18.2 blauwe kentekenplaat

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Olds76
Posts: 158
Joined: Wed Dec 28, 2011 5:23 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by Olds76 »

Ik heb blauwe 18.2's zonder stempel. Zitten er al jaren op en nog nooit een probleem geweest bij keuringen of wat dan ook....
Ranger460
Posts: 74
Joined: Sat Jan 22, 2011 11:25 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by Ranger460 »

Op mijn 69er Mustang heb ik blauwe 18.2 platen met stempel,en vermelding op het kentekenbewijs.
Gewoon besteld en gekregen van de Brezan.
Vermelding op kenteken kwam via de RDW Zwolle,ook zonder probleem.
Olds76
Posts: 158
Joined: Wed Dec 28, 2011 5:23 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by Olds76 »

Ik heb de vermelding wel, maar geen oldtimerkenteken, dat is het probleem. Nu kan ik dat wel aanvragen en dat krijg ik dan ook wel, maar tot nu toe gaat het zo ook al jaren goed, dus dan blijft het er weer bij.... :oops:
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by Rallyesmoker »

18.2 blauw is illegaal. Het is geen, door het rdw, erkende kentekenplaat. Dat de producenten dit niet weten is meer gemak en dus gemakkelijk om misbruik van te maken.

Let wel, ik ben hier op gewezen bij het keuren van mijn auto bij het rdw. Het is of 18.2geel, of oud blauw in grote maat.

Neemt niet weg dat ook ik misbruik heb gemaakt van de situatie, en Marinol heeft ze gemaakt.
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by Rallyesmoker »

[quote="Renev"]
Yep en ook APK afkeur al er geen stempel in staat.[/quot

Is geen keuringseis meer.

Overigens heb ik 18.2 blauw met stempel. Speciaal om gevraagd. En gekregen. Wetende dat het niet mag. Ben benieuwd hoelang het duurt eer ik daar problemen mee krijg........
Dennis Bos
Posts: 70
Joined: Wed Feb 04, 2004 7:38 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by Dennis Bos »

Gevonden op de website van de RDW:

De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen (personenauto's, bedrijfsauto’s en motoren) met een 'datum eerste toelating' (datum waarop het voertuig in gebruik genomen is) van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters. Voor aanhangwagens boven 750 kg is het voldoende dat het voertuig vóór 1 januari 1978 is toegelaten. Bromfietsen komen niet in aanmerking voor een donkerblauwe kentekenplaat.

Afmetingen onder andere:
520x120 mm (langwerpig)
340x240 mm (rechthoekig)
310x110 mm (Amerikaans model)

http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/S ... aten-.aspx
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by Rallyesmoker »

Ha, mooi verhaal, het staat er inderdaad en steekt met wat ze tegen mij verteld hebben bij de keuring. Anyway, ieder voor zich dan maar.
desmond
Posts: 106
Joined: Sun Jun 30, 2013 6:21 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by desmond »

Hallo allemaal gister zijn ze binnengekomen en ze zitten erop en wat zijn ze mooi!!

Ik heb verder niks toe te voegen

Iedereen bedankt voor advies en regels de gele platen liggen in dashboard kastje voor het geval
Ik aangehouden word..

Groeten fijne zondag ik gaat nog ff stukje toeren!
burnerchief
Posts: 616
Joined: Thu Dec 23, 2004 8:50 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by burnerchief »

[quote=]Dus mijn gele platen zonder stempel zijn illegaal......

