TNT post perikelen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: TNT post perikelen

Post by Thing »

Corp & sjak_brak wrote: Als het als gift is verstuurd, alleen een gift van prive-persoon naar prive-persoon is vrijgesteld van belasting

Op papier leuk maar werkt nooit
absoluut wel....
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: TNT post perikelen

Post by sjak_brak »

Misschien dat de regels intussen aangepast zijn, op de site van de douane kan ik het niet meer terugvinden....
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: TNT post perikelen

Post by Corp »

mij nog nooit gelukt, zelfs een doos met door kinderen getekende ballonnen erop, niks hoor, gewoon betalen....mijn maatje krijgt ook bijna alles binnen zonder maar een cent te betalen en dan niet eens als gift, ik moet voor het kleinste envelopje nog betalen, en dan 9 euro beastng verschuldigd met 12,50 aan kosten, dat is toch je reinste struikroverij...uitzuigers
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: TNT post perikelen

Post by M@ikel »

ik begrijp sowieso niet hoe iemand nog gebruik kan willen maken van de usps/tnt route...

doosje via schenker.. maandag verstuurt donderdag telefoon om inklaringstoestemming en vraag fax/email adres voor faktuur, overgabnkierd, vrijdag afgeleverd

doosje via fedex, hing nog tussen parijs en veldhoven toen was de toestemming en de betaling al geregeld.. vrijdag's helaas steekproef erop en te laat vrijgegeven voor vrachtwagen.. 1 telefoontje en smiddags opgehaald in depot..

doorlooptijd beide keren dag of 4 , wel altijd betalen, maar dan heb je't ook...

M@ik
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: TNT post perikelen

Post by sjak_brak »

M@ikel wrote:ik begrijp sowieso niet hoe iemand nog gebruik kan willen maken van de usps/tnt route...
Ik kan wel wat redenen opnoemen:

- je hebt niet altijd de keus (bv verkoper werkt met USPS)
- kosten-overweging (UPS, Fedex, .... zijn duurder dan de post)
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: TNT post perikelen

Post by Pirana »

Corp wrote: En dat bellen naar TNT is alleen aan te bevelen als je een TIA wilt, zeer onkundige en onbehulpzame medewerkers daar, als het geen ali bami el swami is die je hakkelend in nederberbers aan de telefoon krijgt is het wel een of andere menopauzerende azijnpissende zweefmuts
Hahahaha,heb ik toch nog gelachen vandaag.... :lol:

Maar ik ga idd eens even kijken wat de opties zijn..
Post Reply