Pinstripe verf

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: Pinstripe verf

Post by perry »

thanks base :)
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Pinstripe verf

Post by basezum »

perry wrote:thanks base :)
YW :)
Tim Mercury
Posts: 9
Joined: Tue Mar 16, 2010 11:03 am

Re: Pinstripe verf

Post by Tim Mercury »

[quote="perry"]ik bestel altijd bij lion-art.nl.. of bij http://www.bsclassics.com
altijd binnen 2 dagen binnen!! reducer en al die andere rotzooi heb je niks aan,,
gebruik al jaren terpentine,, om te verdunnen en om schoon te maken en dit werkt perfect ( het juist verdunne van verf in je kwast is wel iets wat je in de loop van tijd onder de knie moet krijgen ,het is vooral noodzakelijk waneer je voor langere tijd iets aan het stripen bent ,de verf in de kwast hard namelijk aan waardoor deze geen verf meer absorbeert ,slechts aan de buitekant,, resultaat is vaak dikke ongecontroleerde lijnen,,)
scheelt ook een hoop geld want die reducer blikken kosten 25 euro geloof ik en na lange tijd verandert deze in pudding ,althans dat was bij mij het geval,,
kwasten bestel ik ook bij lion,, of bij http://www.bsclassics.com
beginners adviseer ik een 00,, heb ik ook gedaan ,daarna ben ik op een 0 overgestapt,,
een 0 is een kortere kwast waarmee je dunnere lijne kan zetten en is voor een beginner wat moeilijker te hantere,,
ik gebruik one shot pinstriping verf ( als je het mij vraagt is house of kolor rotzooi )
bij bs classics roth striping verf ,,zijn kleinere blikjes maar wel goedkoper,,
kwasten kun je het best in motorolie bewaren,, hierdoor droogt eventuele verf die nog in de kwast zit niet uit en blijven de haren soepel ( ik leg ze wel plat en ik leg ze neer zoals ze qua vorm moete zijn,, waneer je de haren krom weglegt ,blijve deze na het schoonmake krom staan,,
kafka is trouwens wel een heel ander soort stripen,, is meer scroll werk,, krulletjes etc,, als je egt lijnen wilt zetten raad ik je een mack of xcaliber kwast aan,,
ik hoop je een beetje geholpen te hebben,, hier een paar werkjes van me,,
veel gaat uit de vrije hand,, met meestal aleen een middelijn als referentie,,
soms teken ik een klein deel voor ,dit is vooral waneer je in de breedte gaat werke ,dan wordt het namelijk steeds moeilijker synchroon te houden..


Hi Perry,
Super werk!! Mijn compliment!
Leuk om weer een goede pinstriper aan het werk te zien!! Ik geef je gelijk met de reducer. Ik heb mij een tijd geleden zo een blik gehaald en maar twee keer een paar druppels ervan gebruikt. Is nu niet meer te gebruiken. Dop zit vast en van binnen hoor je geen geplons meer (dus, pudding). Er zijn vele produkten ook hier te krijgen om je werk te kunen doen. Even goed zoeken in de plaatselijke kleurencentrum en spuitspullen shop.
Even nog vermelden dat de Mack Daggers een bepalende draai techniek tussen de vingers in de bochten benodigen en de Kafka (ik ben verliefd in deze kwasten) kunnen gewoon vast gehouden worden als een pen en wonderbaarlijke krulletjes hier mee maken. HEY HEY alles met de tijd..alles moet men eerst leren!!
Ik zelf gebruik naaimaschine oil voor de kwastjes, dit heeft geen zuren die het natuurhaar beschadigd. Dus...weer geld gespaard!!
In de laatste 25jaar dat ik pinstripe vond ik dat er niet veel keus is in de stiften om voor te tekenen. Er word maar altijd de STABILO aangeprezen. Ik vond 'm zelf te hard en vooral op vers gespoten lak...Niet gebruiken!!! Hij laat echt diepe sporen achter! Ik ben op zoek gegaan en vond een goede zachte vervanger..FABER CASTEL 2251 voor glas,metaal en plastik.
Hier nog een paar dingen die ik in de laatste tijd heb gedaan:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Pinstripe verf

Post by Stargazer »

Meer dan 25 jaar ervaring is goed te zien Tim.
Topwerken!! Prachtig.
En bedankt voor de tips.
Meer foto's zijn welkom 8)
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Pinstripe verf

Post by basezum »

vette shit mensen............

erg koel en hoge kwaliteit ook!!
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Pinstripe verf

Post by Funk »

Tof Tim, heb je meer foto's van de rode '62 trouwens ?

