Lpg only aansluiten

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by gert »

wordt verwarrend.....
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by LeonW »

LeonW wrote: Fri Nov 18, 2022 7:17 am Nou, met dit schema moet het goed gaan komen. Deze keuzeschakelaar heb ik, en wordt uit het zicht ingebouwd. Benzine afsluiter, geel, sluit ik dan niet aan.
Tankmeter probeer ik in eerste instantie via de originele meter aan te sluiten.

Lijkt mij dat het dan toch goed moet komen.
Image
Om verwarring te voorkomen😁

Dit schema wil ik toepassen op een impco lpg installatie met 425 mixer, zónder benzine carburateur, en géén choke.

Correct??
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by rene74monte »

gert wrote: Sat Nov 19, 2022 10:17 am wordt verwarrend.....
hahaha , ja , klopt , was gewoon benieuwd , ben het ook even kwijt welke relais je nu precies bedoelt :lol:
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by gert »

ik begrijp alleen die choke tijd niet, er valt helemaal niks te choken, en er is ook geen aansluiting op het relais....
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by rene74monte »

het is inderdaad ook eigenlijk geen choken lijkt me , beetje het vullen van de slang naar de mixer toe denk ik , ik liet hem met een omvl verdamper wel eens een keer of 3 klikken en dat startte hij wel sneller , maar met de impco die ik nu heb heeft dat niet veel effect , heeft met vacuum te maken had ik begrepen
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by gert »

nee, een impco verdamper heeft geen choke, alleen een knop op het deksel om de tweede trap-klep in te drukken zodat er een pufje gas naar de mixer stroomt.
daar is ook een elec. solenoid voor te krijgen, maar dan moet je wel een extra schakelaartje erbij gebruiken.
ik bedien die knop met een bowdenkabeltje vanachter het stuur, start onmiddelijk, ook bij vorst.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by LeonW »

Allemaal mooi, maar mijn vraag wordt steeds ontweken.

Als ik de installatie volgens het schema aansluit, is dan de boel werkend?

Danku👍
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by gert »

dat was niet de bedoeling, ik dacht dat het je wel duidelijk was.
volgens mij gaat het wel werken.
even opletten als je contact aanzet of je beide afsluiters hoort opengaan. en even daarna weer dicht, dan werkt het relais goed.
als je motor stilvalt kort na het starten werkt het niet goed.

heeft je motor al eerder goed gelopen met deze mixer en verdamper?
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by LeonW »

Dank voor je antwoord.

In het kort: nee, motor nog niet gelopen met deze set up.

Langer antwoord: auto heeft nog nooit op lpg gedraaid. Blok wordt nu volledig gereviseerd bij bedrijf. Krijg ik eind volgende week terug als alles goed is. Blok gaat dan ook op lpg inlopen.

Daar maak ik me ook het meeste druk om. Alles moet eigenlijk vanaf de eerste slag goed draaien....

Ik vind het rete spannend allemaal
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by gert »

is het ook, de nokkenas moet goed inlopen, en dat kan maar op 1 manier, maar die weet je wel denk ik.
een 425 mixer kan flink verkeerd staan qua stationair afstelling, maar als de verdamper goed is moet je motor er wel vlot op starten mits er voldoende gas naar de mixer kan stromen.
hoe goed is je mixer en verdamper? heeft die combinatie recent op een motor gezeten die goed draaide?
zo niet, zou ik proberen de combinatie eerst op een andere motor uit te proberen.
je kunt je niet veroorloven dat je eindeloos moet starten voor je motor aanslaat, dat heb ik wel es meegemaakt van iemand die eigenwijs was, en de boel niet goed voor had bereid, en zo de nokkenas beschadigde, met alle slijpsel in de gereviseerde motor.

zorg iig dat je een 1 of helpers hebt die de knop op de verdamper indrukt tijdens starten, en het koelvloeistof in de gaten houdt en de oliedruk, als je motor dan vlot start kan er niet veel misgaan.
bedenk ook dat als je de inloopprocedure moet stoppen omdat er iets fout gaat, dat je op elk ander tijdstip gewoon weer verder kan gaan na correctie.
ik heb zelf een tijd terug een 396 van mijn camino gestart op een 425 mixer, waarvan ik wist die dat ie goed was, en tocht niet vlot wou aanslaan, omdat ie teveel lpg kreeg, ik gaf 1/4 gas, maar niet lopen, pas toen ik de lpg schakelaar uit zetten sloeg ie even aan, toen wist ik dat ie teveel kreeg.
het tegendeel heb ik meegemaakt dat een ford 390 te arm was en backfire gaf, dat duidt altijd op een te arm mengsel, knop indrukken en vlot starten.
het kan dus verkeren......
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by LeonW »

Gert, dank voor je uitgebreide antwoord.

Nokkenas is nog de oude , één van de onderdelen die nog goed was. Verder alle lagers vernieuwd, krukas geslepen, nieuwe zuigers en veren, cilinders geboord en gehoord, nieuwe ontsteking, koppen gevlakt en gereviseerd, nieuwe distributie
Alles van de lpg installatie is nieuw, dus ook verdamper en mixer. Kan ik er vanuit gaan dat de 425 een basisopstelling heeft, en daar vanuit fabriek ook op staat?
Ontsteking wil ik op 12 grd voorontsteking zetten zonder vacuum.

Akkoord?
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by gert »

vreemd dat je geen nieuwe nokkenas hebt genomen, das ongveer het goedkoopste onderdeel, maar oke, das jouw zaak.

dan wordt het veel simpeler, een 425 heeft geen basisafstelling, maar ik zou de hoofdafstelling helemaal open zetten, dan krijg je zeker niet te weinig gas.
stationair moet je uitproberen, werkt een beetje indirecht bij een 425, schroef indraaien=armer, uitdraaien =rijker. maar draai voorzichtig en niet teveel, dat membraanlipje is snel krom.
je kunt het dekseltje er wel even afschroeven ,dan kun je goed zien hoe het werkt.
wat is je cilinderinhoud?
12 graden is prima op lpg, kun je later wel aanpassen.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by LeonW »

Blok is in VS al gedaan, maar niet goed. Alles is nagekeken en opgemeten. Als ze dan aangeven dat nokkenas niet vervangen hoeft, vind ik het best. Ze weten dat ik een goed blok terug wil...

Gaat om een gm 402, 6.6 ltr
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by gert »

dan is een 425 wel goed.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Lpg only aansluiten

Post by LeonW »

gert wrote: Sat Nov 19, 2022 9:13 pm dan is een 425 wel goed.
👍 mooi.

Ik zal de komende tijd nog wel meer vragen ophoesten, alle hulp wordt zeer gewaardeerd ☺️
Post Reply