Verdamper en mixer OHG, vraagje

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Verdamper en mixer OHG, vraagje

Post by MotiV8 »

Relais moet 6 seconden open gaan en niet 1.5 seconden want dat is veel te weinig voor onze V8en.
Op een of andere manier zijn al die nieuwe veiligheidsrelais allemaal kut met peren ook die instelbare, daar haal je max 2 seconden mee. Dat is twee keer startmotor rond & klaar. Met warme motor is het genoeg, met koude motor 4 seconden te weinig.

Je elektrische aansluiting ligt het niet aan.
Je verdamper zou moeten afsluiten en pas opengaan als je motor aanzuigt door de slang, dus daar ligt je issue.

Ik rijdt al jaren met dezelfde elektrische aansluiting als jij op beide tanks. Mijn veiligheidsrelais zit er voor de show maar is doorverbonden aangezien ik het na 8 x vernieuwd te hebben heb opgegeven.
Bij mij stroomt er geen gas uit de verdamper als het de afsluiters open gaan. Pas met starten zuigt de motor de verdamper open en stroomt er gas.
Impco CA300 50/70 mixer en Model E verdamper.
Hooft afsluiter & keuze schakelaar op het contact, keuze schakelaar voor de beide tank afsluiters. Veiligheidsrelais doorverbonden, geen APK die er naar kraait, hij is aanwezig (maar doet niet zijn ding).
Indianjohn
Posts: 198
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Verdamper en mixer OHG, vraagje

Post by Indianjohn »

'Zoals op de foto te zien verdamper opengemaakt,

Image
Foto 1
op eerste gezicht niets vreemds te zien (ziet er nog netjes en schoon uit na 30 jaar gebruik)

Image
Foto 2
Image
Foto 3
Image
Foto 4 (krijg deze niet los)
Image
Foto 5

Bij het in elkaar zetten het volgende ontdekt,
Het palletje op de 2e foto, drukt de veer in van de gasleiding aansluiting (foto 3) zodra het deksel van foto 5 op het membraam van foto 4 word geschroefd.

Image
Foto 6
Image
Foto 7
Image
Foto 8

Als ik het membraam uit foto 6 monteer, zie je dat deze rust op de hevel van foto 8, zodra ik het deksel vastschroef drukt deze de hevel open, is dit correct, of moet ik de lip uit foto 8 zo buigen dat deze in rust de hevel niet open duwt.

Image
Foto 8

Of is dit normaal, want met pers lucht erop gaat de lucht stromen zodra ik het laatste deksel erop schroef.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Verdamper en mixer OHG, vraagje

Post by gert »

dat is je probleem!
of de klephevel is verbogen, of je monteert het verkeerd, maar nogmaals:
er mag geen gas of perslucht stromen als de motor niet draait.
op afstand is het hiervandaan lastig te controleren, maar er is iets wezenlijk fout.

als je zeker weet dat je het membraan op de goede manier aan de klep hangt, en hij opent als je het deksel plaatst, verbuig dan de klephevel, en probeer hoe de verdamper dan presteert op je motor
hou er rekening mee dat die verbogen klephevel de klep opening beinvloed, dus je motor kan iets armer gaan lopen.
maar als je 100 rijdt en geen verschil merkt in snelheid als je wisselt tussen kwastreiniger en lpg dat zit het wel goed.
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: Verdamper en mixer OHG, vraagje

Post by jelmoer »

In het oortje van het membraan zit een gleufje daar schuif je de hevel doorheen als je de deksel er op zet.
Ik had eerder een link er bij gezet van youtube dan zie je dat hij bij demontage het deksel opzij schuift.
Je monteert hem dus glijdend en niet er op leggen.
Indianjohn
Posts: 198
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Verdamper en mixer OHG, vraagje

Post by Indianjohn »

:thumbs: Thanks gert,

Ga verder op onderzoek, mocht hdt niks worden dan kom ik een ander bij je halen, waar ben je gevestigd?
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: Verdamper en mixer OHG, vraagje

Post by jelmoer »

Ik heb even die van mij uit elkaar gehaald.

Haal het deksel inclusief membraan er af.
Blaas met je mond op de toevoer deze blokkeerd dan.
Terwijl je blaast druk je de hevel in dan stroomt er lucht.

Image





Zo ja dan is dit deel goed.
Schuif het deksel met membraan(gleufje) door de hevel dan valt deze netjes op de verdamper zonder de klep te bedienen.


Image

Image




Image

Image
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Verdamper en mixer OHG, vraagje

Post by Grasmusen »

Duidelijke foto`s zo

GRG
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Verdamper en mixer OHG, vraagje

Post by gert »

dat zal wel het euvel zijn geweest......
Indianjohn
Posts: 198
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Verdamper en mixer OHG, vraagje

Post by Indianjohn »

Thnx jelmoer, had het ontdekt dat ie verkeerd zat. :thumbs:
Is ondertussen opgelost....... nu kijken of ie ook niet meer lekt. :P
Indianjohn
Posts: 198
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Verdamper en mixer OHG, vraagje

Post by Indianjohn »

Motor heeft zn eerste klappen gemaakt...... geen lekkages meer. :thumbs:
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: Verdamper en mixer OHG, vraagje

Post by jelmoer »

Heel fijn nieuws.
Post Reply