Lpg only aansluiten

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by gert »

laat maar horen.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by LeonW »

gert wrote: Sat Nov 19, 2022 8:35 pm vreemd dat je geen nieuwe nokkenas hebt genomen, das ongveer het goedkoopste onderdeel, maar oke, das jouw zaak.

dan wordt het veel simpeler, een 425 heeft geen basisafstelling, maar ik zou de hoofdafstelling helemaal open zetten, dan krijg je zeker niet te weinig gas.
stationair moet je uitproberen, werkt een beetje indirecht bij een 425, schroef indraaien=armer, uitdraaien =rijker. maar draai voorzichtig en niet teveel, dat membraanlipje is snel krom.
je kunt het dekseltje er wel even afschroeven ,dan kun je goed zien hoe het werkt.
wat is je cilinderinhoud?
12 graden is prima op lpg, kun je later wel aanpassen.


Het gaat er op aan, er kan bijna gestart worden.

@gert, @iedereen, je hebt het hierboven over de hoofd afstelling. Ik neem aan dat je het dan over de linker inbus, 1/8, op de foto hebt? Omcirkeld met blauw. Deze moet dan helemaal uitgedraaid?
Image

Verder heb ik nog een vraag over de vacuüm aansluitingen.
Welke van de drie gebruik ik voor de vervroeger? Origineel zat de zwart omcirkelde van de kleppenplaat op de vervroeger. De blauw omcirkelde was reeds afgedopt. Dan zit er nog de koperen aansluiting op de mixer, groene pijl.

Image

Ik hoor het graag.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by gert »

blauw is hoofdafstelling, ik denk uitdraaien, maar dat kun je zien als jein de mixer kijkt. rood is stationair
jammer van die moderne anti tamper schroeven.
vacuum voor ontsteking moet je even uitproberen welk goed werkt, of helemaal niet gebruiken.
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by Robin_Chevelle »

Als je twijfelt over de eerste start, waarom dan niet even een carburateur erop met een kan benzine ernaast (hoger hangen zodat vlotter altijd vol staat). Dan weet je zeker dat alles werkt.
Even proefdraaien op benzine, alles nalopen, carburateur eraf en lpg erop. Mocht er dan iets zijn, weet je waar je moet zoeken. (in de lpg installatie, niet in de motor).

je ontsteking afstellen voor alleen LPG is iets wat goed mogelijk is. vacuum vervroeging wordt door sommige mensen uitgezet of niet aangesloten, ik vind dat raar. Als je alles goed afstelt, basis, mechanische vervroeging en vacuum, dan start en loopt hij mooi en is met normaal gebruik gewoon relatief economisch.

Vacuum poort op je kleppenplaat moet je even kijken/voelen/meten als hij loopt welke je moet hebben. Sommige poorten krijgen geen of weinig vacuum signaal. Ik heb mijn onsteking aangesloten op de poort waar ik het hoogste vacuum op had.
Post Reply