327 blokken

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

327 blokken

Post by rene74monte »

ik heb een vraag , waarom zie je zo weinig 327 blokken in G20 bussen , heeft dat een reden ?
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: 327 blokken

Post by Grasmusen »

327 is van oorsprong een high preformance blok. In de corvette bijvoorbeeld, en zelfs met injectie.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 327 blokken

Post by rene74monte »

ja , dat klopt , maar ze zaten bv ook in stationwagens van 2300 kilo , ik had er een in mijn kingswood en vraag me nu af waarom ze niet vaker in bussen worden gezet
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: 327 blokken

Post by Robin_Chevelle »

Ik denk ivm de slag. hoe langer de slag, hoe meer koppel (of zelfde koppel bij lager toerental).
Busjes zijn van oorsprong natuurlijk echte werkpaarden. Al is een station natuurlijk ook bedoeld voor gezin plus bagage en weegt dan ook genoeg.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 327 blokken

Post by rene74monte »

ja , daarom , als ze voor een dikke kingswood geschikt zijn zou het in een bus ook moeten kunnen lijkt me , en ik denk dat de bussen die in nederland rijden meestal geen werkpaarden meer zijn
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: 327 blokken

Post by Robin_Chevelle »

Klopt, de meeste worden hier niet meer zo beladen zoals ze misbruikt werden toen ze nieuw waren.
Denk wel dat een 327 blok een korte achteras overbrenging (numeriek hoog) zoals een 3.73 of 4.11 wel fijn vind en het nadeel daarvan is een vrij hoog toerental op de snelweg.
Post Reply