Ik hoop komende zomer weer ff wat in te kunnen halen met pinstripen, echt té druk momenteel...
Tim Mercury
Posts: 9
Joined: Tue Mar 16, 2010 11:03 am

Re: Pinstripe verf

Post by Tim Mercury »

Funk wrote:Tof Tim, heb je meer foto's van de rode '62 trouwens ?

Ik hoop komende zomer weer ff wat in te kunnen halen met pinstripen, echt té druk momenteel...
van de pinstriping heb ik helaas niets meer, maar het gaan hier om de '62 impala van mijn lieve vrouw. toen was er nog geen pinstriping erop.

Image
Image
Image
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Pinstripe verf

Post by Funk »

:eek: :thumbs: :thumbs:

Goeie smaak heeft je vrouw, één van de mooiste Impala's! Ik neem aan dat je haar niet kan complimenteren ermee gezien ze nu roofless rond aan 't cruisen is gezien het weer 8)
Tim Mercury
Posts: 9
Joined: Tue Mar 16, 2010 11:03 am

Re: Pinstripe verf

Post by Tim Mercury »

Funk wrote::eek: :thumbs: :thumbs:

Goeie smaak heeft je vrouw, één van de mooiste Impala's! Ik neem aan dat je haar niet kan complimenteren ermee gezien ze nu roofless rond aan 't cruisen is gezien het weer 8)

Komt tijd, komt weer! (of zo iets) :D
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: Pinstripe verf

Post by 29er Hot Rod »

de kafka brushes zijn idd erg fijn voor de krulletjes....
Image
Image
Method man (Wu-Tang) was vorige week in Zwolle, daar heb ik ff zijn rollin board gepinstriped, pics van hem met rollin board komen nog
Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image

greetz Ep
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Pinstripe verf

Post by Funk »

Ha shit, wij wilden ook nog naar Method maar is er niet van gekomen ivm drukte.. was 't wat ? Of was 'ie bij je 'op de zaak' ?

Ziet er weer nice uit man!

Welke Kafka gebruik je eigenlijk ? Ik heb 'n 1, maar die scrollt toch niet zo lekker, vind de haren wat te stug eigenlijk, maar het kan ook door het gebruik van blanke lak komen die ik ermee gedaan heb.
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: Pinstripe verf

Post by 29er Hot Rod »

Funk wrote:Ha shit, wij wilden ook nog naar Method maar is er niet van gekomen ivm drukte.. was 't wat ? Of was 'ie bij je 'op de zaak' ?

Ziet er weer nice uit man!
hij was bij "ons" voor het concert, met het hele management :D gelijk de toko vol 8)

schijnt wel een vet concert te zijn geweest,stampvol etc...Zwolle is Hip-Hop city zei die haha.
uiteraard ook ff de air-ride tank (die toevallig in de auto lag) laten signeren

na zijn uitnodiging zijn we na het optreden er nog ff 1 wezen roken met hun in de tourbus,toen ook ff zijn rollin board gestriped :D again a night to remember :D

greetz Ep

gebruik btw. de kafka scroller 3 en de 5 :)
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Pinstripe verf

Post by Funk »

Haha klinkt goed, laatst Xzibit ook al gemist, scheen ook erg vet te zijn.
chevynova
Posts: 199
Joined: Thu Apr 03, 2008 12:03 pm

Re: Pinstripe verf

Post by chevynova »

Hier nog een paar dingen die ik in de laatste tijd heb gedaan:

Image
:eek:

very nice indeed...
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: Pinstripe verf

Post by perry »

hee tim!! tof dat je ook het forum gevonde hebt!!
denk dat we deze topic om moeten dopen in een pinstripers topic ofzo :lol:
deze week eve een nieuw logo op een fiets gezet,,
het is een monark damesfiets maar heb in het logo de kop van mercury gebruikt,,
Image
Post Reply