nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Post by HarleyRob »

Even het topic gelezen en er moet mij iets van het hart:

alle kritiek is terecht, maar richt die kritiek vooral tot het management van PostNL. Zij zijn het die het toestaan dat een chauffeur 's-ochtends met (let op) 260 pakketjes op pad gestuurd wordt, voor in totaal (nogmaals let op) 210 adressen.....

Probeer je voor te stellen hoe je dat voor elkaar krijgt, 210 adressen op één werkdag..... En dus sommige adressen met meerdere pakketjes. Een goede chauffeur doet dat dus in 10 á 11 uur......

Dan nog het volgende: PostNL werkt met ZZP-ers en freelancers. Eigen busje, etc. Alleen de jas en de tracking computer zijn van PostNL...... Dus niet eenvoudig te controleren, zo'n proces......
Björn
Posts: 571
Joined: Sun Mar 07, 2010 11:49 pm

Re: nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Post by Björn »

Hier ook zon turk maar hij heeft nooit wissel geld terug
Nee sorry kan niks terug geven, dus kan ik elke keer nog naar het het postkantoor
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Post by Corp »

Zo vaak als ik ze al teveel heb gedaan om een broodje bal of een ijsje te halen, gewoon omdat ze geen wisselgeld hadden....kun je een klein land van voeden :(

Ik had altijd een vaste chauffeur, die kwam altijd mooi 's avonds en stopte zelfs als ik hem onderweg tegenkwam of bij de sportschool oid om me mijn pakketje te geven. Super service. Die kreeg van me graag wat extras. Nu heb ik een type bijstandsmoeder.

Ik had deze week weer hetzelfde als velen hier, complete onduidelijkheid over wanneer een pakket wordt afgeleverd. Heb ze dit gestuurd. Die website is een puinhoop.

Bij mij is afgelopen donderdag getracht een pakket af te leveren. Op post.nl heb ik vervolgens 's avonds gekeken naar de status en daar stond dat het pakket vandaag (vrijdag) zou worden afgeleverd. Ik kijk nu nogmaals om te bevestigen dat 't inderdaad vandaag is en zie tot mijn verbazing dat de aflevering verschoven is naar zaterdag. Ik wil daarom proberen om de zending niet te laten leveren zodat ik hem zelf op kan halen. Echter, hier wordt 't allemaal nog vreemder. Bij bezorgdatum staat: za 3 dec 2011 13:45 - 15:45 Bij Status zending: Pakketbezorger is onderweg. Bij wijzigen komt er te staan Je kan de bezorging van dit pakket niet wijzigen omdat dit pakket inmiddels bezorgd is. en in de popup staat Je kunt op dit moment de bezorging niet wijzigen. Je pakket moet eerst een keer zijn aangeboden. De pakketbezorger laat dan een kennisgeving achter. Met de Niet-thuis-code (beginnend met KG) op deze kennisgeving kun je de bezorgdag of -locatie wijzigen. Dit kun je doen op de dag van de eerste aanbieding tot 22:00 uur. Bij invoering van het KG nummer in de rechterkolom krijg je een melding dat het pakket reeds geclaimed is. Wat is het nou? Dit is wel heel erg onduidelijk nu en geen enkele status komt met de ander overeen. Is het onderweg? Is het niet onderweg, vandaag? morgen? Het is al een keer aangeboven maar stiekem toch niet, het is ook al bezorgd maar niet heus en het wordt dan vandaag of zaterdag afgeleverd of stiekem dan ook niet? Erg vaag allemaal zo.

3x raden wie er om kwart voor 6 vrijdag een pakketje kwam brengen....jawel, de postnl bezorger.
Johnto
Posts: 4521
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Re: nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Post by Johnto »

HarleyRob wrote:Dan nog het volgende: PostNL werkt met ZZP-ers en freelancers. Eigen busje, etc. Alleen de jas en de tracking computer zijn van PostNL...... Dus niet eenvoudig te controleren, zo'n proces......
En daar zit nou net het probleem!
Het is allemaal heel mooi dat ze derden inschakelen voor hun bezorging, maar als je je als hoogstaand bedrijf neerzet moet je ook de service van het bedrijf verlenen :!:
En juist daar verstoppen ze zich achter....want dat lag niet aan hun, maar aan de externe partij :moony:
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Post by gerrutcamaro »

dat is bij versturen naar het buitenland nog erger, als je iets stuurt naar de UK bijvoorbeeld wordt er met de tweede afleverpoging een week gewacht door de daar afhandelende partij

maar ach, tnt is goedkoop en eigenlijk raakt er nooit wat kwijt (verstuur +/- 30 pakjes per week)

voor inkomende post gebruik ik liever dhl, ups, fedex, ofzo, snellere afhandeling, goedkoper inklaren, betere schadeafhandeling

@ sjak; ik was idd de (vnl) vrachttransporteurs vergeten,
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Post by sjak_brak »

wouterftw wrote:Sorry man, maar als je het over TPG hebt loop je sowieso al een paar jaar achter de feiten aan..
Vertel mij dan eens over de huidige ontwikkelingen in de logistiek :)
Chevy Marvin
Posts: 1276
Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm

Re: nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Post by Chevy Marvin »

Internationaal is de trend om het door oostblokkers te laten doen.
Nationaal kunnen ze niet achterblijven en stappen over op goedkopere krachten.
alles voor de winst, maar wel de prijs iedere keer verhogen.
van 6.20 naar 6.75 (pakket tot 10 kg) :x
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Post by sjak_brak »

Of toen ze de staffel 0-5 kilo afschaften en alles het hogere 5-10kg tarief kreeg, dat moesten we vooral niet als een prijsverhoging zien :lol: :lol: :lol:
66sportfury.com
Posts: 6596
Joined: Mon Feb 02, 2004 6:19 pm

Re: nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Post by 66sportfury.com »

Corp wrote:Ik had altijd een vaste chauffeur, die kwam altijd mooi 's avonds en stopte zelfs als ik hem onderweg tegenkwam of bij de sportschool oid om me mijn pakketje te geven. Super service. Die kreeg van me graag wat extras. Nu heb ik een type bijstandsmoeder.
HarleyRob wrote:Dan nog het volgende: PostNL werkt met ZZP-ers en freelancers. Eigen busje, etc. Alleen de jas en de tracking computer zijn van PostNL...... Dus niet eenvoudig te controleren, zo'n proces......
Hier in de wijk is het al jaren dezelfde ZZP'er. Hij weet dat één van ons altijd 's avonds thuis is, dus die komt altijd 's avonds. En als ik iets verwacht en zie hem in de buurt staan rij/loop ik ff naar hem toe. Hier geen probleem.
Een ZZP'er zal inderdaad zo snel mogelijk klaar willen zijn. 't Zal geen vetpot zijn.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Post by roadrage david »

Ach ja ik importeerd spullen voor myzelf en klanten met UPS bisenis acound. na versturing, 5 tot 7 dagen!! altijd op tijd .plus UPS zit nog geen 3 min van mijn huis.. 8) :lol:
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Post by Thompson »

Dat is het fijne van je bezorger persoonlijk kennen :)
Niet thuis? Dan belt ie me even en vraagt of het pakje achter in de tuin onder het afdak gelegd mag worden. Of als ik het echt graag wil hebben en het is iets kostbaars komt ie wel even terug wanneer ik thuis ben, zelfs buiten werktijd.
Chevy Longhorn
Posts: 656
Joined: Tue Feb 03, 2004 1:07 pm

Re: nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Post by Chevy Longhorn »

jan suburban wrote: Voel hem al weer opkomen :boos: gauw een pilletje onder de tong ;)

jan
Relax Jan, anders haal je de '60' niet... ;)
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Post by HarleyRob »

Thompson wrote:Dat is het fijne van je bezorger persoonlijk kennen :)
Niet thuis? Dan belt ie me even en vraagt of het pakje achter in de tuin onder het afdak gelegd mag worden. Of als ik het echt graag wil hebben en het is iets kostbaars komt ie wel even terug wanneer ik thuis ben, zelfs buiten werktijd.
Haha. Jij bent zeker je eigen bezorger.....
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Post by smokey »

sjak_brak wrote:Klaart wel zelf in, bezwaarschrift moet je bv aan TPG richten en niet aan de douane zelf. Alleen helpt tpg/post/... zelf graag mee aan het sprookje dat het allemaal zo lang duurt "door de douane".
De douane zal alleen een drugshond door de container laten huppelen, en statistieken bijhouden, maar slechts heel zelden een steekproef nemen op een zending.
Hier het bewijs voor meneer Brak dat de douane wel degenlijk pakketjes lang in bezit hebben voordat het word vrij gegeven.

Delivered
July 04, 2012, 12:09 pm
NETHERLANDS
International Parcels


Arrival at Post Office
July 04, 2012, 9:25 am
NETHERLANDS

Arrival at Post Office
July 04, 2012, 8:37 am
NETHERLANDS

Customs clearance processing complete
July 04, 2012, 4:20 am
NETHERLANDS


Customs clearance processing complete
July 04, 2012, 1:44 am
NETHERLANDS

Customs Clearance
June 26, 2012, 10:03 am
NETHERLANDS


Processed Through Sort Facility
June 26, 2012, 10:02 am
NETHERLANDS

Processed Through Sort Facility
June 21, 2012, 2:11 pm
ISC LOS ANGELES CA (USPS)

Arrived at Sort Facility
June 21, 2012, 2:11 pm
ISC LOS ANGELES CA (USPS)

Depart USPS Sort Facility
June 20, 2012
LAS VEGAS, NV 89120

Processed at USPS Origin Sort Facility
June 19, 2012, 11:30 pm
LAS VEGAS, NV 89120
tminus3
Posts: 294
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:02 pm

Re: nauwelijks te onderdrukken woedeaanval.

Post by tminus3 »

Alleen doet Post.nl het inklaren zelf, dus het is niet 'de douane' waar het pakketje blijft hangen.
Post Reply