Amerikaanse vrachtwagens topic
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Alweer geladen voor de terugreis naar Canada.
Ik had gedacht dat ik een dag of 3 zou moeten wachten op onze yard in South Carolina, maar niets was minder waar 8)
Als ik wil ben ik zaterdagavond thuis in C-Town en heb ik geen last van rijverbod op zondag en maandag (feestdag).
Maar ik wil donderdag stoppen bij Country Classic Cars in Staunton, IL, dus het zal dan wel dinsdag worden voordat ik er ben.
Heb voor deze trip een tri-axle trailer gekregen, de banden zijn van Michelin en zijn 13'-3'' oftewel 403,8 cm breed.
In Saskatchewan moet ik hiermee over tweebaanswegen rijden, zonder begeleiding.
En bij Sioux City, Iowa zijn wegwerkzaamheden met een limiet van 13 feet.
Maar omdat de trailer vrij hoog is pas ik met de lading over de barriers die men gebruikt, hoewel het soms voor spannende situaties zorgt met tegemoetkomende automobilisten.
En als ik wil mag ik overal twee rijstroken gebruiken op de Interstates, gelukkig is men hier niet zo ongeduldig in het verkeer als in Nederland.
Voor de staten Tennessee en Kentucky moet ik een begeleidingsvoertuig hebben, en ook voor de provincie Alberta moet ik er eentje regelen.
De truck is inmiddels weer mooi gewassen en gepoetst, op de foto's is hij vrij vies:
Ik had gedacht dat ik een dag of 3 zou moeten wachten op onze yard in South Carolina, maar niets was minder waar 8)
Als ik wil ben ik zaterdagavond thuis in C-Town en heb ik geen last van rijverbod op zondag en maandag (feestdag).
Maar ik wil donderdag stoppen bij Country Classic Cars in Staunton, IL, dus het zal dan wel dinsdag worden voordat ik er ben.
Heb voor deze trip een tri-axle trailer gekregen, de banden zijn van Michelin en zijn 13'-3'' oftewel 403,8 cm breed.
In Saskatchewan moet ik hiermee over tweebaanswegen rijden, zonder begeleiding.
En bij Sioux City, Iowa zijn wegwerkzaamheden met een limiet van 13 feet.
Maar omdat de trailer vrij hoog is pas ik met de lading over de barriers die men gebruikt, hoewel het soms voor spannende situaties zorgt met tegemoetkomende automobilisten.
En als ik wil mag ik overal twee rijstroken gebruiken op de Interstates, gelukkig is men hier niet zo ongeduldig in het verkeer als in Nederland.
Voor de staten Tennessee en Kentucky moet ik een begeleidingsvoertuig hebben, en ook voor de provincie Alberta moet ik er eentje regelen.
De truck is inmiddels weer mooi gewassen en gepoetst, op de foto's is hij vrij vies:
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Waarom geen 6 banden? Is dit ivm het gewicht?
Kunnen de 3-assige trailers ook de assen verschuiven?
Verders leuk topic!!
Groet ron
Kunnen de 3-assige trailers ook de assen verschuiven?
Verders leuk topic!!
Groet ron
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Ja, dat heeft met gewicht en vergunningen te maken, maar als je goed kijkt dan zie je dat er maar 4 banden op mijn trailer liggen.
Van deze trailer zijn de assen niet verschuifbaar, maar ze zijn er wel met verschuifbare assen.
Van deze trailer zijn de assen niet verschuifbaar, maar ze zijn er wel met verschuifbare assen.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Afgelopen week problemen met mijn A/C, de vloerbedekking in de stuurcabine werd zeiknat, de lekgoot onder de evaporator was kapot gegaan waardoor het vocht niet meer naar buiten liep.
Onderweg kreeg ik bericht dat men een garage had gevonden, ik moest het twee keer lezen maar er stond toch echt "Kenworth, Sioux Falls".