Yep en ook APK afkeur al er geen stempel in staat.[/quote]

moet alleen zijn voorzien van juiste type kentekenplaat stempels en dat soort onzin is geen apk eis

4. De kentekenplaten moeten zijn voorzien van het in
artikel 5 van het Kentekenreglement
voorgeschreven goedkeuringsmerk en moeten
deugdelijk aan de voor- en achterzijde van het
voertuig zijn bevestigd.
Visuele controle. Aan de eis van het
goedkeuringsmerk, wordt niet getoetst tijdens de
algemene periodieke keuring ten behoeve van de
afgifte van een keuringsrapport
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by Renev »

burnerchief wrote: moet alleen zijn voorzien van juiste type kentekenplaat stempels en dat soort onzin is geen apk eis

4. De kentekenplaten moeten zijn voorzien van het in
artikel 5 van het Kentekenreglement
voorgeschreven goedkeuringsmerk en moeten
deugdelijk aan de voor- en achterzijde van het
voertuig zijn bevestigd.
Visuele controle. Aan de eis van het
goedkeuringsmerk, wordt niet getoetst tijdens de
algemene periodieke keuring ten behoeve van de
afgifte van een keuringsrapport
Ik weet niet hoor :o :o
corvair
Posts: 81
Joined: Mon Aug 31, 2015 8:29 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by corvair »

hallo forummers,

ik zit net dit topic door te lezen, omdat ik op zoek ben naar een bedrijf die de kleine 18.2 kentekenplaten voor mij kan (maar vooral) wil maken. Wat is namelijk het geval, ik heb mij vorige week een jeep gekocht maar helaas zitten er grote (gele) platen op. geen gezicht en zeker niet op een amerikaanse auto dus ik wil graag de kleine platen. probleem is echter dat ik geen aantekening op het kentekenbewijs heb staan. En daardoor kan ik geen bedrijf vinden die mij de platen wil maken. ik zoek daarom een adresje waar men iets "soepeler" is met DE WET. ik heb ooit een adresje gehad waar ze voor mij blauwe platen hebben gemaakt zonder te vragen naar het kentekenbewijs maar helaas ben ik het adres kwijt. Het moet toch mogelijk zijn om op de één of andere manier aan de kleine platen te komen ? ( het is niet zo dat ik op zoek ben naar een paar kilo cocaine of een aantal uzi's :D)

mocht iemand een adres hebben dan hoor ik het graag,

alvast bedankt
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by Wilf »

Waar woon je? Ik ken nog wel wat bedrijfjes in de provincie Utrecht waarvan in ieder geval eentje waar ik het vorig jaar nog kon doen ( platen gemaakt voordat ik het kentekenbewijs in huis had zelfs; op de RDW-site gekeken wat het laatst uitgegeven klassieke kenteken was en naar ze toe gegaan :D ).

Dat waren echter wel kentekens voor auto's zonder GAIK-verplichting ( pre '78 ). Dat kan nog wel een issue zijn.
corvair
Posts: 81
Joined: Mon Aug 31, 2015 8:29 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by corvair »

hallo wilf,

bedankt voor je reactie,

ik woon in nijverdal dus niet echt in de buurt van utrecht, maar tegenwoordig kun je alles via internet bestellen lijkt mij.
de jeep is van 1986.
Het bedrijf waar ik toendertijd de kleine platen heb laten maken vroeg niet naar het kentekenbewijs. er zat ook geen goedkeuringstempel ingestanst.
maar dat maakt mij niet uit, als ik het risico op een boete wil lopen is dat mijn eigen keuze en niet de verantwoording van degene die de plaat heeft gemaakt dus het moet toch ergens mogelijk zijn .
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by Hotjerod »

@corvair

Zie DM/Mail :thumbs:
urban86
Posts: 137
Joined: Sat Aug 22, 2009 11:09 am

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by urban86 »

bundie wrote: Thu Sep 26, 2013 3:40 pm
moet eerlijk zeggen dat ik nog noot een 18:2 heb gezien met stempel....en dat is ook de reden waren de rdw ze het liefst niet toestaan..

geen stempel en bauw nl erop..
Als je gele bedoelt. Op mijn toegestane 18.2 platen zitten wel stempels:

Image

Bij mij passen er geen normale op op een fatsoenlijke manier. Ik heb altijd begrepen dat dat het criterium is bij RDW.
Post Reply