aanschap poets/polijstmachine waar op letten

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
GMC RP
Posts: 541
Joined: Wed Feb 04, 2004 6:14 am

aanschap poets/polijstmachine waar op letten

Post by GMC RP »

ik wil mijn doffe lak proberen wat op te poetsen en wil een poetspolijstmachine aanschaffen. waar moet ik op letten en wat voor soort poetsmiddelen heb ik nodig. is voor hobbymatig gebruik dus mag niet heel de wereld kosten.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: aanschap poets/polijstmachine waar op letten

Post by thunderbuick »

Op de prijs :D
Wat wil je max. besteden aan een machine?
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: aanschap poets/polijstmachine waar op letten

Post by maartten »

leuke set.heb hem zelf ook .
let er op dat je een exentrische koopt.

http://www.carclean.nl/product/Polishin ... 01780.aspx
Björn
Posts: 571
Joined: Sun Mar 07, 2010 11:49 pm

Re: aanschap poets/polijstmachine waar op letten

Post by Björn »

zijn genoeg goede excentrische te vinden voor 100 euro heb je er al een komen dan alleen de pads en middelen nog bij
Alleen daar red je het niet mee, de polijst middelen en de pads zijn ook erg belangrijk.
En met een excentrische lukt ook niet alles en zul je toch een rotery nodig hebben.
73mustang
Posts: 124
Joined: Sun Apr 18, 2010 11:53 pm

Re: aanschap poets/polijstmachine waar op letten

Post by 73mustang »

Heb zelf deze ben er erg tevreden mee ; http://link.marktplaats.nl/1000352822

GR ROB
Frietbakker
Posts: 11
Joined: Tue Apr 10, 2012 12:01 pm

Re: aanschap poets/polijstmachine waar op letten

Post by Frietbakker »

Beste GMC RP,

Koop nooit een machine in de bouwmarkt, deze zijn gewoon niet goed en je hebt een hoop ergenis.
Zelf ben ik naast mijn beroep als cafetaria ondernemer ook actief in het proffesioneel behandelen van auto's.

Het beste is om te beginnen met een DA (Dual Action) machine, hier ken je eigenlijk niets fout mee doen en is veilig.
Rotary's nog niet aan beginnen als je niet weet wat je doet.

Zoals hiervoor al aangegeven heb je ook pads nodig en polijstmiddel.
Als je tevreden bent met een mooie glans op je auto en je hoeft niet persee alle krasjes weg te hebben dan is een pad met milde cutting factor al voldoende. Ik adviseer meestal 1 grove, 1 middel grove en 1 finishing pad aan te schaffen.
Dan je polijstmiddel; Hier is veel in te krijgen maar voor een beginner raad ik je smartwax aan.
Makkelijke producten en duidelijk in gebruik.

Als je vragen hebt dan kan je mij altijd bereiken via info@rideandshinedetailing.nl

Ik weet niet of ik dit mag plaatsen maar ik heb ook alle materialen en producten in mijn webshop staan
www.carpoets.nl
Björn
Posts: 571
Joined: Sun Mar 07, 2010 11:49 pm

Re: aanschap poets/polijstmachine waar op letten

Post by Björn »

wel leuk dat je actief bent
Maar dan weet je ook dat het detailen is een geen poetsen
En met een DA kun je ook dingen fout doen sneller dan je denkt

Op de smartwax site kun je ook gewoon alles bestellen
GMC RP
Posts: 541
Joined: Wed Feb 04, 2004 6:14 am

Re: aanschap poets/polijstmachine waar op letten

Post by GMC RP »

bedankt allemaal voor de reacties, als ik het zo lees moet ik in ieder geval voor een exentrieke gaan omdat ikHH dan de minste kans heb iets te verkloten. Heb op dit moment 2 autos staan die een beetje dof zijn. misschien ook een optie om het te laten doen om niets te verkloten maar ook dat kost centen(niet erg natuurlijk). als ik het zo zie moet ik zeker 150 euro uitgeven voor een simpel machientje met wat toebehoren.
Frietbakker
Posts: 11
Joined: Tue Apr 10, 2012 12:01 pm

