Yanken in de 70's in Nederland
Re: Yanken in de 70's in Nederland
vraag me af wat de 'survival rate' is van al die jaren 50 en 60 wagens is,
volgens mij zijn d'r een hoop van de straat gegaan toen de 1e APK kwam.
Zonde hoor . . .
Groeten lennard
volgens mij zijn d'r een hoop van de straat gegaan toen de 1e APK kwam.
Zonde hoor . . .
Groeten lennard
-
- Posts: 420
- Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm
Re: Yanken in de 70's in Nederland
idd, en zon amerikaan heeft toch wel wat nodig om apk afkeur te hebben qua laswerk
-
- Posts: 392
- Joined: Sat Mar 13, 2010 5:31 pm
Re: Yanken in de 70's in Nederland
Dan mag Groningen niet achter blijven
Helaas niet zoveel yank,s dan in de grote steden.
Ebbingestraat 1939
Herestraat
Zuiderdiep
Oosterstraat
Helaas niet zoveel yank,s dan in de grote steden.
Ebbingestraat 1939
Herestraat
Zuiderdiep
Oosterstraat
Re: Yanken in de 70's in Nederland
Ik heb nog wel ergens een leuke foto uit de 70's van me pa met zijn Chrysler New Port custom, met een menneke pis als ornament.
-
- Posts: 420
- Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm
Re: Yanken in de 70's in Nederland
staan er tegenwoordig nogsteeds veel amerikanen bij de ambasade?Groove_Champion wrote:2x mustang
Re: Yanken in de 70's in Nederland
zoals eerder ik geloof op pagina 3-4 aangegeven is deze foto niet uit 1953 maar minimaal vanaf 1955-56 het model is een 1956 chevy 210 of bel air de neus herken ik meteen , deze heeft vierkante richtingaanwijzers ipv de druppelvormige zoals bij de 55ér. de foto is dusdanig schuin gemaakt dat ik net niet herken of de sierstrip 1 of tweedelig is, eendelig tot aan achteren geeft aan dat het een 210 is de 150 model is namelijk een stuk korter, een dubbele sierstrip tot aan voor geeft aan dat het een bel air is.Waarschijnlijk is het een 4 deurs coupe daar de ramen doorlopen ( geen spijl tussen de zijramen) en de wagen een langere daklijn heeft dan de 2 deurs, dit is ook een reden om te denken dat het een bel air is daar er zeer weinig 4 deurs coupe 210 modellen gemaakt zijn. De foto toont zowel de vogel op de kap alswel de V .
hmmm een 1956 4drs coupe bel air met V8....
never the less, er zitten hele gave foto's bij absoluut.
-
- Posts: 555
- Joined: Fri Mar 12, 2004 12:40 pm
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Yanken in de 70's in Nederland
Er is helemaal geen mogelijk meer tot parkeren daar.Groove_Champion wrote:staan er tegenwoordig nogsteeds veel amerikanen bij de ambasade?
Daarnaast is de stoep voor de ambassade afgezet met een politiepost ervoor.
Re: Yanken in de 70's in Nederland
Mooi hoor!
Die laatste, lekker stukje cruisen 8)
Die laatste, lekker stukje cruisen 8)
-
- Posts: 616
- Joined: Thu Dec 23, 2004 8:50 pm
Re: Yanken in de 70's in Nederland
Shev Ed wrote:]Wat een geweldige foto's. Is toch een veel mooier straatbeeld dan de dagelijke shit van tegenwoordig.
Toen had pas uitstraling.
Die Van Kooten & De Bie / Jacobse & Van Es zijn echt lachen gewoon. "Kopen een Bakkie" of "Winterklaar" of de "Tegenpartij" is geweldige humor..
Toch wel grappig, over 50jaar denken ze waarschijnlijk precies hetzelfde als ze KIA's en Opel Astra's , en VW Polo's zien staan....
Misschien dat wanneer ik 70 ben geweest, ik ook als een seniele ouwe lul begin te praten dat vroegah alles beter was. Terwijl ik vandaag de dag ook maar weinig aan vind...
Tenzij die verdomde vliegende auto's is een keer uitgevonden worden.
at your service
http://www.moller.com/
Re: Yanken in de 70's in Nederland
Waarom kan dit nu niet meer dan? Waarom moet alles er hetzelfde uitzien zonder chroom?