Yanken in de 70's in Nederland

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by roadrage david »

Sommige van de rotterdamse foto,s zijn vlak bij my uit de buurt. heb in die tijd trouwens meer dan eens in de C10 gezeten hahahahha..................
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by CVPI »

Wat een geweldige foto's. Is toch een veel mooier straatbeeld dan de dagelijke shit van tegenwoordig.
Toen had pas uitstraling.

Die Van Kooten & De Bie / Jacobse & Van Es zijn echt lachen gewoon. "Kopen een Bakkie" of "Winterklaar" of de "Tegenpartij" is geweldige humor..
Rallye350
Posts: 2434
Joined: Tue Dec 13, 2005 9:57 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Rallye350 »

Bijna elke stad heeft tegenwoordig een beeldbank met historische foto's.
Heb er behoorlijk wat in mijn foto-emmer staan, zal er tzt wat plaatsen.

Blijft altijd leuk om te bekijken.
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Stargazer »

roadrage david wrote:Sommige van de rotterdamse foto,s zijn vlak bij my uit de buurt. heb in die tijd trouwens meer dan eens in de C10 gezeten hahahahha..................

Weet je, zo is mijn interesse voor Yanken ontstaan, ik zweer het je. Mijn maten en ik hielden ons vaak op in de havens op plekken waar dat niet mocht. Heel soms waren die mannen met de C10's ons te slim af. Kwamen ze geruisloos (stationair) op ons af, en gaven dan het laatste stukkie effe gas. Schrok je je de tiefus :lol:
Mocht je achterin weer even mee naar het Marconiplein.
Teringleiers.
Mean Lean
Posts: 259
Joined: Mon Apr 12, 2004 9:38 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Mean Lean »

Wees blij, voor hetzelfde geld had je achterin een DAF gezeten. Dat was een heeel andere basis geweest.....
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Stargazer »

Zeker blij ja, heb er een leuke hobby aan over gehouden 8)
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Shev Ed »

CVPI wrote:Wat een geweldige foto's. Is toch een veel mooier straatbeeld dan de dagelijke shit van tegenwoordig.
Toen had pas uitstraling.

Die Van Kooten & De Bie / Jacobse & Van Es zijn echt lachen gewoon. "Kopen een Bakkie" of "Winterklaar" of de "Tegenpartij" is geweldige humor..
Toch wel grappig, over 50jaar denken ze waarschijnlijk precies hetzelfde als ze KIA's en Opel Astra's , en VW Polo's zien staan....

Misschien dat wanneer ik 70 ben geweest, ik ook als een seniele ouwe lul begin te praten dat vroegah alles beter was. Terwijl ik vandaag de dag ook maar weinig aan vind... :? :D

Tenzij die verdomde vliegende auto's is een keer uitgevonden worden. :P
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Groove_Champion »

heb er ook nog n paar
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Image
--------------------------------------------------------------------------
toen en nu
Image
Image
--------------------------------------------------------------------------

Image

Image
geen amerikaan maar hij bestaat iig nogsteeds!!

Image

Image




Zo
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Stargazer »

Mooie foto's Groove Champion!!

Ik heb er ook weer een paar.
Goed kijken maar jullie zien ze vast meteen.
Image

Image

Image

Image

Image

En wat leuke Duitse busjes:
Image
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by roadrage david »

Stargazer wrote:Sommige van de rotterdamse foto,s zijn vlak bij my uit de buurt. heb in die tijd trouwens meer dan eens in de C10 gezeten hahahahha..................


Weet je, zo is mijn interesse voor Yanken ontstaan, ik zweer het je. Mijn maten en ik hielden ons vaak op in de havens op plekken waar dat niet mocht. Heel soms waren die mannen met de C10's ons te slim af. Kwamen ze geruisloos (stationair) op ons af, en gaven dan het laatste stukkie effe gas. Schrok je je de tiefus :lol:
Mocht je achterin weer even mee naar het Marconiplein.
Teringleiers.
Hahahahah je gaat me toch niet vertellen dat je op het boezem terein bij de Merwede haven(overkant van het witte dorp) heeft lopen rommelen want dat was ook ons terein, om in de avond uren rond te hangen hahahaha.
En ja bureau marconi plein kan ik ook van binnen.
Die havens waren voor my de beste playground ever!!! je kon er zwemmen speelen vissen voetballen en ja stelen. s,avonds de hijskranen in, kon je de gehele rotterdamse haven overzien.
Als er amerikaanse schepen binnen kwamen vroegen sommige zeelui hoe je het beste naar de kroeg of naar de hoeren konden gaan. op de rotterdamse dijk had je tussen de boezem en de dijk een lang hek.
in het midden hadden wij een kuil gegraven(tip van mijn vader die woonde vroeger in het witte dorp) waar we onder door konden. die Yanken hadden altijd veel los geld in hun zak.
dus lieten we hun eerst door de kuil onder het hek door.
wij er achteraan . gauw zand over de verloren munten!!!!hahaha. dan brachten we ze naar de kroeg. Awesome. wat een tijd. er kwamen vroeger daar plenty yanken en engelse auto,s binnen. die werden uit de schepen getakeld.
Gearz
Posts: 3033
Joined: Thu Jan 04, 2007 1:34 am

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Gearz »

Gaaf idee !!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Auto Rai 1957
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Stargazer »

Gearz!
Waanzinnig mooie foto's man, keep those coming!!!
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by basezum »

goedenmorgen :) lekker wakker worden zo :)
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Stargazer »

Dave,

heel herkenbaar verhaal ja!! Wij hingen ook graag rond in de Merwedehaven of Merwehaven zoals wij hem noemden. Ook de havens richting Vierhavenstraat tot aan de Euromast was geweldig "speel" terrein 8)
Veel mooie herrinneringen uit die tijd.

Hier een pic waar links (achter het groen) het hek stond waar jij over spreekt (de sporen zijn inmiddels naganoeg gesloopt, evenals bij de Vierhavenstraat);
Image

En op deze pic zie je rechts van die trein dat lage gebouw van de Citrusveiling waar je "gratis" fruit kreeg :P
Image

In die tijden ook havenarbeiders en bazen die met een Yank naar het werk kwamen. Had ik toen maar een camera gehad...

Ok back ontopic!
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Stargazer »

Zit nog even deze foto te bekijken, klopt de datum van 1953 wel? De two-tone auto die van het plein afrijdt lijkt wel een Chevy uit 55/57?!
Kan iemand vertellen wat dat voor auto is?
Image
Post Reply