Pinstripe verf

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Pinstripe verf

Post by Stargazer »

Wie verkoopt pinstripe verf en toebehoren in Nederland?
Jo Suburban
Posts: 105
Joined: Wed Feb 18, 2004 6:20 pm

Re: Pinstripe verf

Post by Jo Suburban »

Hallo,

www.etac-nederland.nl
www.airbrush-service-almere.nl
of ff naar google


Groet Jo
cees
Posts: 2581
Joined: Sun Mar 19, 2006 12:20 pm

Re: Pinstripe verf

Post by cees »

indd etac super service :) en snelle verzending
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Pinstripe verf

Post by Funk »

www.houseofkolor.nl, daar bestel ik over 't algemeen.

Kwasten haal je op eBay het goedkoopst.
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Pinstripe verf

Post by Stargazer »

Ok thanks!

Hebben jullie zelf ervaring met pinstriping?
Ik heb net zo"n Kafka beginnersset binnen. Hierin zit geen verf, verdunner en die olie waarmee de kwasten goed gehouden worden.
Ook geen "grid", een plastic rooster waarmee je eerst met potlood de rechte lijnen kunt uitzetten. Deze spullen moet ik nog kopen.
Nog tips over de juiste spullen?
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Pinstripe verf

Post by Funk »

Sowieso een flesje reducer kopen, je zal heel veel verschil merken in het gedrag van je brush met verschillende viscositeiten. Flesje neatsfoot oil kan je dan direct mee bestellen, maar lederspeciaalzaken (paardezadels etc) verkopen het spul ook. ATF schijnt ook te werken.(..)
Kwasten schoonmaken doe ik altijd met wasbenzine, en berg ze droog op. Je kan ze ook geolied houden, maar 't kost wat meer tijd om ze dan weer volledig soepel te maken vind ik.

Donker en een licht aquarel/greasepencil kopen, dat veeg je naderhand zo weer uit met water.
Probeer iig ook te werken zonder grid, maar alleen 1 guide line in het midden ofzo, vooral met kleinere werken vind ik zo'n grid een beetje afleidend.
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Pinstripe verf

Post by Stargazer »

Ok bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee. Nog iemand hier die z'n pinstripe kunsten met ons wil delen?
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: Pinstripe verf

Post by 29er Hot Rod »

hierbij wat pinstripes van mij !

Image
Image
Image
Image
Image
Image

have fun learning to stripe !! lijkt eenvoudiger dan het is hoor ik vaak :D

greetz Ep
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: Pinstripe verf

Post by mohmie »

In Rotterdam zit Harrods, die verkopen alles op het gebied van inkt.

www.harrods.nl
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: Pinstripe verf

Post by perry »

ik bestel altijd bij lion-art.nl.. of bij http://www.bsclassics.com
altijd binnen 2 dagen binnen!! reducer en al die andere rotzooi heb je niks aan,,
gebruik al jaren terpentine,, om te verdunnen en om schoon te maken en dit werkt perfect ( het juist verdunne van verf in je kwast is wel iets wat je in de loop van tijd onder de knie moet krijgen ,het is vooral noodzakelijk waneer je voor langere tijd iets aan het stripen bent ,de verf in de kwast hard namelijk aan waardoor deze geen verf meer absorbeert ,slechts aan de buitekant,, resultaat is vaak dikke ongecontroleerde lijnen,,)
scheelt ook een hoop geld want die reducer blikken kosten 25 euro geloof ik en na lange tijd verandert deze in pudding ,althans dat was bij mij het geval,,
kwasten bestel ik ook bij lion,, of bij http://www.bsclassics.com
beginners adviseer ik een 00,, heb ik ook gedaan ,daarna ben ik op een 0 overgestapt,,
een 0 is een kortere kwast waarmee je dunnere lijne kan zetten en is voor een beginner wat moeilijker te hantere,,
ik gebruik one shot pinstriping verf ( als je het mij vraagt is house of kolor rotzooi )
bij bs classics roth striping verf ,,zijn kleinere blikjes maar wel goedkoper,,
kwasten kun je het best in motorolie bewaren,, hierdoor droogt eventuele verf die nog in de kwast zit niet uit en blijven de haren soepel ( ik leg ze wel plat en ik leg ze neer zoals ze qua vorm moete zijn,, waneer je de haren krom weglegt ,blijve deze na het schoonmake krom staan,,
kafka is trouwens wel een heel ander soort stripen,, is meer scroll werk,, krulletjes etc,, als je egt lijnen wilt zetten raad ik je een mack of xcaliber kwast aan,,
ik hoop je een beetje geholpen te hebben,, hier een paar werkjes van me,,
veel gaat uit de vrije hand,, met meestal aleen een middelijn als referentie,,
soms teken ik een klein deel voor ,dit is vooral waneer je in de breedte gaat werke ,dan wordt het namelijk steeds moeilijker synchroon te houden..

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
kruiwagen
Posts: 518
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:48 pm

Re: Pinstripe verf

Post by kruiwagen »

Idd, Lion-art ,www.Houseofkolor.nl, http://www.etac-nederland.nl allemaal goede bedrijven, is ook allemaal de zelfde gozer ;) En dan de verf van 1-shot gebruiken kan je ook verdunnen met waswenzine en je kwasten mee schoonmaken. Daarna je kwasten verzuipen met Mack Neatsfoot olie.
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Pinstripe verf

Post by basezum »

mooi werk...... :D :D


De tip voor je kwasten: Lijnolie!!! of opbergen in zuurvrije vaseline.
Dit vreet de kwat niet op en is er met beetje was benzine zo uit.
Mijn kwastje`s van de LTS hebben het zo haast 15 jaar volgehouden.

Lijnolie moet je ze wel schoon en hangend in bewaren, houd de kwast soepel en zal dus altijd goed gevuld blijven.
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: Pinstripe verf

Post by perry »

ja er zijn verschillende manieren om je kwasten te bewaren,, dompel de mijne in de motorolie en dan leg ik ze plat weg ,, voordat ik ga stripen spoel ik ze een keer uit in de terpentine,,
de kwast door je vingers strijken houd ze ook goed in model,,
dat adres voor de roth verf is trouwens www.bsclassicparts.nl
hier verkopen ze ook kwasten,,
perry
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Pinstripe verf

Post by basezum »

motorolie is nieuw voor me, testje doen...

van de zomer mn penseeltechnieken weer es uit de oude sok halen.
Heb wat letters gezet op ramen en boten :)
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: Pinstripe verf

Post by Tiki God »

ik bestel ook bij lion art, of wacht op beurzen/meetings zoals bottrop en sins
kwasten domppel ik in lijn olie en leg ze plat weg in een houten kistje.
ik verdun veel met wasbenzine en als ik lang bezig ben dompel ik de kwast daar tussen door ook in.
ik doe weinig lijntjes maar meer tekeningen etc. hier een kleine greep uit mijn werk.

Image
Image
Image
Image
Post Reply