Re: aanschap poets/polijstmachine waar op letten

Post by Frietbakker »

Björn wrote:wel leuk dat je actief bent
Maar dan weet je ook dat het detailen is een geen poetsen
En met een DA kun je ook dingen fout doen sneller dan je denkt

Op de smartwax site kun je ook gewoon alles bestellen
Ik neem aan dat je dit aan mij richt?
Heb wel een idee wat ik aan het doen ben hoor......
Wilde alleen een advies geven maar het valt bij jou duidelijk niet in goede aarde.
En detailen weet half nederland niet wat het is vandaar dat ik het woord poetsen gebruik.
En dan leg ik uit dat het detailen is......goed?

O, ik ben hier trouwens omdat ik sinds een week een Dodge Ram 1500 Laramie rijd.
Dat is het voornaamste, alleen ik kan de topic niet vinden om mijzelf voor te stellen.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: aanschap poets/polijstmachine waar op letten

Post by rulez »

Frietbakker wrote: O, ik ben hier trouwens omdat ik sinds een week een Dodge Ram 1500 Laramie rijd.
Dat is het voornaamste, alleen ik kan de topic niet vinden om mijzelf voor te stellen.
ff een off-topic aanmaken met title nieuw hier oid.
kun je je verhaal in kwijt over je nieuwe ride, je hobbies, je kroeg, je poetsen en zo verder.

PS, welkom hier
nu nog fotos van/met je ride :-)
T-Bob
Posts: 33
Joined: Wed Apr 13, 2011 4:29 pm

Re: aanschap poets/polijstmachine waar op letten

Post by T-Bob »

GMC RP wrote:bedankt allemaal voor de reacties, als ik het zo lees moet ik in ieder geval voor een exentrieke gaan omdat ikHH dan de minste kans heb iets te verkloten. Heb op dit moment 2 autos staan die een beetje dof zijn. misschien ook een optie om het te laten doen om niets te verkloten maar ook dat kost centen(niet erg natuurlijk). als ik het zo zie moet ik zeker 150 euro uitgeven voor een simpel machientje met wat toebehoren.
Ik heb hem hier gekocht met 2jaar garantie, bel hem maar eens op geeft je ook goed advies wat je nodig hebt.
http://www.driven2shine.nl/aanbiedingen/de-uitverkoop/
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: aanschap poets/polijstmachine waar op letten

Post by olof »

Waar je naar mijn mening echt op moet letten is dat je capaciteit hebt om te poetsen..ik poets op ongeveer 2200 tot 2500 toeren meer niet..maar als je flink gaat polijsten dan vreet dat aan je machine..heb je overcapaciteit doe je langer met je machine..!
Doe je het voor 2 auto`s dan ben je bij de gemiddelde zwarte poetsturk 200 euro kwijt..wil je een leuk setje hebben met alle middelen en toebehoren ga je al gauw naar de 250 tot 500 euro..het is maar hoe gek je het wilt maken...maar daar doe je wel jaren mee..!

nog een tip..gebruik nooit te veel poets en poets het helemaal uit...fout die vele maken..veel poets is goed polijsten..euh euh echt niet je bent alleen aan het verspreiden...!

succes
Frietbakker
Posts: 11
Joined: Tue Apr 10, 2012 12:01 pm

Re: aanschap poets/polijstmachine waar op letten

Post by Frietbakker »

Ik weet niet of ik het mag vermelden op het forum maar ik heb een leuke aanbieding, van een prima machine waar ik zelf al heel lang intensief mee werk.

http://www.carpoets.nl/product/647130/A ... isher_.htm

Als je het niet aandurft om er mee aan de slag te gaan, kan je hem ook op komen halen en dan leg ik je het helemaal uit.
Je zult dan zien dat het ook als beginner goed te doen is.
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: aanschap poets/polijstmachine waar op letten

Post by olof »

je mag alles vermelden hier...!
alleen kan je soms commentaar verwachten..... :P


lol...!
Post Reply