Motorblok primen
Re: Motorblok primen
En was de oliedruk goed?
Re: Motorblok primen
Stond zo goed als direct iets boven de helft op de schaalverdeling. Ik ga er van uit dat dat prima is
Re: Motorblok primen
je zou de maximale druk van een nieuw motor moeten hebben.
Re: Motorblok primen
Ik heb het bij zoonlief nagevraagd , maar is inderdaad het geval geweest. Met primen zaten we wel net over de helft
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: Motorblok primen
Ik rij al jaren met vergelijkbare uitdaging. Heb er een AFR meter in, rijdend zijn alle waardes goed. Stationair is hij niet perfect te krijgen.gert wrote: ↑Fri Dec 23, 2022 10:47 am nee, want dan is er geen luchtroom meer, het gas voor stationair draaien gaat niet buiten de kleppenplaat om zoals bij injectie zooi.
nieuw is geen garantie voor goed, wie weet welke overigens, goedwillende, aziaat het inmekaar heeft gezet?
gewoon even checken, zit simpel in elkaar.
ik persoon heb de ervaring dat 425 mixers niet zo mooi zijn af te stellen als 300A mixers.
ik heb het idee dat bij de 425 de gasregelconus niet helemaal afsluit bij stationair draaien, en er daardoor ook gas loopt, samen met het stationiar gedeelte.
mijn 390 met 425 mixer loopt stationair ook niet helemaal lekker, maar beter krijg ik het niet, en wat dondert het? ik rij nooit stationair.
Zelfs als ik de pcv af dop of juist open zet. Zodra ik maar iets gas geef waardoor het stationair toerental naar 850 / 950rpm gaat is het wel goed. Maar bij 700rpm is het niet perfect te krijgen. Precies wat je zegt, wanneer rij je stationair? niet, dus gaan met dat ding
Re: Motorblok primen
een 425 heeft niet zoveel voordelen vindt ik, er is nauwelijks verschil te merken in performance bij standaard motoren tot 6.5 liter.
grootste voordeel is dat ie zo op een kleppenplaat past, maar als je de A3-96 adapter gebruikt, past een 300A ook, en is lager, en aksepteert een standaard filter element
en een stuk goedkoper dan de 425.
grootste voordeel is dat ie zo op een kleppenplaat past, maar als je de A3-96 adapter gebruikt, past een 300A ook, en is lager, en aksepteert een standaard filter element
en een stuk goedkoper dan de 425.
Re: Motorblok primen
Inmiddels weer wat verder en wijzer....
Bougies staan op 0.65 mm afgesteld
Ik moet een pufje op de verdamper geven anders backfire bij start.
Ik heb nog redelijk snel last van backfire bij gas bijgeven.
Stelschroef is helemaal uitgedraaid.
Stationair membraanlipje lijkt niets mis mee
Ik vraag me wel af of op de volgende foto niets in het gat geschroefd hoort te ditten? Niet heel duidelijk maar onderkant gat zit een opening
De uitlaat lekt nog behoorlijk, met name aansluiting op uitlaatspruitstuk. Zal het mooi lopen ook niet ten goede komen lijkt me
Bougies staan op 0.65 mm afgesteld
Ik moet een pufje op de verdamper geven anders backfire bij start.
Ik heb nog redelijk snel last van backfire bij gas bijgeven.
Stelschroef is helemaal uitgedraaid.
Stationair membraanlipje lijkt niets mis mee
Ik vraag me wel af of op de volgende foto niets in het gat geschroefd hoort te ditten? Niet heel duidelijk maar onderkant gat zit een opening
De uitlaat lekt nog behoorlijk, met name aansluiting op uitlaatspruitstuk. Zal het mooi lopen ook niet ten goede komen lijkt me
Re: Motorblok primen
lipje is uiteraard wel goed, maar staat je stelschroef wel goed tov dat lipje? en is het veertje aanwezig?
het gebeurt wel es dat het deksel verkeerd gemonteerd wordt zodat de stelschroef tegen ipv onder de lip valt.
heb je ook backfire bij warme motor? zo ja, dan is je mengsel veel te arm, oorzaak kan zijn valse lucht , ook aan de verdamperkant, verdamper niet goed, tweedetrap klep niet goed, gasslang lek, enz.
het gebeurt wel es dat het deksel verkeerd gemonteerd wordt zodat de stelschroef tegen ipv onder de lip valt.
heb je ook backfire bij warme motor? zo ja, dan is je mengsel veel te arm, oorzaak kan zijn valse lucht , ook aan de verdamperkant, verdamper niet goed, tweedetrap klep niet goed, gasslang lek, enz.
Re: Motorblok primen
Ja, valt allemaal goed, veertje is ook aanwezig.gert wrote: ↑Mon Dec 26, 2022 6:04 pm lipje is uiteraard wel goed, maar staat je stelschroef wel goed tov dat lipje? en is het veertje aanwezig?
het gebeurt wel es dat het deksel verkeerd gemonteerd wordt zodat de stelschroef tegen ipv onder de lip valt.
heb je ook backfire bij warme motor? zo ja, dan is je mengsel veel te arm, oorzaak kan zijn valse lucht , ook aan de verdamperkant, verdamper niet goed, tweedetrap klep niet goed, gasslang lek, enz.
Rest zal ik weer checken.
Dankje Gert
Re: Motorblok primen
dat heeft niks met het gas te maken, maar kan wel voor valse lucht zorgen.
hoe minder openingen in de kleppeplaat hoe beter.
hoe minder openingen in de kleppeplaat hoe beter.
Re: Motorblok primen
Dan worden die afgedicht
Re: Motorblok primen
Vandaag dan eindelijk eerste ritje gedaan.
Wat valt nog op....
- toerental zakt niet gelijk terug bij gas los laten
- bij remmen wil motor afslaan
- remmenreiniger geeft verschil in toeren, dus waarschijnlijk ergens vacuum probleem.
Als ik stationair toerental opvoer door schroef kleppenplaat duurt het ff en gaat dan opeens wel hoger in de toeren.
Ik denk dat ik goed vacuum tussen kleppenplaat-adapter- mixer moet checken.
Ik heb echter overal dunnetjes hylomar tussen gebruikt, dus lijkt me sterk dat het daar lekt.
Remmenreiniger op rembekrachtiger geeft geen toerenverschil.
Wat valt nog op....
- toerental zakt niet gelijk terug bij gas los laten
- bij remmen wil motor afslaan
- remmenreiniger geeft verschil in toeren, dus waarschijnlijk ergens vacuum probleem.
Als ik stationair toerental opvoer door schroef kleppenplaat duurt het ff en gaat dan opeens wel hoger in de toeren.
Ik denk dat ik goed vacuum tussen kleppenplaat-adapter- mixer moet checken.
Ik heb echter overal dunnetjes hylomar tussen gebruikt, dus lijkt me sterk dat het daar lekt.
Remmenreiniger op rembekrachtiger geeft geen toerenverschil.
Last edited by LeonW on Tue Dec 27, 2022 8:10 pm, edited 1 time in total.
Re: Motorblok primen
Meten ze bij lpg keuring bij de RDW ook het CO?