Coilover ervaring

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
jobnu
Posts: 693
Joined: Sun Mar 11, 2007 9:12 am

Coilover ervaring

Post by jobnu »

Ik wil mijn auto Buick Regal verlagen.
Heeft iemand ervaring met coilovers?? Lijkt mij een goede en simpele oplossing.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Coilover ervaring

Post by MotiV8 »

Zo werkt het niet met coilovers.

Als je wilt weten hoe het wel werkt met coilovers en het berekenen van de juiste veren hiervoor in combinatie met rijhoogte en tevens het opstellen van de preload setting van de veren dan adviseer ik je eerst dit boek te lezen.
Door Slammers: The Chassis Book

Als je dit boek gelezen hebt kun je aan de hand van de corner weights van je auto (ja je moet het gewicht van je auto op elke hoek meten) en diverse calculators online (daarbij heb je nodig de complete geometrie van je rollend gedeelte, wielhoek, wishbone hoeken & lengtes etcetera). de juiste veer lengte en sterkte berekenen..
Zodat je auto blijft sturen zoals het hoort, een betere wegligging krijgt dan voorheen en een rijhoogte die je ambieert en bovenal nog steeds comfortabel rijdt en geen stuiterbak word......

.....en heel belangrijk je auto gewoon APK goed gekeurd blijft, want een stel los rammelende veren in veerpoten waarvan de cups omlaag zijn gedraaid om te verlagen is afkeur, en die prut hulpveertjes die je ertussen kan steken betekend eigenlijk niets anders dan niet weten wat je aan het doen bent, en je wegligging en comfort verre van ideaal is.

Is het doable, zeer zeker met geduld en veel rekenwerk is het prima te doen.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Coilover ervaring

Post by Grasmusen »

Duidelijk verhaal.Chapeau!

Gr G
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Coilover ervaring

Post by Corp »

Semi coil overs simpelste oplossing voorcde meeste wagens.
jobnu
Posts: 693
Joined: Sun Mar 11, 2007 9:12 am

Re: Coilover ervaring

Post by jobnu »

Duidelijk, geen makkelijke s..t dus.
Dan maar nieuwe verlagingsveren 1" met setje Koni's
Post Reply