327 blokken
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
327 blokken
ik heb een vraag , waarom zie je zo weinig 327 blokken in G20 bussen , heeft dat een reden ?
Re: 327 blokken
327 is van oorsprong een high preformance blok. In de corvette bijvoorbeeld, en zelfs met injectie.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 327 blokken
ja , dat klopt , maar ze zaten bv ook in stationwagens van 2300 kilo , ik had er een in mijn kingswood en vraag me nu af waarom ze niet vaker in bussen worden gezet
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: 327 blokken
Ik denk ivm de slag. hoe langer de slag, hoe meer koppel (of zelfde koppel bij lager toerental).
Busjes zijn van oorsprong natuurlijk echte werkpaarden. Al is een station natuurlijk ook bedoeld voor gezin plus bagage en weegt dan ook genoeg.
Busjes zijn van oorsprong natuurlijk echte werkpaarden. Al is een station natuurlijk ook bedoeld voor gezin plus bagage en weegt dan ook genoeg.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 327 blokken
ja , daarom , als ze voor een dikke kingswood geschikt zijn zou het in een bus ook moeten kunnen lijkt me , en ik denk dat de bussen die in nederland rijden meestal geen werkpaarden meer zijn
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: 327 blokken
Klopt, de meeste worden hier niet meer zo beladen zoals ze misbruikt werden toen ze nieuw waren.
Denk wel dat een 327 blok een korte achteras overbrenging (numeriek hoog) zoals een 3.73 of 4.11 wel fijn vind en het nadeel daarvan is een vrij hoog toerental op de snelweg.
Denk wel dat een 327 blok een korte achteras overbrenging (numeriek hoog) zoals een 3.73 of 4.11 wel fijn vind en het nadeel daarvan is een vrij hoog toerental op de snelweg.