En het merkwaardige aan het hele verhaal is: Er zit op een steenworp afstand een Peterbilt dealer
Ik zat te wachten in de driver's lounge tot het euvel verholpen was, zag ik tot mijn verbazing dat er een Engelse collega binnen kwam wandelen.
Hij had zijn motor opgeblazen op de I-29, ben even gaan kijken en hij liet zien wat hij op de weg had gevonden.
Ik wist hem te vertellen dat het een drijfstanglagerkap was, en dat het enorme gat in zijn carter daar meer dan waarschijnlijk iets mee te maken had
Hopelijk mag ik maandagmiddag met mijn losse truck terug naar Sioux Falls (2050 KM) om zijn trailer naar Cape Coral (nog eens 2700 KM) in het zuiden van Florida te brengen.
Onderweg kreeg ik bericht dat men een garage had gevonden, ik moest het twee keer lezen maar er stond toch echt "Kenworth, Sioux Falls".
En het merkwaardige aan het hele verhaal is: Er zit op een steenworp afstand een Peterbilt dealer
Ik zat te wachten in de driver's lounge tot het euvel verholpen was, zag ik tot mijn verbazing dat er een Engelse collega binnen kwam wandelen.
Hij had zijn motor opgeblazen op de I-29, ben even gaan kijken en hij liet zien wat hij op de weg had gevonden.
Ik wist hem te vertellen dat het een drijfstanglagerkap was, en dat het enorme gat in zijn carter daar meer dan waarschijnlijk iets mee te maken had
Hopelijk mag ik maandagmiddag met mijn losse truck terug naar Sioux Falls (2050 KM) om zijn trailer naar Cape Coral (nog eens 2700 KM) in het zuiden van Florida te brengen.
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Dank voor je antwoord.
Zou een leuk ritje zijn, zo naar Florida.
Groet ron (momenteel vanuit Minneapolis, zometeen op weg naar Rochester, Minnesota)
Zou een leuk ritje zijn, zo naar Florida.
Groet ron (momenteel vanuit Minneapolis, zometeen op weg naar Rochester, Minnesota)
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
US 61 van St. Paul naar Winona, MN is onwijs mooi, route langs de Mississippi.
Als je tijd over hebt, rijdt dan vanuit Rochester naar Lake City, MN en dan over de 61 naar Winona en weer terug naar Rochester.
En als je daar rijdt, denk er dan maar eens over na dat ik die weg heb gereden met een oversize load 8)
Als je tijd over hebt, rijdt dan vanuit Rochester naar Lake City, MN en dan over de 61 naar Winona en weer terug naar Rochester.
En als je daar rijdt, denk er dan maar eens over na dat ik die weg heb gereden met een oversize load 8)
-
- Posts: 2114
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Zondag stap ik weer in het vliegtuig richting de States. Aankomst in Minneapolis, dan naar het noorden via Grand Forks naar Winnipeg (Canada). Daar blijf ik een dag of 5 om daarna langs de oostgrens van Minnesota via International Falls, Duluth, Stillwater (carshow op woensdagavond) weer naar Rogers af te reizen.
Helaas dan op donderdag weer naar Minneapolis, auto inleveren en weer op het vliegtuig naar Nederland.
Heb inmiddels al wel wat "things to see and do" op m'n lijstje staan, maar tips zijn altijd welkom.
Erik, mocht je toevallig een keer langs/door Warroad MN komen, stop eens bij "The Shed". Zeer interessant automuseum, met een hele jofele eigenaar (zit in een rolstoel).
Rob
Helaas dan op donderdag weer naar Minneapolis, auto inleveren en weer op het vliegtuig naar Nederland.
Heb inmiddels al wel wat "things to see and do" op m'n lijstje staan, maar tips zijn altijd welkom.
Erik, mocht je toevallig een keer langs/door Warroad MN komen, stop eens bij "The Shed". Zeer interessant automuseum, met een hele jofele eigenaar (zit in een rolstoel).
