Waterstof **ONTKRACHT**

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
MADthieu
Posts: 459
Joined: Thu Oct 06, 2005 4:42 pm

Re: Waterstof

Post by MADthieu »

duidelijke uitleg van deze meneer
http://www.youtube.com/watch?v=bYfpOO8G ... e=youtu.be

Free Energy 400 Billion Dollar Secret
http://www.youtube.com/watch?v=CWf9nYbm ... ture=share
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Waterstof

Post by Thing »

ik hou het voorlopig lekker op e85..... Er zijn al mensen die 16:1 aan compressie erop zetten Op straat.... Met 1600 pk rond rijden op straat....

En dat voor een euro de liter..... :lol:
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Waterstof

Post by Pavement Pounder »

Ik zou ook graag op E85 willen rijden, helaas moet ik 70 km rijden om het te kunnen tanken.
Er worden wel meer stations gebouwd.
Van de week weer tanken en zien wat het verbruik is met HHO.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Waterstof

Post by Streetrod »

Kun/mag je gewoon E85 in je tank gooien zonder dat het schade geeft??? Paar dorpjes verder op verkopen ze dat bij tamoil, weet niet of het verstandig is om dat eens te proberen bij de impala :?
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Waterstof

Post by Shev Ed »

Pavement Pounder wrote:Ik weet bij god niet met hoeveel verbruikte amperes hoeveel gas er gemaakt kan worden en wat de verbrandingswaarde is, laat staan berekenen.
Laat staan dat ik iets van scheikunde/natuurkunde afweet :D

Ik bekijk het ook van een technische oogpunt, zoals toen ik mijn supercharger gemonteerd had en de computer er zo op heb afgesteld dat ondanks de hoeveelheid vermogen het kost om dat ding aan te drijfen(en dat is nogal wat) ik eruiteindelijk zuiniger mee ben gaan rijden.
Uiteraard niet als ik bij elk stoplicht als eerste weg wil wezen.
Ik heb eens zitten lezen, dat als je echt direct waterstof wilt maken met een fuel-cell, dat het grootste geheim 'frequentie' is.
Ik weet de naam niet van die vent die dit als eerste deed, maar hij is een hele bekende in de 'waterstof scene' , een soort van oppergod uit de jaren 80.

Hoe dan ook, het scheen dat je met frequentie's moest werken, +/- +/- +/- etc. heel snel.
Van de + iedere keer een - maken, en natuurlijk van de - een + , maar dan heel snel achter elkaar.
Wat de frequentie moet zijn, geen flauw idee. Zal je zelf moeten uitvinden.

Maar het scheen dus, dat wanneer je de juiste frequentie te pakken had, je met heel weinig energie, heel veel waterstof kunt maken.
Het zou bijna vanzelf ontstaan. Moet vast wel meer info over de vinden zijn.

Zelf ben ik nog steeds meer van plan om de pantone versie te maken, lekker simpel en mechanisch, geen electronische troep, hou ik niet van.

Maar als jij echt direct 'onboard' waterstof wilt maken met een fuel cell, zoek dan eens meer info over hoe je de boel kan laten 'osscileren' (ofzo :D )
Liefst een mooi frequentie regelaartje kopen waarmee je de hele boel af kan speuren naar de juiste frequentie, iets van '38 of 40' staat me nog wel vaag bij, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Anyway, de boel laten 'osscileren' met een frequentie regelaartje schijnt het hele ei van columbus te zijn, ook zouden je electroden dan veeeeeeel langer meegaan. (of zelfs niet eens slijten)

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen hier niet veel meer mee bezig zijn, allemaal hobby'isten die gek zijn van motoren, maar niemand die de tijd heeft of neemt om eens wat uit te proberen.

Toegegeven kom ik er zelf voorlopig ook niet aan toen, maar in mijn hoofd is het al klaar en werkt het al :D
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Waterstof

Post by Pavement Pounder »

Ik had er ook tijd voor.....
Vooralsnog sta ik er nog open voor, en soms moet je gewoon eigenwijs zijn.
wouter
Posts: 956
Joined: Sun Jul 15, 2007 1:04 pm

Re: Waterstof

Post by wouter »

Haha, dat heet wisselstroom...
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Waterstof

Post by Shev Ed »

wouter wrote:Haha, dat heet wisselstroom...
Ja, AC is wisselstroom, dat weet ik.

