Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet het?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Sanno90
Posts: 11
Joined: Fri Sep 07, 2012 4:21 pm

Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet het?

Post by Sanno90 »

Hallo beste AAPen :)

Ik ben nieuw hier dus laat ik me allereerst even kort voorstellen, ik ben Alessandro en woonachtig in Terneuzen Zeeuws-Vlaanderen vlak tegen de Belgse grens. Ben vanaf ongeveer m'n 12e met brommers bezig en zo'n beetje alles heeft de revue gepasseerd, van Kreidlers en FS1's tot moderne schakelbrommers als de Yamaha Tzr en de Derbi GPR.
Ben zelf leerling autospuiter en bij het spuiten en restaureren van oudere modellen uit de 70s, denk hierbij aan Honda SS en Yamaha FS1 ben ik erachter gekomen dat ik dit soort projecten toch wel erg leuk vind.<
Ik woon samen met m´n broertje en zusje nog bij m´n moeder en ik heb beschikking over een garage, dit was vroeger de melkboer (huis is gebouwd in 1933) dus heb een flink voordeel tov andere buurtbewoners. Maar ik krijg er alleen een auto ingeparkeerd als ik de werkbank afbreek en zelfs dan nog krijg ik hem er met moeite ingestoken.

Dus nu vroeg ik me af wie van jullie een ruimte of loods huurt om aan hun oldtimer te restaureren/werken? Wat zijn de kosten die hierbij komen kijken? En waar vind je zoiets? Ik heb via google proberen te zoeken maar veel wijzer word ik hier niet van, het gaat hier vaak om garageboxen of parkeerplaatsen maar loodjes kom ik zo goed als niet tegen. En kom ik ze wel tegen dan is dat normaal gezien als bedrijfspand met een huur van 2k per maand.

Ik speel al redelijk lang met de gedachte om een mustang uit de US naar NL te importeren en het is financieel ook haalbaar, maar ik heb er gewoonweg niet de ruimte voor. Er is in m'n hok wellicht ruimte om dingen als remrevisie uit te voeren maar een bodyoff restauratie of de motor eruit takelen is absoluut onmogelijk. Ik hoop dat iemand van jullie me hier wat over kan bijbrengen, mocht er nog iemand een ruimte weten in zeeuws-vlaanderen hou ik me natuurlijk aanbevolen!

Mvg Alessandro
Ton
Posts: 3269
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:49 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by Ton »

Marktplaats in de gaten houden en dan bv met een paar andere liefhebbers iets samen huren.
Gezelliger en leuker sleutelen.

wij huren hier ook met een paar man.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by Funk »

Alle boerderijen in je regio aflopen en een oneerbiedig laag bod doen voor maandelijkse huur van een schuur(deel) en afspraken maken dat je tot laat in de nacht herrie kan maken.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by boyanka »

:? welkom, ik woon ook in Terneuzen maar niet tegen de belgiesche grens aan (dik 15km er vandaan).
Ik ken wel een paar gasten die misschien plaats willen verhuren.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by Martin71RS »

welkom! wees blij dat je daar woont....is nog wel ruimte te vinden tegen een normaal bedrag...hier in de randstad is t allemaal een stuk duurder. Ik heb zelf een garage gekocht (gewone box) en heb daar mijn auto volledig in opgebouwd...t kan wel maar is "wat" lastiger.

succes! :thumbs:
lowrida
Posts: 1551
Joined: Sun Sep 20, 2009 11:02 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by lowrida »

Ton wrote:wij huren hier ook met een paar man.
Alleen het sleutelen gaat nog niet zo hard.. :P
60_caddy_martijn
Posts: 1144
Joined: Wed Aug 04, 2004 5:31 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by 60_caddy_martijn »

Martin71RS wrote: [...] hier in de randstad is t allemaal een stuk duurder [...]
Inderdaad... ik heb een plekje bij een tuinder voor een schappelijke prijs waar ik ook nog mag sleutelen. Ik kan er alleen niet 24/7 bij maar ik wordt ook niet gelukkig van elke maand bijna €200,- aftikken. Dus het moet voorlopig maar ff zo :)
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by boyanka »

8) in terneuzen betaal je voor een loodsje van 25 mtr x 10mt rond de 500 tot 600 euro
Ton
Posts: 3269
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:49 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by Ton »

lowrida wrote: Alleen het sleutelen gaat nog niet zo hard.. :P
Maar wel gezellig 8)
Sanno90
Posts: 11
Joined: Fri Sep 07, 2012 4:21 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by Sanno90 »

boyanka wrote::? welkom, ik woon ook in Terneuzen maar niet tegen de belgiesche grens aan (dik 15km er vandaan).
Ik ken wel een paar gasten die misschien plaats willen verhuren.
Bedankt voor de reacties allemaal. Denk dat ik het voorlopig ff aanzie en verder zoek en dan zodra ik een geschikte ruimte heb pas een auto aanschaffen. Als ik dat topic van de holland ranch zo bekijk verloopt dat allemaal redelijk vlot, het is ook niet de bedoeling dat er 2 maanden een roestbak voor de deur staat omdat ik nog zonder werkplaats zit :lol: Zo dik vind ik 15km niet :lol: heb een jaar in antwerpen gewerkt sta je zo. Anyways, je kent een paar gasten die misschien plaats willen verhuren :oops: ?
Sanno90
Posts: 11
Joined: Fri Sep 07, 2012 4:21 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by Sanno90 »

