DM&ff stopt er mee

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by thunderbuick »

vettemartin wrote: Met de mustang probeer ik altijd mijn hand wel op te steken maar ook niet naar elk baggerhok wat er voorbij komt, tja smaken verschillen en ik vind mijn mustang super
Dat verwoord redelijk goed de reden van de vele opmerkingen hier over vele mustang bezitters.
Last edited by thunderbuick on Fri Jun 10, 2011 8:12 pm, edited 1 time in total.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: DM&ff stopt er mee

Post by kn@pestaart »

HarleyRob wrote:Harley rijders zwaaien naar motorfietsen, niet naar mannetjes in Amerikaanse busjes..... 8)
Heb ik gezegd dat ze naar mij zwaaien dan? :P
Wel als ik op mijn motor zit. Maar dan zwaai IK niet, want ik rijd een Soes Chop :D
akaQ
Posts: 322
Joined: Wed Jun 17, 2009 8:13 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by akaQ »

ik betrap mezelf zelfs weleens op het zwaaien naar kevertjes :oops:
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: DM&ff stopt er mee

Post by kn@pestaart »

Oh, ben jij dat? :D

Ach, de New Beetle is toch een Amerikaans ontwerp? :P
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by Rob Rules »

Dit geloof ik niet helemaal.
Verder las ik op het AAP forum dat indien je 10 forums moet onderhouden je het 1500 euro kost..dat heb je goed uitgerekend, maar je vergat erbij te zeggen dat het DMFF forum niet zomaar een forum is. Het is denk het grootste forum in Nederland wat betreft US cars, met de meeste leden en kwaliteit.
:D :lol: :lol: :D
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by thunderbuick »

Helemaal niet! bedoel je zeker? :)
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by rockatansky »

Ik zwaai gewoon naar iedereen die naar mij zwaait :!: :)
ThomVis
Posts: 321
Joined: Fri Oct 29, 2004 11:17 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by ThomVis »

