wat is een kwalitarief goede nadenkit?

Post hier interessante Amerikaanse auto's/onderdelen die je ergens te koop hebt zien staan.
(Geen eigen meuk aanbieden hier)
Post Reply
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

wat is een kwalitarief goede nadenkit?

Post by Collector »

Ben voor het eerst een auto aan het roestoreren, en heb hier en daar al het nodige erin gelast maar wat is nou een kwalitatief goede nadenkit ?
Prijs/kwaliteit
Aanbrengen
Overschilderbaar

Roept u maar
Grtz Jeroen
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: wat is een kwalitarief goede nadenkit?

Post by Corp »

Ik geb ruik MS polymeer gebaseerd spul en dan met zeepsop vinger nastrijken
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: wat is een kwalitarief goede nadenkit?

Post by Phatkees »

Tip-it strijkbare nadenkit.. Dat is zo'n groen blik met glasvezel kwast
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: wat is een kwalitarief goede nadenkit?

Post by MotiV8 »

Dinitrol van weg blijven.

Tip It MS polymeer werkt goed,
Sikaflex top of the bill.

Strijkkit werkt ook goed.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: wat is een kwalitarief goede nadenkit?

Post by Collector »

Sikaflex daar heb ik nog een tube van liggen, kan ik mooi eerst even opgebruiken, passagiersvloer heb ik de lasnaden van afgekit en daarna in de bitumen gezet, kleeft wel als de neten die sikaflex.

Image
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: wat is een kwalitarief goede nadenkit?

Post by thunderbuick »

Sikaflex een merknaam en heeft tig soorten kit die niet voor elk doel geschikt zijn, welk type Sikaflex geschikt is weet ik zo niet.
In ieder geval is Adheseal van Innotec wel geschikt, krimpt niet, goed UV bestendig, overspuitbaar en zelfs nat in nat, verschillende kleuren leverbaar, plakt als de tering en zelfs op vochtige ondergronden, ondergrond moet wel schoon en stofvrij zijn uiteraard.
Voor een strakke afwerking met een afstrijkmiddel inspuiten en bv met een rubber spatel het overtollige weghalen, daarna nog een keer inspuiten en met de vinger zachtjes de laatste oneffenheden op het oppervlak wegstrijken.
Heb bijvoorbeeld ooit al eens een raam gehad die lekte en verrot was onder de sierstrippen en die daardoor ook los zaten, rondom vol met kit en de strippen er in gedrukt, overtollige weggehaald en vlak gestreken. Heb de auto jaren gehad en niemand heeft ooit gezien dat dat gedaan was, de kit bleef netjes in de wasstraat en de zon. Daarnaast kwam er geen roest meer door op de randen wat er op duid dat de kit ook na jaren goed hechtte, afsloot en bijvoorbeeld bestendig was tegen de borstels uit de wasstraat.
Nee, niet de goedkoopste maar beslist een van de betere kitten waarmee je goed en hoogwaardig eindresultaat haalt.
Ps, kijk uit met zeepsop op sommige kitten want je kunt een chemische reactie krijgen die de kit aantast waardoor die eventueel ook kan gaan schimmelen, meestal ook te ruiken door de scherpe lucht die er dan afkomt.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: wat is een kwalitarief goede nadenkit?

Post by Collector »

Heb voor het vloertje Sikaflex 221 gebruikt op de lasnaadjes, verder is de bitumenverf afdoende om een afsluitende laag te creëren
Post Reply