Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by ThA CoPyCaT© »

Bedankt mensen.

@Johan82: Ja, we hebben een halfuur durend gesprek gehad, waarbij Antoon met wat tips heeft gegeven.
Ik hoop dat hij ondertussen ook dit stadium gepasseerd is en wat centen rijker is geworden.

@Texas Boy: Nee, want ik heb schade geleden en zie dit als een schadeloosstelling... :D

@ChevyKo en boyanka: Zie onderstaand verhaal.

Eerst had ik een zogenaamd wob-verzoek bij de politie ingediend, waar ik geen reactie op heb gekregen. Dit daarna nog eens gedaan, alleen dit keer per aangetekende post; ook hier geen enkele reactie op ontvangen. Daarna heb ik de politie per aangetekende post in gebreke gesteld, wat inhoudt dat ze binnen 14 dagen moeten reageren en dat ze me na deze datum iets van 20 euro per dag verschuldigd zijn. Pas op de allerlaatste dag kreeg ik alle documenten thuisgestuurd, maar de afzender (korpschef van de verbalisant) was zo slim geweest de naam en nummer van de politieman weg te krassen; hierdoor waren deze documenten onbruikbaar geworden.

Daarna per aangetekende post bezwaar gemaakt en er een schadeclaim bijgevoegd en wederom geen enkele reactie van de kant van de politie. Daarna een klacht ingediend via politie.nl en ik werd toen meteen de volgende dag gebeld. De man aan de telefoon betreurde de zaak en vertelde me de zaak door te zullen sturen naar de schadeafdeling van de politie. Vervolgens weer weken geen enkele reactie van hun kant. Toen nog eens een klacht ingediend via politie.nl en toen ontving ik een brief van de politie of ik ze rekeningen wilde opsturen waaruit bleek hoeveel schade ik geleden had.

De rekening van de RDW-keuring en m'n gederfde inkomen kon ik wel overleggen, maar ik had in mijn brieven opgegeven dat ik ook 26 dagen een auto had gehuurd. Voor deze huurauto had ik natuurlijk geen rekening en heb er toen maar een offerte van 26 dagen autohuur bijgedaan. Twee weken later een brief retour dat de politie nooit offertes uitbetaalde en ze toch echt een rekening wilde zien. Toen maar een dreigbrief gestuurd dat ik de zaak uit handen zou geven aan m'n advocaat en bovendien de zaak zou voorleggen aan de Nationale Ombudsman. Twee dagen later een brief op de mat met de vraag of ik mijn telefoonnummer aan ze wilde doormailen, om zodoende de hoogte van de schadevergoeding te bespreken. In het telefoongesprek liet de politie me weten vooral de Nationale Ombudsman een vervelende partij te vinden en zij kwamen vrij vlot met 1000 euro op de proppen. Ik heb het nog weten op te rekken naar 1200 euro, maar in de brief hebben ze er zelf voor het gemak maar 1250 euro van gemaakt.

Rare gasten die politiemensen...
Last edited by ThA CoPyCaT© on Sat May 11, 2013 4:04 pm, edited 2 times in total.
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by basezum »

yeaahhhhhhh Ga Edwin!!!
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by RickyV8 »

Mooi werk
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by gerrutcamaro »

wat een verspilling weer van belastinggeld :P
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by Renev »

Prachtig verhaal dit maar eigenlijk zou die agent die dit veroorzaakt heeft ook flink op z`n kloten moeten krijgen, of zelf die schade betalen misschien dat hij dan een beetje normaal doet de volgende keer.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by HarleyRob »

Heb zelf een keer ten onrechte een boete ontvangen. Proces verbaal was bij elkaar gelogen. Ik kon dit aantonen, en heb er een zaak van gemaakt (rechtbank Breda).

Verbaliserend agent moest op komen dagen en verantwoording afleggen voor zijn gedrag. Hij kon de tegenstellingen niet verklaren, gaf toe dat hij er zaken bij verzonnen had. Het PV werd ter plekke nietig verklaard, mijn onkosten (dag verlof, juridische bijstand) werden vergoed. Verbaliserend agent kreeg een veeg uit de pan van de rechter.....
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by Alwin »

Ja, Renev, dat vroeg ik me ook gelijk af. Deze zaak is afgehandeld door anderen dan die de bekeuring heeft gegeven. Naam en nummer doorgekrast lees ik als iemand buiten schot willen houden. Dat die agent een fout maakt is jammer, maar laat het hem wel weten. Ik heb het nu het gevoel dat die motormuis niets weet en denkt nog steeds gelijk te hebben. Gaat die lekker door met ten onrechte bekeuren. Daar komt bij dat ze pas overgaan tot betalen, op het moment dat je de ombudsman noemt. Dat is gewoon afkopen van negatieve publiciteit en niet sorry zeggen en je gelijk geven. Je hebt daarvoor wel zes keer contact met ze gezocht via officiële kanalen, zonder wezenlijk resultaat. Ze reageren alleen maar als de doofpot open moet om er iets in te stoppen. Jammer.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by HarleyRob »

Alwin wrote:Ze reageren alleen maar als de doofpot open moet om er iets in te stoppen. Jammer.
Zo zit de overheid helaas in elkaar........
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by gerrutcamaro »

het zijn net echte mensen :D
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by boyanka »

:D als je niets kunt, kan je altijd nog bij de politie
Vette73
Posts: 133
Joined: Thu Mar 24, 2005 7:36 am

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by Vette73 »

Muuaahhhh...... Vergelijkbaar gevalletje, alleen ik verdien blijkbaar minder dan Edwin :lol:

Image
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by boyanka »

:? ook lekker dat ze brieven versturen met allemaal zwarte vakjes.
Vette73
Posts: 133
Joined: Thu Mar 24, 2005 7:36 am

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by Vette73 »

Dat zijn speciale brieven, met speciale inkt. Als je die scant worden bepaalde delen zwart, maar geloof me, in het origineel staat echt mijn naam en bankrekeningnummer genoemd 8)
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by boyanka »

:D geintje
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by ThA CoPyCaT© »

Vette73 wrote:Muuaahhhh...... Vergelijkbaar gevalletje, alleen ik verdien blijkbaar minder dan Edwin :lol:
:lol: :lol: :lol:
Post Reply