Wolfman wrote:Vergis je niet in het opzetten en onderhouden van een forum dat goed bezocht wordt hoor.
Een pctje op zolder met een ADSL aansluiting zal niet voldoende zijn.
Daar vergis ik mij niet in, we doen het al jaren. En een groot forum moet je inderdaad niet thuis draaien. Dan ga je praten over een tiered opzet met load-balancers en de hele mikmak, dat is thuis niet te doen.
Wolfman wrote:Het eerste waar je tegen aanloopt is je IPadres.
De meeste providers werken niet met vaste IP adressen.
Je moet eerst een domeinnaam registreren en deze laten doorverwijzen naar jouw IPadres.
Zodra je provider echter ergens een update van doet kan het zomaar zijn dat jij een ander IPadres toebedeeld krijgt.
Jammer maar helaas je forum is onbereikbaar geworden.
Mijn modem registreert de IP verandering en DNS wordt aangepast.
Wolfman wrote:En dan is er je internet verbinding.
De download snelheid van ADSL is voldoende maar de Upload meestal niet.
En als iemand jouw pc thuis bezoekt (ik moet eigenlijk zeggen gegevens ervan opvraagd) dan gaat dat maximaal met de snelheid van jouw upload.
Zijn het er twee tegelijk is het nog maar met de helft daarvan zijn het er tien nog maar een tiende....enz....
Dat wordt een saaie boel hoor als iemand eens wat grote foro's plaatst. Mensen wachten tegenwoordig niet meer lang voordat er een pagina geladen wordt.
Je zult zeker gebruikers kwijt raken als je forum te traag is.
Op ons forum is het niet toestaan dat er foto's geupload worden, imageshack/photobucket etc doen dat veel beter. Tekst-only kan je heel wat door 1Mb persen.
Wolfman wrote:Dan nog je uptime. Je pc moet regelmatig een update verwerken waarna hij gerestart moet worden. Niet fijn als je op dat moment net een aantal forum bezoekers heb. Net als je een weekend weg bent loopt je pc vast. Het hele weekend dus geen forum. Nu weer zal je veel gebruikers kwijtraken.
Het tijdstip dat de updates gedaan worden heb ik in de hand, en doe ik op momenten dat er weinig of geen gebruikers online zijn. En als jouw PC niet een weekendje kan draaien moet je misschien wat whitepapers lezen over hoe je een stabiele machine opzet. Mijn Linux server kijk ik soms weken niet naar om. Zelfs toen het forum nog op een Windows server draaide heeft het er weinig uit gelegen (defecte voeding was daar de oorzaak).
Wolfman wrote:Dan is er nog je backup. Wat gebeurd er als de boel crasht. Heb je een backup? Alleen van de data of ook van het forum zelf.
En hoe lang duurt het voordat je alles weer up and running hebt.
Backup wordt elke nacht gemaakt naar een separate FTP server. Als ik de server opnieuw moet inrichten ben ik een uur of 2 bezig. Plus ik heb een uitwijkmachine waar ik het eventueel op kan draaien.
Wolfman wrote:Dan komt ook nog een stukje beveiliging om de hoek kijken. Hoe goed heb je je eigen computer thuis beveiligd? Wat voor een router gebruik je thuis.
Kan deze aanvallen van buiten afweren? Kan je router eigenlijk wel veel gebruikers tegelijk aan? Sommige goedkope gaan over hun nek als het te druk wordt.
Mijn server is up-to date met de laatste patches, er draaien geen onnodige processen, van buitenaf kan je alleen via poort 80 bij de forum-server komen. En we hebben niet voldoende concurrent-users om mijn modempje door te laten zakken.
Wolfman wrote:Welke software ga je gebruiken? Een normale windows computer staat niet meer dan 10 gebruikers tegelijk toe in IIS.
Je zult dus minimaal Apache software moeten gaan draaien of een windows server versie kopen.
Linux server (Ubuntu in dit geval). Er is meer op deze aardkloot als MS en Apple.
Wolfman wrote:Goed dit is allemaal best te doen, ik heb ook jarenlang een forumpje laten draaien thuis, maar dat was voor de plaatselijke motorclub. Alleen vlak voor en vlak na een evenment was het een beetje druk, maar doorgaans niet veel bezoekkers. Maar een groot forum zoals AAP zal niet gaan.
Good for you. Een groot forum zal inderdaad niet gaan, maar dat is ook niet de bedoeling. AAP valt bij mij nog niet in de categorie groot, maar zit met concurrent users wel op het randje van wat je achter een ADSL kan draaien (als je de foto's separaat houd).
Wolfman wrote:Dan heb je een hosting bedrijf nodig met de nodige data en schijfruimte als je het uploaden van foto's toestaat.
Al genoemd.
Wolfman wrote:Al met al zijn er heel veel zaken waar je rekening mee moet houden.
En ook al bouw je zelf een forum thuis is het niet meer vrijblijvend. Mensen gaan op je rekenen. Het wordt een hele verantwoording.
En als je die verantwoordelijkheid niet aankan moet je er niet aan beginnen.


Gezien de grootte van dat dm&ff forum is het handiger om op het aanbod van BigBlockMopar in te gaan. Maar als je (technisch) weet waar je aan begint is thuis een forum draaien goed te doen.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by Supervaags »

:lol:
Oke dus heel dit forum word opgeheven
Juist een fijn forum waar ik tot nu toe mijn vragen binnen een dag beantwoord heb gekregen.
Tja dan maar weer met tegenzin naar AAP, waar ze alleen zinloze dingen posten maarja
73mustang
Posts: 124
Joined: Sun Apr 18, 2010 11:53 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by 73mustang »

Komt allemaal goed, we nemen het gewoon over !

GR ROB
ThomVis
Posts: 321
Joined: Fri Oct 29, 2004 11:17 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by ThomVis »

73mustang wrote:Komt allemaal goed, we nemen het gewoon over !

GR ROB
:thumbs: :cheers:
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by thunderbuick »

Ja het zou jammer zijn als het dm&ff forum zou verdwijnen.
Het forum is niets mee loos en heeft veel goede technische informatie voor bijna elk type Ford.
Echter, als je op het forum mee leest lijkt het wel forum waar de gebruikers alleen maar mustangs hebben en dat de enigste auto's zijn.
Om een lang verhaal kort te maken, ik ben daar lid geworden omdat ik er een Ford bij heb maar post net als vele andere Ford bezitters bijna nooit meer op dat forum omdat de gemiddelde daar gewoon een arrogante Mustang bezitter is die denkt dat hij boven een ander verheven is omdat hij een stuk schroot bezit waar Mustang op staat. :barf:
Daarom hoop ik dat dat forum blijft, dan kunnen ze mooi hun eigen mustang plekje houden waar ze zich zo thuis voelen dat ze denken dat ze hun gastheer die er vrijwillig veel tijd in steekt ongestraft de grond in kunnen boren en beledigen.
Misschien is het ook de arrogantie dat men denkt dit ongestraft te kunnen doen...
Het valt mij in ieder geval mee dat Marcel het zolang volgehouden heeft!
the1970mach1
Posts: 186
Joined: Mon Jun 07, 2010 4:31 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by the1970mach1 »

