Ford usa Thunderbird

Post hier interessante Amerikaanse auto's/onderdelen die je ergens te koop hebt zien staan.
(Geen eigen meuk aanbieden hier)
Mafkees001
Posts: 83
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Ford usa Thunderbird

Post by Mafkees001 »

Na een heel tijdje meegekeken te hebben op dit forum, heb ik ook iets zien staan:http://link.marktplaats.nl/m1005067787
Het zou mijn eerste project worden, en misschien dat mensen mij wat kunnen aanbevelen of af raden wat dit betreft...
Mvg,
Chris
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Ford usa Thunderbird

Post by Renev »

Hoi Chris,

Je moet jezelf afvragen wat je wil en dan een keuze maken.
Zoals ik het zie is dit gewoon een sloper die misschien wel gered kan worden maar dat gaat je serieus geld kosten.
Dus als je een lang en kostbaar restauratie project wil dan moet je zoiets kopen.(vooropgesteld dat je ruimte en middelen hebt om hem te restaureren)
Wil je snel en een beetje fatsoenlijk rijden dan zou ik een andere auto kiezen. (En wellicht even doorsparen)
Succes met je keuze :thumbs:
Bromgabber
Posts: 3056
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Ford usa Thunderbird

Post by Bromgabber »

Als het je eerste amerikaan is, waarom niet.
Je kan er aan knutsellen en voor dat geld maakt het niet direct uit als er wat mis gaat.
Zou alleen vragen of je voor die prijs APK erbij kan krijgen.
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: Ford usa Thunderbird

Post by enrique »

Mafkees001 wrote:Na een heel tijdje meegekeken te hebben op dit forum, heb ik ook iets zien staan: http://link.marktplaats.nl/m1005067787
Het zou mijn eerste project worden, en misschien dat mensen mij wat kunnen aanbevelen of af raden wat dit betreft...
Mvg,
Chris
Even je linkje aangepast,,net zo makkelijk nu ;)
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Ford usa Thunderbird

Post by BigBlockMopar »

Bromgabber wrote:Als het je eerste amerikaan is, waarom niet....
:lol: :lol: En het is ook gelijk je laatste waarschijnlijk.
Zo'n schijthok als dit zou je voor max. 1500,- moeten kunnen kopen voor interieur-onderdelen en de motor, bak en achteras ofzoiets.

Anyway, hij is al van MP verwijderd dus 1 of ander schaap heeft 'm al stiekem gekocht of hij is morgen ergens op een vuurstapel te bewonderen... :D
Mafkees001
Posts: 83
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: Ford usa Thunderbird

Post by Mafkees001 »

Okee duidelijke meningen.
Ik had het zelfde idee als bromgabber..
Kan beter niet een hele dure kopen als eerste omdat ik nog een hoop te leren heb.
Maar kunnen jullie toelichten waarom je zoals bij deze ford je hm beter in brand kan zetten dan eraan te beunen?
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Ford usa Thunderbird

Post by BigBlockMopar »

Vrij kort gezegd zijn (waren) op de foto's al de nodige roestgaten te zien op diverse plekken.
Als dat al zo duidelijk zichtbaar is, dan zit er op andere (moeilijke) plekken van de auto nog veel meer roest-ellende.
Dit soort auto's zijn vrijwel altijd diepe geldputten waarbij de kosten van het repareren/opknappen vaak ver de waarde van een beter exemplaar overstijgen.
Weet niet of je een vriendin of vrouw hebt, maar die kan je na aankoop van zo'n project ook vaak vaarwel zeggen, samen met je huis in veel gevallen... :D

Ik weet niet hoe handig of bedreven je bent met lassen en sleutelen, en of je de ruimte ervoor hebt, maar als beginner wil je eigenlijk niet jarenlang bezig zijn met een projectauto waar je hart en ziel ook niet echt bij ligt.
Na een tijdje is de motivatie om door te gaan verdampt omdat je tussendoor links en rechts auto's voorbij ziet komen die voor een paar munten extra wellicht wel bijna rijklaar lijken te zijn.

Dat gezegd bedenk ik me net, hoe staat het eigenlijk met Lennard's Buick-project...? :o
Mafkees001
Posts: 83
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: Ford usa Thunderbird

Post by Mafkees001 »

Dankjewel, weet dan nu wat beter waar ik op moet letten. :thumbs:
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: Ford usa Thunderbird

Post by ChevyKo »

Mafkees001 wrote: Ik had het zelfde idee als bromgabber..
Kan beter niet een hele dure kopen als eerste omdat ik nog een hoop te leren heb.
Oké, als je dan persé een goedkope wagen zoekt waar je zelf eea aan wilt doen, misschien is dit interessant voor je ?
Deze rijdt tenminste, dat deed die rotte T-bird niet.
Wagen ff nalopen, APK erop en hup, je kunt de weg op.
Gaandeweg er wat aan werken, maar dan kan je wel al rijden.


Image

http://link.marktplaats.nl/m1006575451

.
Mafkees001
Posts: 83
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: Ford usa Thunderbird

Post by Mafkees001 »

Dat is inderdaad ongeveer wat ik eerst wil.

Maar met merken zoals bijvoorbeeld ford of chevrolet kan ik me nog wat voorstellen. :roll:

Het merk buick zegt mij niks.. :oops: Is dit vergelijkbaar en hoe is de onderdelen markt voor zoiets..
SRB12
Posts: 839
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Ford usa Thunderbird

Post by SRB12 »

Buick is van het concern GM. Net als Chevrolet, Pontiac, Oldsmobile etc. Er is voldoende te krijgen.
Kijk maar eens op rockauto.com wat je daar aan onderdelen kan vinden.
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: Ford usa Thunderbird

Post by ChevyKo »

Buick `s zijn geweldig rijdende auto`s en ff luxer dan de Chevrolet uit dezelfde periode.
Qua onderdelen is het meeste wel te bestellen bij wat hierboven ook al genoemd wordt,
veel onderdelen zijn overigens uitwisselbaar met soortgelijke GM wagens.
Altijd makkelijk.

Deze `73 Buick LeSabre is juist wel leuk omdat het een Hardtop Sedan betreft, je hebt bij alle ramen open geen B-stijl.
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: Ford usa Thunderbird

Post by ChevyKo »

Bij deze hoef je niet meer te gaan kijken,
zijn blijkbaar meerdere geweest die het een leuke wagen vonden, hij is zojuist verkocht.

Image
Mafkees001
Posts: 83
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: Ford usa Thunderbird

Post by Mafkees001 »

Zo, je moet er ook wel echt snel bij zijn...
Nouja rustig aan verder kijken dan maar :)
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: Ford usa Thunderbird

Post by smokey »

BigBlockMopar wrote: Dat gezegd bedenk ik me net, hoe staat het eigenlijk met Lennard's Buick-project...? :o
Mijn Buik project? Ik heb een amazing six pack! :D
Post Reply