interieur en stoel bekleding vernieuwen door wie?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

interieur en stoel bekleding vernieuwen door wie?

Post by gert »

ik zoek een interieurbekleder in de regio utreg.
iemand ervaring met een goede artiest?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: interieur en stoel bekleding vernieuwen door wie?

Post by Wilf »

Ben ik ook benieuwd naar! Meestal zie je middelmatige tuck&roll in vinyl. Bijna nooit raak je echt onder de indruk. Kan ook aan de muntjes liggen die de opdrachtgever meebrengt natuurlijk…

Afgelopen week was ik op de CCCN in Reeuwijk en daar stond een Karmann Ghia met een interieur waar ik voor het eerst echt van onder de indruk was. Zag er top notch uit, in dik nubuck die was geschuurd tot suède-achtige look. Ik kon helaas de eigenaar niet vinden.

Gebaseerd op portfolio-foto’s vond ik autobeklederij Meijer in Zeist er wel veelbelovend uitzien: https://www.autobeklederij-meijer.nl/fotos

Heb er alleen geen ervaring mee dus.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: interieur en stoel bekleding vernieuwen door wie?

Post by gert »

bij meijer heb ik een keer een voorbank laten doen, maar dat was duur, maar geen succes helaas dus daar ga ik nooit meer heen.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: interieur en stoel bekleding vernieuwen door wie?

Post by SRB12 »

Ik ben er nog niet aan toe, maar op gegeven moment moet ik hier ook over nadenken.
Er zijn in de VS heel veel setjes te koop voor het interieur, ik neem aan voor jouw auto ook wel. (zoiets bijvoorbeeld:https://fpautoparts.com/Interior/1969-B ... rs-69US10U)
Wil je dat soort dingen en dan laten installeren door zo'n bedrijf, of wil je het volledig laten doen? Die setjes zijn ook niet goedkoop en ook geen leer. Hoe vlieg je zoiets aan?
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: interieur en stoel bekleding vernieuwen door wie?

Post by gert »

das best duur, en dan nog opsturen, invoerrechten, btw zou ik niet doen.
hier kost een stoel: nieuw schuim, nieuwe bekleding rond de 1000 euro, veel geld, maar dan heb je wel de regie.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: interieur en stoel bekleding vernieuwen door wie?

Post by Wilf »

gert wrote: Tue Aug 23, 2022 8:00 am bij meijer heb ik een keer een voorbank laten doen, maar dat was duur, maar geen succes helaas dus daar ga ik nooit meer heen.
Dat is jammer om te horen. Wat viel het meest tegen? Mijn bank moet opgevuld worden (en de achterbank bekleed) dus dit topic interesseert mij ook. En ik zit ook in omgeving Utrecht :cool:
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: interieur en stoel bekleding vernieuwen door wie?

Post by gert »

bij mijn bank waren de veren doorgezakt, en in de rugleuning was een metalen frame balk goed te voelen, en op de bijrijdersplek was het geknars van de veren irritant te horen bij hobbels.
de bekleding was overigens prima, die hoefde alleen maar even verwijderd te worden om het frame te kunne repareren.

zou 600 euro gaan kosten.

na de reparatie leek het beter, maar na montage in de auto was er weinig verbeterd, de rugleuning is nog steeds die harde balk te voelen en de veren hoor je ook nog steeds.
dan kun je wel teruggaan en reclameren, maar dan moest weer die bank eruit, en gaan onderhandelen, daar had ik geen zin in, en heb het maar zo gelaten, maar de hele operatie is zeker geen 600 waard.
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: interieur en stoel bekleding vernieuwen door wie?

Post by chevystan67 »

heb wel eens iets gelezen over ene meneer sam, ja zo heet hij echt, zit in apeldoorn, verder geen ervaring mee.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: interieur en stoel bekleding vernieuwen door wie?

Post by gert »

bedankt voor de tip.
Post Reply