Rob
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Warroad, dat is net een uithoek waar je alleen komt als je er iets te doen hebt, Vanaf de TCH en/of de I-29 is het net te ver omrijden met een truck op doorreis. Maar bedankt voor de tip Rob, ik zal dat zeker onthouden
En laat af en toe even weten waar je zit, ik rijd regelmatig over de I-94 vanaf Jamestown, ND tot diep in Illinois en Michigan, dus langs Minneapolis.
Winnipeg, daar kom ik bijna nooit, maar ik weet nooit van tevoren waar ik naartoe moet, dus wie weet.
Kunnen we weer eens een colaatje uitwisselen
En laat af en toe even weten waar je zit, ik rijd regelmatig over de I-94 vanaf Jamestown, ND tot diep in Illinois en Michigan, dus langs Minneapolis.
Winnipeg, daar kom ik bijna nooit, maar ik weet nooit van tevoren waar ik naartoe moet, dus wie weet.
Kunnen we weer eens een colaatje uitwisselen
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Ik kom zaterdag langs Minneapolis, onderweg naar Ohio. Maar dan ben jij nog in de Achterhoek.
-
- Posts: 2114
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Maandag van Rogers MN naar Grand Forks ND via 10, 59 en 2.
Ik probeer zoveel mogelijk de Interstates te vermijden.
Zou wel heel interessant zijn om je truck eens van dichtbij te aanschouwen.
(En een onverpakt colaatje uitwisselen).
Hoe dan ook, ik kijk echt weer uit naar m'n vakantie in de States (en Canada).
En mocht ik je onverhoopt toch zien rijden, zal ik je wel laten weten dat het die
Achterhoeker was.
Ik probeer zoveel mogelijk de Interstates te vermijden.
Zou wel heel interessant zijn om je truck eens van dichtbij te aanschouwen.
(En een onverpakt colaatje uitwisselen).
Hoe dan ook, ik kijk echt weer uit naar m'n vakantie in de States (en Canada).
En mocht ik je onverhoopt toch zien rijden, zal ik je wel laten weten dat het die
Achterhoeker was.
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Ik ben vanmorgen weer retour gekomen en heb helaas dit berichtje gemist.SplitWindow wrote:US 61 van St. Paul naar Winona, MN is onwijs mooi, route langs de Mississippi.
Als je tijd over hebt, rijdt dan vanuit Rochester naar Lake City, MN en dan over de 61 naar Winona en weer terug naar Rochester.
En als je daar rijdt, denk er dan maar eens over na dat ik die weg heb gereden met een oversize load 8)
Echter, mijn schoonfamilie woont rondom Winona, dus zal er nog regelmatig komen 8)
Groet ron
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Ik ben nu in St. Cloud, MN, 60 mijl ten westen van Minneapolis.Rob(firebird) wrote:Zondag stap ik weer in het vliegtuig richting de States. Aankomst in Minneapolis
Breng je korte broek maar mee, het is nu vrijdagavond 20:43 uur en het is nog steeds 32 graden.
De weersverwachting voor dit gedeelte van de staat voor aankomende week ziet er zeer goed uit, als je van een beetje warm weer houdt 8)
Ik ben dinsdag in South Carolina, daar is het nu 43 graden Celsius.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Geen paniek, de Mississippi loopt echt niet wegayla wrote:Ik ben vanmorgen weer retour gekomen en heb helaas dit berichtje gemist.
Echter, mijn schoonfamilie woont rondom Winona, dus zal er nog regelmatig komen 8)
Groet ron
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Afgelopen woensdag geladen in Wynndel, BC. In Highway 3 zit dit tunneltje:
Vieze Voorruit Foto (VVF) 8)
Niet bepaald "oversize load vriendelijk"
Videootje van mijn Mini-Tunnel Cruise:
(op de terugweg gemaakt)
Vieze Voorruit Foto (VVF) 8)
Niet bepaald "oversize load vriendelijk"
Videootje van mijn Mini-Tunnel Cruise:
(op de terugweg gemaakt)
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
David's 389 Pete, na het maken van de foto's werd hij heel toevallig mijn truckstop-buurman hier bij de Pilot in Eaton, Ohio: