Waterstof **ONTKRACHT**
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Waterstof **ONTKRACHT**
Last edited by Pavement Pounder on Fri May 06, 2011 8:26 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Waterstof
'k heb al genoeg stof in m'n garage...
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Waterstof
Wat een crap weer.... Wil je energie, dan kost dat energie... Hoe dan ook... Je kunt geen energie opwekken.
Re: Waterstof
Ik ben nog steeds benieuwd naar de thermodynamische onderbouwing van deze systemen.
Om de een of andere reden wordt daar altijd omheen gedraaid door de promotors.
Om de een of andere reden wordt daar altijd omheen gedraaid door de promotors.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Waterstof
Presies, en onafhankelijke zuinigheids/vermogen tests kan ik ook niet vinden, maar als je ziet hoeveel kits er te koop worden aangeboden ook op Ebay dan vraag je het toch af, we weten ook dat Shell en consorten dit soort onderzoeken allemaal waarschijnlijk tegenwerken.
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Waterstof
Dat is nog te snappen. Als jij op een andere brandstof gaat rijden, gebruik je minder van hun brandstof, maar het rendement is te laag om er iets mee te 'besparen' ... Een ottomotor is nou niet bepaald efficient, met z'n 30% rendement... Als je mazzel hebt...
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Waterstof
Inderdaad, en turbo/sc/lachgas/methanol brengt de efficientie omhoog, waterstof ook maar dat is hoogst explosief en dus weer link.
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Waterstof
Tuurlijk verhoogt dat de effieciëntie, maar het kost je brandstof... Meer brandstof=meer geld...
En 't rendement blijft laag... Je krijgt maar weinig beweging voor je brandstof, het merendeel is warmte.
Het kost gewoon meer energie om een gas te produceren, dan het gas oplevert met verbranding in je motor...
En 't rendement blijft laag... Je krijgt maar weinig beweging voor je brandstof, het merendeel is warmte.
Het kost gewoon meer energie om een gas te produceren, dan het gas oplevert met verbranding in je motor...
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
Re: Waterstof
Ik merk op dat er nog erg veel mensen zijn die vast zitten met wat er op school ingestampt is, natuurkundige wetten die al of niet waar zijn....
Ik had ooit (in bruikleen) een generator-tje dat op water liep... (Geet processor). Kan volgens de natuurkunde ook niet maar liep wel...
succes ermee.
Ik had ooit (in bruikleen) een generator-tje dat op water liep... (Geet processor). Kan volgens de natuurkunde ook niet maar liep wel...
succes ermee.
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Waterstof
Ik heb wel meer rare dingen gehoord uit Duckstad... Die Willie Wortel kan alles
En tuurlijk kan het, een motor op water, maar neem maar een big block en produceer genoeg brandstof om te cruisen op de snelweg...
Is heel wat anders dan een generatortje...
En tuurlijk kan het, een motor op water, maar neem maar een big block en produceer genoeg brandstof om te cruisen op de snelweg...
Is heel wat anders dan een generatortje...
Re: Waterstof
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik vraag alleen om een onderbouwing van hoe het werktChief big ol'Cadillac wrote:Ik merk op dat er nog erg veel mensen zijn die vast zitten met wat er op school ingestampt is, natuurkundige wetten die al of niet waar zijn....
Re: Waterstof
Man man man, dat mensen hier intrappen...
1 liter water op 1000km ook haha... Nou, dan ga je zeker van 1:10 naar 1:20
Waterstof is geen energiebron, maar een energiedrager, dus als je je waterstof niet buiten de auto maakt kun je al nooit een verhoging van het rendement krijgen, laat staan dat je totale energiebalans positiever uitpakt...
Zonder het na productie te comprimeren heb je bij elektrolyse van water naar waterstof een rendement van ongeveer 25%.
Jippie...
1 liter water op 1000km ook haha... Nou, dan ga je zeker van 1:10 naar 1:20
Waterstof is geen energiebron, maar een energiedrager, dus als je je waterstof niet buiten de auto maakt kun je al nooit een verhoging van het rendement krijgen, laat staan dat je totale energiebalans positiever uitpakt...
Zonder het na productie te comprimeren heb je bij elektrolyse van water naar waterstof een rendement van ongeveer 25%.
Jippie...
Re: Waterstof
Ik zeg; van die 600 piek peut kopen, dan heb je het meeste rendement van je cent
Re: Waterstof
Ik zie meer in de lokale productie van brandstof: thuis alcohol of biogas/biobrandstof maken van je afval. Is sowieso goedkoper dan deze oplichting. Zakje gist kopen, brouwerijspullen, vergisten en stoken en mengen met je benzine. E10 kan in praktisch elke auto.