Knipperlicht 2014 Mustang

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Knipperlicht 2014 Mustang

Post by Jeroen_Sp »

Tijdens mijn korte vakantie in Florida had ik een 2014 Mustang gehuurd. Ik vond het knipperlicht achter zo cool dat ik er een filmpje van heb gemaakt:

1967coupe
Posts: 344
Joined: Sat Apr 26, 2008 9:19 pm

Re: Knipperlicht 2014 Mustang

Post by 1967coupe »

sequentiele knipperlichten heet dat. Waren (dacht ik ) in 1967 al leverbaar op de shelbys. Zijn nu voor elke mustang te verkrijgen.

gr
Rene
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Knipperlicht 2014 Mustang

Post by Rob(firebird) »

Zaten ook al op de Thunderbird vanaf 1964.

Maar staat wel gaaf op die nieuwe Mustang.
pv-camaro
Posts: 336
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:03 pm

Re: Knipperlicht 2014 Mustang

Post by pv-camaro »

Als je zo'n 2014 Mustang naar Nederland toe zou halen, zijn deze achterlichten dan toegestaan ?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Knipperlicht 2014 Mustang

Post by sjak_brak »

Wat zou het probleem dan zijn? Sequentiele knipperlichten zijn op oldies ook geen probleem, ken diverse 69 Imperials, die hebben gewoon kenteken en geen gezeik bij apk.
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Knipperlicht 2014 Mustang

Post by peerke »

hoe rijdt dat nu z,on mustang?
voelt het toch nog wel alsof je in een echte amerikaan rijdt,en wat voor een motor zat erin?
desmond
Posts: 106
Joined: Sun Jun 30, 2013 6:21 pm

Re: Knipperlicht 2014 Mustang

Post by desmond »

volgens mij heeft die cougar uit 68 van verderop (zit hier ook op et forum)

die heeft dat ook volgens mij!

echt gaaf zeg!
pv-camaro
Posts: 336
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:03 pm

Re: Knipperlicht 2014 Mustang

Post by pv-camaro »

sjak_brak wrote:Wat zou het probleem dan zijn? Sequentiele knipperlichten zijn op oldies ook geen probleem, ken diverse 69 Imperials, die hebben gewoon kenteken en geen gezeik bij apk.
Ik ben niet helemaal op de hoogte wat wel en wat niet is toegestaan in Europa, maar als bijvoorbeeld, de 5de generatie Camaro heeft ook speciaal voor Europa andere achterlichten gekregen, dus er zal wel iets van regelgeving zijn lijkt me,

Amerikaans:
Image

Europees:
Image


Voor modeljaar 2014 zijn de Amerikaanse achterlichten ook gewijzigd, maar dat heeft niets met bovenstaande te maken.
73mustang
Posts: 124
Joined: Sun Apr 18, 2010 11:53 pm

Re: Knipperlicht 2014 Mustang

Post by 73mustang »

Jeroen_Sp wrote:Tijdens mijn korte vakantie in Florida had ik een 2014 Mustang gehuurd. Ik vond het knipperlicht achter zo cool dat ik er een filmpje van heb gemaakt:

Je krijg wel een kik om in zo een mustang te rijden 8)
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Knipperlicht 2014 Mustang

Post by Texas Boy »

Is helaas verboden, de achterlichten van een Charger toch ook?

Image
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Knipperlicht 2014 Mustang

Post by Texas Boy »

peerke wrote:hoe rijdt dat nu z,on mustang?
voelt het toch nog wel alsof je in een echte amerikaan rijdt,en wat voor een motor zat erin?

Heb er diverse gereden, ook Camaro's en Challenger etc. en zijn gewoon auto's, vind het allemaal niet meer een typisch Amerikaan gevoel hebben, vaak waren het ook maar V6 modellen :P
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Knipperlicht 2014 Mustang

Post by CVPI »

Ja, die Charger heeft een mooie balk.
Ook de nieuwe Dodge Dart heeft zo'n balk.

Ik dacht na het zien van de topicnaam; hij haalt een nieuwe Mustang naar Nederland en wil weten of die knipperlichten zo mogen? Zou best wel kunnen zijn dat ze hier de nekharen bij de RDW overeind gaan staan en je halve dashboard/ bedrading/ relais gaan slopen om het "standaard" te maken.

Ik zag ze ook veel afgelopen September, wij reden in Alabama, Georgia en gans Florida. Het is gewoon een spektakel op de wegen daar met al die mooie achterlichten.
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Knipperlicht 2014 Mustang

Post by peerke »

hans:ik was al bang dat dat soort auto,s niet echt meer als een amerikaan aanvoelen.
heb in 2010 een Cadillac slt ofzoiets,sedan,gehuurd,zijn we nog mee naar de Holland ranch gereden, reed goed maar was weinig amerikaans aan.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Knipperlicht 2014 Mustang

Post by Jeroen_Sp »

peerke wrote:hoe rijdt dat nu z,on mustang?
voelt het toch nog wel alsof je in een echte amerikaan rijdt,en wat voor een motor zat erin?
Ik vond het wel lekker rijden. Het was de coolste amerikaanse huurbak waar ik in heb gereden maar ook een van de minst confortabele. (huur meestal premium). Maar een hele dikke glimlach met het rijden in deze wagen. Eigenlijk is hij voor een amerikaan best stug geveerd, voor europa specs net iets te zacht. Zit er dus tussenin. is het een echte amerikaan? Moeilijk te omschrijven, het voelt wel alsof je met iets cools onderweg bent. Dus denk ja; het voelt als een echte amerikaan.

Ik had de 3.7L v6, met 6 traps automaat. Motor heeft 305pk en doet van 0-60mpg in 5.8 sec. Was echt een behoorlijk snelle auto. Als ik zou moeten kiezen om daar te rijden mocht ik er wonen dan zou ik toch voor de luxe auto gaan. Maar dit heeft wel een sportief gevoel. De "bult" op de motorkap zie je vanuit binnen ook. De ramen zijn vrij klein en er zit een zwarte hemel in de auto. Alles geeft wel dat "muscle gevoel". Laat staan als je bijvoorbeeld de shelby gt500 hebt, kost 55.000 dollar. Maar dan krijg je ook 662 pk!! Ik ken geen andere auto met zoveel vermogen voor dat geld van europese afkomst.

Al met al echt een super ervaring. In orlando en andere toeristische gebieden zie je veel camaro's, challenger's en mustang's rijden. Wij zijn juist buiten deze gebieden geweest en daar zie je ze bijna niet meer. Om vervolgens veel duimpjes omhoor en glimlachen te zien als je voor het stoplicht staat.

Kwalitatief is het zeker geen BWM gezien materiaalkeuze en afwerking.....maar omgerekend kost deze auto vanaf 16.500 euro nieuw.....dan mag je niet klagen met zo een vermogen en uitstraling!
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Knipperlicht 2014 Mustang

Post by grandmaster n »

Image
Bij deze Lincolns brandt de lichtbalk over de gehele breedte. Is gewoon toegestaan.

gr
Post Reply