Maar de stroom 'wisselt' op een bepaalde frequentie, bijvoorbeeld 60x per minuut van + naar - (ik zeg ook maar wat, in het echt zal het wel veel sneller zijn)

Maar om deze frequentie gaat het, er 'schijnt' een soort 'magische' frequentie te zijn waardoor je ineens heel makkenlijk waterstof kan produceren. Zegmaar de frequentie waar je het waterstof en het zuurstof uit elkaar haalt, en een wijs man zei ooit 'alles bestaat uit frequentie's'

Al weet ik ook wel uit de verhalen, dat je zoiezo heel veel verbetering kan zien als je met AC gaat klooien.
Maar regel een 'brede' frequentie regelaar, zodat je lekker veel kan experimenteren met de beste resultaten.

Ongetwijfeld, dat wanneer jullie het niet doen, ik er zelf nog wel mee aan de slag ga.

Over niet al te lange tijd hoop ik een nieuwe hobby schuur te hebben :D
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Waterstof

Post by Pavement Pounder »

Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Waterstof

Post by Shev Ed »

Pavement Pounder wrote:Zoiets bedoel je ?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PWM-PULS ... 4396b65f2c
Zoiets zou het moeten zijn ja :)

Alleen lijkt 35Amp me wat aan de lage kant.
Hoewel het natuurlijk ook genoeg kan zijn...

Maar ik zou ff opzoeken op welke frequentie (Hertz waren dat dus :D ) je ongeveer moet zitten voor het beste resultaat.

Ik kom maar niet op de naam van die 1e vent die het rijden op waterstof mogenlijk maakte, hij deed dat met een oude Kever-buggy als ik me niet vergis. (weet dat eigenlijk wel zeker)
Heb toen hele verhalen van die man zitten lezen, ben zijn naam kwijt.
Hij reed trouwens echt PUUR op waterstof (althans, zo werd beweerd) , dat was eigenlijk alleen te danken aan het feit dat hij (nogmaals, schijnbaar) zo snel en efficient waterstof kon maken, bijna vanzelf... Doordat hij dus de juiste frequentie te pakken had.

Zoek eens iets op first car on HHO America, ofzo, ergens in de jaren 80 als ik me niet vergis.
Of Old Hydrogen Car, HHO Car, HHO VW Buggy, dat soort termen.

Dan zou je zijn naam wel moeten vinden, het is echt zo'n 'legende' , of je vind het complete onzin, of je vind het ergens wel interessant.

Ben zelf even te lui om te zoeken. :P
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Waterstof

Post by Chief big ol'Cadillac »

Kunt ook op water rijden.... klik
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Waterstof

Post by kn@pestaart »

Elektrolyse met wisselstroom? Het wordt steeds gekker.... :P
Shev Ed wrote:
Ik kom maar niet op de naam van die 1e vent die het rijden op waterstof mogenlijk maakte,
Die man is een mysterieuze dood gestorven...

Stanley Meyer...

Maar jongens, het is verloren... Je bent altijd meer kwijt aan het produceren dan dat het opbrengt of bespaart.
Puur door het rendementsverhaal...

Maar goed, 't houdt je van de straat... :P
Last edited by kn@pestaart on Mon Apr 25, 2011 9:22 pm, edited 1 time in total.
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Waterstof

Post by Shev Ed »

Ja, Stanley Meyer heette die vent :D
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Waterstof **ONTKRACHT**

Post by Pavement Pounder »

Nou, met de simpele set die ik zelf inmekaar heb geflanst en nu 5 tankbeurten heb verreden is het duidelijk dat ik een gemiddeld verbruik van 1 op 11 heb met voornamelijk snelweg, min of meer wat de fabriek ook aangeeft.
Dus wat mij betreft in de vullesbak ermee en weer verder met mijn leven :)
Totale gemaakte kosten, 1,-
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Waterstof **ONTKRACHT**

Post by Shev Ed »

Ach, in ieder geval leuk dat je het geprobeert heb :)

Wanneer ik aan het pantone motortje ga werken zal ik het ook wel posten :D
Is toch altijd leuk zulke kleine experimentjes ? Leer je wat van, en als 16miljoen mensen het zouden doen, word er misschien nog wel wat ondekt..

Nutteloos is het nooit om wat te proberen, zeker niet wanneer de kosten laag zijn :thumbs:
Post Reply