Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Post by Maurice »

Gisteren even langs geweest met de Lincoln bij Hoegee in Dordrecht, omdat deze zaak vlakbij is voor mij.
Het opnieuw bekleden en vullen van alleen de voorstoelen van m'n Lincoln kostte bij hun ongeveer 3000 euro.
Ik schrok er wel van kan ik zeggen, ik had gedacht dat zoiets rond de 1000 euro zou kosten voor 2 stoelen.

Kan dat ergens anders niet wat goedkoper?
Ik had van Oscar ooit eens gelezen dat hij bij Meneer Sam in Apeldoorn rond de 1200 euro kwijt was voor alleen z'n voorstoelen, met zelfs nog wat aanpassingen er aan.

Iemand wat tips?
Ik zal hoe dan ook die Meneer Sam wat foto's mailen en even bellen, want Apeldoorn is niet echt in de buurt voor mij.
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Post by warriorair »

3000 voor twee stoelen is wel erg veel.
Probeer het hier eens.
http://www.rachelsarah.nl/
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Post by Jeroen_Sp »

Tering das veel geld.

Heb laatst een keer geinformeerd bij een bedrijf in utrecht, was een kennis van een kennis zeg maar. Daar was ik even op bezoek om naar wat autos te kijken. Hun werk zag er goed uit.

Mijn voorstoelen zouden daar 600 euro kosten......wel de moeite waard dus om te bellen.

Ik zal de naam van het bedrijf eens opzoeken.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Post by Supervaags »

hier op het forum zit ook een bekleder uit zutphen, daar ben ik wel eens geweest.

die vertelde me dat de kosten heel erg afhankelijk waren van de soort stof/leer/skai en het aantal naden ivm bewerkingen/tijd en dus extra kosten.. en of je de hoes er zelf al afhaalde etc.

klinkt logisch, maar het is dus nogal moeilijk om zo een bedrag te zeggen.. of te zeggen dat 3000 te duur is(lijkt me wel trouwens), ik kan me ook niet voorstellen dat je precies hetzelfde krijgt met zon prijs verschil.
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Post by Maurice »

Jeroen_Sp wrote:Tering das veel geld.

Heb laatst een keer geinformeerd bij een bedrijf in utrecht, was een kennis van een kennis zeg maar. Daar was ik even op bezoek om naar wat autos te kijken. Hun werk zag er goed uit.

Mijn voorstoelen zouden daar 600 euro kosten......wel de moeite waard dus om te bellen.

Ik zal de naam van het bedrijf eens opzoeken.
Als je dat wil doen, graag!

Kijk, ik snap ook wel dat deze stoelen behoorlijk bewerkelijk zijn en dat er flink wat tijd in gaat zitten om ze weer nieuw te maken, maar zoveel geld heb ik er gewoon niet voor over. Net als die 8000 euro om 'm over te laten spuiten, het gaat helemaal nergens meer over. Het groeit bij mij nou eenmaal niet op m'n rug hey.

En ja, ik ben toevallig wél helemaal gek op m'n auto en ik heb er zeer zeker wel een hoop geld voor over ja, maar de dingen moeten wel in verhouding staan.

ps. Die laatste regel is alvast voor degenen die gaan lopen ouwehoeren over kwaliteit kost geld en je bent niet serieus met je hobby bezig en je rijdt in een halfwas auto en blablablabla.......................
Sebastard
Posts: 813
Joined: Fri Apr 04, 2008 5:05 pm

Re: Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Post by Sebastard »

vraag hier eens een offerte aan,
zijn echt heel goed,en schijnen in verhouding een van de goedekoperen te zijn:


http://www.tijgerleathers.nl/
caddy
Posts: 1370
Joined: Mon Mar 01, 2004 7:12 pm

Re: Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Post by caddy »

Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Post by Joost.... »

Maurice wrote: ps. Die laatste regel is alvast voor degenen die gaan lopen ouwehoeren over kwaliteit kost geld en je bent niet serieus met je hobby bezig en je rijdt in een halfwas auto en blablablabla.......................
Zit je dat nog dwars van die Torino-topic een half jaar geleden? :lol:


Maar opzich klinkt 3000 duur voor het opnieuw bekleden van je voorbank maar we moeten niet appels met peren vergelijken. Wat exact doen ze, in welke staat is het nu en zoals al gezegd heel belangrijk, wat voor een materialen in welke kwaltieit?

