.0 naar voren. Daarnaast is de dikkere leiding voorzien van een 9/16 én een 7/16 wartel
Dunne leiding uit het T-stuk moet naar op het "verdeel blokje, voor op het schuine vlak. T-stuk weg dikke leiding direct in pomp. Klaar.
Als hwr goed is komt er aan de voorkant onder op het verdeel blok ook een dunneleiding uit die ook naar een voorwiel gaat.....!!
Maar die zie ik zo niet op de foto?
Succes,
Gr.G
Ik zal het voor de zekerheid nog even na kijken.....................
@grasmusen. Ik hen je tekst een aantal keren gelezen. Begrijp niet wat je bedoelt
Rene, als je het Kelsey gebeuren bedoelt? Remmerij voor een trailer, in mijn geval een fifth-wheel. Werking begrijp ik niet, maar maakt niet uit, gaat er toch uit.
Ik weet niet of dat pedaaldruk verandert als je 6mm of 6,35mm leiding gebruikt. Oppervlakte gaat kwadratisch, dus dat kan best impact hebben.
En zorg dat je bijeenpassende onderdelen gebruikt. Je schroefdraad van de nippel gaat metrisch dan wel niet; maar dat geldt ook voor leidingdikte. Je kunt niet zomaar mixen en matchen.
Kan je het niet lenen van een garage? Ik zie best vaak dat de goedkope felssetjes niet goed werken. Kan je beter lenen of huren bij een garage die goede kwaliteit hebben.
In het verleden heb ik een midlock setje gebruikt in combinatie met koperleiding. Dat ging prima, vandaar de keuze om nu zelf een setje van midlock aan te schaffen.
Ik zal kijken om er toch één in inch maten te verkrijgen, zodat het inderdaad geen mix wordt.
Dankje.
Is het overigens gebruikelijk om meerdere diameters remleiding op de verdeler aan te sluiten, of heeft dat nog met de kelsey inrichting van doen?
En dan? Koper of cunifer leiding? Ik wilde eigenlijk cunifer, maar koper is volgens mij ook ruim toereikend. Bijkomend voordeel is dat het met een minder felssetje te maken is
Druk in remsysteem wordt bepaald door, kracht op het rempedaal. De zuigerdiameters bepalen de overbrengings verhouding. Kleine pompzuiger tegenover grote Remklauwzuiger. Diameter remleidingen heeft geen effect op hoe diep je het rempedaal in moet trappen. Dus hoeveel volume olie je verplaatsen moet, om de remklauw zuiger te laten bewegen, wordt ook bepaald door de verhouding zuiger diameters. Dunnerleiding is efficiënter. Moderne auto`s hebben hele dunne remleidingen. Vandaar dat je ook weer speciale olie nodig hebt. Dot 5.
Nu, jij hebt een ameikaan dus diameter moet 6.35mm gebruiken. Koper is prima. Makkelijk te bewerken. Vullen met Dot 4 gaat altijd. Maar niet mixen.