Martin71RS wrote:welkom! wees blij dat je daar woont....is nog wel ruimte te vinden tegen een normaal bedrag...hier in de randstad is t allemaal een stuk duurder. Ik heb zelf een garage gekocht (gewone box) en heb daar mijn auto volledig in opgebouwd...t kan wel maar is "wat" lastiger.

succes! :thumbs:
Ja tijdens het zoeken kwam ik zulke boxen idd regelmatig tegen voor zo'n 15 a 25k. Maar neem aan dat je hem niet bodyoff gerestaureert heb? Want dat is namelijk wel waar ik naartoe wil, gelijk alles in 1x goed, een gezonde basis is wat duurder wat opzich niet erg is maar ik wil van dit eerste project echt een hele leerervaring maken op het gebied van nieuw plaatwerk lassen, strakzetten met lood, motor eruit takelen etc. Heb namelijk nog nooit aan plaatwerk gelast of een motor uit een auto gehaald. Maargoed het heeft geen haast dus ik wacht rustig af, kan wel al niet wachten tot er hier een mustang staat :oops:
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by 69ElCamino »

Ik heb ook een box gekocht en ik ga mijn camino body off restaureren. Het zal wat heen en weer geschuif kosten en soms sta ik in de algemene ruimte te sleutelen, maar in de randstad heb je vaak geen andere keuze of je krijgt idd een boerenschuur, waar het vochtig is, waar de wind hard in waait en weet ik veel wat voor ander gezeik en ik betaalde 75 euro per maand om ingeparkeerd te staan tussen een zooi europeese roestbakjes op dik 30 km van mijn huis.

Een ding kan ik je vertellen uit eigen ervaring. Klussen doe je niet als jouw auto 30 km verder staat! Om elke keer weer een uur in de auto te zitten (in totaal - heen en weer) dan houd je gewoon weinig tijd over en je kan ook geen gebruik maken van enkele vrije uurtjes.

Ik heb nu iets wat mijn eigendom is, waar ik geen gezeik heb van anderen die mijn spullen jatten, mijn auto staat niet meer onder een dikke laag stof, in een vochtige ruimte én mijn box is 4 meter hoog dus er kan een brug in en tada dan kan ik er twee in kwijt.

Alleen de breedte is enigszins behelpen, maar hij past er in zonder problemen.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by Martin71RS »

t is af en toe behelpen...maar als je wil zien wat ik allemaal heb gedaan in dat hok (zonder licht/elektriciteit)....kijk hier maar effe: www.pro-touring.nl

wat 69elcamino zegt klopt wel, waar een wil is, is een weg!
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by darky83 »

Ik heb voor het opknappen een garage box gehuurd waar de el-camino nog net inpast.
(Achter tegen de muur aan zorgt aan de voorkant voor +/- 40cm ruimte, en 1 kant 5cm van de muur af zetten geeft aan de andere kant +/- 50cm ruimte)

Volledige schuurwerk, onderkant in de MX10 & binnenkant heb ik daar gedaan (enkel het spuiten is ergens anders gedaan) maar moet zeggen dat ik dat echt nooit meer ga doen.

Voor een restauratie wil je gewoon wat ruimte hebben, uiteindelijk is het bij mij gelukt maar het heeft zoveel moeite gekost dat ik het op deze manier in iedergeval nooit meer ga doen. Het op zijn bokken zetten alleen zodat je onder de auto kan liggen is al een ramp omdat je geen fatsoenlijke garage krik er onder kan zetten.

En dan met het schuren telkens de auto verplaatsen van links naar rechts, het is allemaal te doen maar het kost zoveel moeite en extra tijd dat ik achteraf gezien liever wat meer geld had uitgegeven voor een grotere box, was nu met elk klusje eigenlijk wel 2~3x zolang bezig waardoor ik de box uiteindelijk weer heb moeten verlengen voor een langere periode om hem af te maken.

Daarnaast zijn er door de kleine ruimte ook al een paar 'ongelukjes' gebeurt het is niet veel boeiends maar toch alweer kleine deuken en krassen die gewoon zonde zijn als je een net gespoten auto hebt.

Dus mocht je gaan huren zorg iig dan wel voor een paar extra meters om bij de auto te kunnen, een box waar die nog net in past zou ik niet zo snel adviseren :P
unclechevy
Posts: 95
Joined: Sat Nov 17, 2007 12:00 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by unclechevy »

Ik heb het ook in een garagebox gedaan van 3x6meter.
Het is zeker belpen,het ligt erook aan wat voor auto je hebt natuurlijk.
Met mijn Camaro was het redelijk te doen...ahum
Wat meer ruimte zou lekker wezen,en een brug graag hahaha
Post Reply