Kerel, dit gaat echt nergens over...
Dat jij die indruk krijgt is erg jammer, maar denk ik niet echt terecht.
Tuurlijk zijn de Mustang of Ford bezitters trots op hun eigendom waar vaak veel zuur verdiende centjes in om gaan.
Denk jij dat dat op het Mopar of Chevy forum anders is... NEE.
Ik persoonlijk vind Amerikaanse auto's helemaal tegek, maar met de ene heb je altijd meer dan met de andere.
Als ik op een meeting loop, loop ik sommige auto's straal voorbij, terwijl ik bij andere ( veelal niet mustangs ! ) lang kan gaan kijken omdat ik hier in geinteresseerd bent.
Mij doet een mat zwart gerolde caprice en een lelijk vernaggelde hearse of een nieuwere US car ( lees na 1980 ) ook niks, nou en... dat mag iedereen toch zelf weten ?
Had jij dan gehoopt dat men op DM&FF Chevy Imapala's de hemel in prezen ? Had je graag gehad dat men daar de Pontiac Firebird de nieuwe god onder de zon verklaarde ?? kom toch op man, onder welke steen leef je eigenlijk.
Dat het HIER over USA cars algemeen gaat is toch perfect, maar als ik dit topic eens lees krijg IK juist de indruk dat Mustang rijders hier niet welkom zijn dus is dit niet een klassiek gevalletje van de pot verwijt de ketel ?
Daarnaast, is niet iedereen vrij zijn mening en persoonlijke voorkeur te houden ?
Dat heeft dus helemaal niks met arrogantie te maken, wellicht is des interesse een betere omschrijving.

nee, laten we het hier effe reeël houden en niet alles en iedereen over één kam scheren...
73mustang
Posts: 124
Joined: Sun Apr 18, 2010 11:53 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by 73mustang »

the1970mach1 wrote:Kerel, dit gaat echt nergens over...
Dat jij die indruk krijgt is erg jammer, maar denk ik niet echt terecht.
Tuurlijk zijn de Mustang of Ford bezitters trots op hun eigendom waar vaak veel zuur verdiende centjes in om gaan.
Denk jij dat dat op het Mopar of Chevy forum anders is... NEE.
Ik persoonlijk vind Amerikaanse auto's helemaal tegek, maar met de ene heb je altijd meer dan met de andere.
Als ik op een meeting loop, loop ik sommige auto's straal voorbij, terwijl ik bij andere ( veelal niet mustangs ! ) lang kan gaan kijken omdat ik hier in geinteresseerd bent.
Mij doet een mat zwart gerolde caprice en een lelijk vernaggelde hearse of een nieuwere US car ( lees na 1980 ) ook niks, nou en... dat mag iedereen toch zelf weten ?
Had jij dan gehoopt dat men op DM&FF Chevy Imapala's de hemel in prezen ? Had je graag gehad dat men daar de Pontiac Firebird de nieuwe god onder de zon verklaarde ?? kom toch op man, onder welke steen leef je eigenlijk.
Dat het HIER over USA cars algemeen gaat is toch perfect, maar als ik dit topic eens lees krijg IK juist de indruk dat Mustang rijders hier niet welkom zijn dus is dit niet een klassiek gevalletje van de pot verwijt de ketel ?
Daarnaast, is niet iedereen vrij zijn mening en persoonlijke voorkeur te houden ?
Dat heeft dus helemaal niks met arrogantie te maken, wellicht is des interesse een betere omschrijving.

nee, laten we het hier effe reeël houden en niet alles en iedereen over één kam scheren...
+ 1

GR ROB
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by gerrutcamaro »

the1970mach1 wrote:.....Had je graag gehad dat men daar de Pontiac Firebird de nieuwe god onder de zon verklaarde ??...
had wel terecht geweest :D
Post Reply