Als het alleen een goedkoop stukje vinyl erover maken is zou je best genaaid worden maar als je een mooi stukje Napa-leer erop wilt, schuim vullen, frame opnieuw poedercoaten, dan kun je zo maar op 3K uitkomen.
marcelv8
Posts: 93
Joined: Mon Sep 13, 2004 4:53 pm

Re: Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Post by marcelv8 »

meneer sam in apeldoorn doet het ook.

www.meneersam.nl
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Post by Maurice »

Joost.... wrote: Zit je dat nog dwars van die Torino-topic een half jaar geleden? :lol:


Maar opzich klinkt 3000 duur voor het opnieuw bekleden van je voorbank maar we moeten niet appels met peren vergelijken. Wat exact doen ze, in welke staat is het nu en zoals al gezegd heel belangrijk, wat voor een materialen in welke kwaltieit?

Als het alleen een goedkoop stukje vinyl erover maken is zou je best genaaid worden maar als je een mooi stukje Napa-leer erop wilt, schuim vullen, frame opnieuw poedercoaten, dan kun je zo maar op 3K uitkomen.
Haha ja, eigenlijk nog wel een beetje, maar het was meer cynisch bedoeld natuurlijk! ;)

Die man van Hoegee was wel professioneel natuurlijk, maar simpelweg te duur.
Het ging alleen over het opnieuw namaken van het leer en de stoelen opvullen, dus echt geen Napa-leer of andere gekkigheden. Gewoon alles standaard, de kwaliteit van het leer zal ongetwijfeld zeer goed zijn voor die prijs.

Ik zal de bovengenoemde bedrijfjes m'n foto's mailen en even er achteraan bellen en dan hoor ik wel wie de beste offerte heeft.
Die advertentie van Marktplaats ziet er nog geeneens zo gek uit, maar een naam als Bekleding Expres klinkt wel erg TellSell-achtig, maar ik zal ook hun even mailen.

Hier nog wat foto's van het drama, het ziet er minder erg uit dan het in werkelijkheid is helaas. Ik heb het hier op de foto's net helemaal schoon gemaakt en echt alle zwarte kieren zijn scheuren. :cry:

Image

Image

Image

Image
73mustang
Posts: 124
Joined: Sun Apr 18, 2010 11:53 pm

Re: Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Post by 73mustang »

Bij tijger leathers Heb ik twee nieuw hoezen op mijn voorstoelen laten zetten was ik 80€ kwijt en voor dat geld hebben ze de stoelen ook nog opgevuld.

Image
Image
Image

GR ROB
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Post by silentchaos »

Even een domme vraag, maar lever je alleen je stoelen in of laat je meestal je complete wagen daar achter? wat is gebruikelijk :?:
Ben ook namelijk op zoek om mijn voor en achterbank opnieuw laten te bekleden en vroeg me gewoon af hoe zoiets ging :)
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Post by Peter Pontiac »

Hallo Maurice, rij met je auto eens langs bij http://www.deautobekleder.nl/ kom daar al jaren met allerlei auto's.
Hij is niet supersnel maar werkt netjes voor een leuke prijs
73mustang
Posts: 124
Joined: Sun Apr 18, 2010 11:53 pm

Re: Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Post by 73mustang »

silentchaos wrote:Even een domme vraag, maar lever je alleen je stoelen in of laat je meestal je complete wagen daar achter? wat is gebruikelijk :?:
Ben ook namelijk op zoek om mijn voor en achterbank opnieuw laten te bekleden en vroeg me gewoon af hoe zoiets ging :)
Je kan stoel voor stoel brengen of de hele auto bel even, kost niets.
Mijn stoelen waren in twee dagen klaar.

GR ROB
Last edited by 73mustang on Fri May 24, 2013 3:21 pm, edited 1 time in total.
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: Prijs voorstoelen opnieuw bekleden redelijk?

Post by enrique »

Maurice wrote:Gisteren even langs geweest met de Lincoln bij Hoegee in Dordrecht, omdat deze zaak vlakbij is voor mij.
Het opnieuw bekleden en vullen van alleen de voorstoelen van m'n Lincoln kostte bij hun ongeveer 3000 euro.
Ik schrok er wel van kan ik zeggen, ik had gedacht dat zoiets rond de 1000 euro zou kosten voor 2 stoelen.

Kan dat ergens anders niet wat goedkoper?
Ik had van Oscar ooit eens gelezen dat hij bij Meneer Sam in Apeldoorn rond de 1200 euro kwijt was voor alleen z'n voorstoelen, met zelfs nog wat aanpassingen er aan.

Iemand wat tips?
Ik zal hoe dan ook die Meneer Sam wat foto's mailen en even bellen, want Apeldoorn is niet echt in de buurt voor mij.
Scheelt je €1800,,,zo duur rij je toch niet :o Maar inderdaad alle beetjes helpen,,het is dat mijn moeder momenteel in Spanje zit maar die had het voor nog iets minder gedaan maarja dan moet je nog verder rijden,,Deventer,,vanaf de kerstdagen is ze weer een half jaar hier dus als je geen haast hebt wil ik het haar wel vragen hoor ;)

Groeten
Post Reply