Gespot in Noord Amerika

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Gespot in Noord Amerika

Post by Wilf »

Dat meer is behoorlijk leeg! Ligt dat aan het seizoen?
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Gespot in Noord Amerika

Post by SplitWindow »

Lees jezelf even in op Facebook, Wilfred :P
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Gespot in Noord Amerika

Post by Wilf »

Deze zijn niet langsgekomen op mijn tijdlijn. FB bepaalt wat je wel of niet ziet, tenzij je zelf actief zoekt, en dat had ik nog niet gedaan. ;)
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Gespot in Noord Amerika

Post by SplitWindow »

Grand Canyon, AZ.

Image

Image

Image

Image
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Gespot in Noord Amerika

Post by SplitWindow »

Image

Image

Image

Image

De entreeprijzen waren ook weer een stukje omhoog gegaan:
(telefoonfoto)

Image
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Gespot in Noord Amerika

Post by SplitWindow »

Montana, een staat waar je als toerist niet zo één-twee-drie naartoe gaat, maar geloof mij maar dat het de moeite waard is!

Image

Image
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Gespot in Noord Amerika

Post by SplitWindow »

Volgende tankstation, 43 mijlen :lol:
(Telefoonfoto's)

Image

Op Facebook (soort van "real time event"?) waren bepaalde mensen een beetje in de stress toen ik dit fotootje had gepost :D

Mensen die mij kennen weten dat ik weinig aan het toeval overlaat als ik het enigszins zelf in de hand kan hebben.
Ik heb het gehaald en deze heb ik dus niet nodig gehad. (maar altijd handig om bij je te hebben!)

Image
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Gespot in Noord Amerika

Post by SplitWindow »

En weer terug naar Canada, eh?
(Telefoonfoto)

Image

De US-CAN grensovergang bij Coutts/Sweetgrass.
Zal het weer zo'n grappig gebeuren worden als bij de Mexicaanse/US grens :lol: ?

Image

Image

Een paar minuten later was ik weer terug in The Great White North 8)

Image
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Gespot in Noord Amerika

Post by SplitWindow »

En weer thuis!! Zo zie je maar dat je best wel even met een 29 jaar oude auto, van amper 500 Euro, een Road Trip van 8333 KM kunt maken.
De Mercury never missed a beat, ik heb er 1 litertje olie bij moeten gooien, en iets meer koelvloeistof.

Maar dit komt omdat de kachelradiateur lekt. En omdat het vroor toen ik vertrok, heb ik de doorgeluste kachelslangen weer even aangesloten.
Zodra ik in Washington State was heb ik de slangen weer doorgelust en verloor ik geen koelvloeistof meer.

Een splinternieuwe kachelradiateur ligt geduldig te wachten in de kofferbak, maar zo is het veel grappiger :lol:
En óók een linkerachterlicht dat nog in goede staat is ligt tevreden naast de voorgenoemde kachelradiateur te wachten.
Omdat ik de spullen hebt, hoef ik ze nog niet te monteren.... op deze manier heb ik meer lol 8)

Johan heeft een nieuwe Inspection sticker zag ik, dus morgenochtend maar eens gaan vragen waar de mensen van het reisbureau mij naartoe gaan sturen.
What a life......!

Image

Gemiddeld verbruik op deze trip is ongeveer 1 op 7,8, maar het is dan ook maar een baby-V8 van 351 CI / 5.8 liter met een 4 speed overdrive transmissie en lange eindoverbrenging.
Toch niet slecht voor een wagen met een ouderwetse (2-barrel) carburateur in plaats van fuel injection.
In Canada rijd ik er op de grote weg, bij 110 KM/U, bijna 1 op 9 mee.

8333 KM in 11 dagen, maar ik ben 3 nachten in Las Vegas gebleven, dus daar heb ik vrij weinig gereden.
Tijdens een echte Road Trip moeten er per slot van rekening wel een beetje kilometers gemaakt worden! :thumbs:
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Gespot in Noord Amerika

Post by silentchaos »

Prachtige foto's!!! (thumbsup)

Montana is inderdaad een hele mooie staat om doorheen te rijden :) Erg leeg vond ik het ook :D
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Gespot in Noord Amerika

Post by Renev »

Blijft mooi daar, heb je gewoon in je eentje die trip gemaakt??

En weer bedankt voor je foto's :)
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Gespot in Noord Amerika

Post by peerke »

montana vond ik toch ook echt mooi toendertijd,die mercury is gewoon gemaakt voor dit soort trips!
blijven superauto,s vind ik
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Gespot in Noord Amerika

Post by SplitWindow »

Auto's zijn gemaakt om te rijden, dus ook deze Mercury. Persoonlijk vind ik hem te nieuw, te klein en ondergemotoriseerd, een road trip moet je maken in een full-size wagen uit de jaren 50, 60 of 70 van de vorige eeuw 8)
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Gespot in Noord Amerika

Post by SplitWindow »

Binnenkort maak ik een road trip vanuit South Carolina, langs de kust naar het zuidelijkste puntje van de Keys, helaas ga ik dat doen in een huurauto :o
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Gespot in Noord Amerika

Post by Rob(firebird) »

SplitWindow wrote:Auto's zijn gemaakt om te rijden, dus ook deze Mercury. Persoonlijk vind ik hem te nieuw, te klein en ondergemotoriseerd, een road trip moet je maken in een full-size wagen uit de jaren 50, 60 of 70 van de vorige eeuw 8)
Ik moet zeggen dat onze rondrit in Texas in maart jl in een Suburban uit 2013 toch ook niet echt slecht was.
Met 4 man + bagage ruimte genoeg. Ruim 3000km afgelegd, en van iedere kilometer genoten.
Volgend jaar april opnieuw naar de States, weer met z'n vieren, doen we Louisiana + Mississippi. Weer met een Suburban, is goed bevallen.

Schitterende foto's trouwens Erik, wat heb jij toch een rotbaan daar... :D

Rob
Post Reply