Verbruik Chevy K1500 en/of Express van?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Astrovan
Posts: 462
Joined: Sat Apr 03, 2004 11:17 am

Verbruik Chevy K1500 en/of Express van?

Post by Astrovan »

Overweeg om een chevy pickup of express van te kopen.
Moet wel op lpg zijn en grijs kenteken.
Bouwjaar tussen 1995-1999 ivm youngtimer bijtelling.
Zal wel een 5.7L V8 worden

Ben benieuwd wat ze verbruiken op lpg.
Zowel in de stad als op langere stukken.
Hoor het wel.

Thanks
Bram
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Verbruik Chevy K1500 en/of Express van?

Post by watahyahknow »

de bijtelling geld alleen voor benzine gas betaalt volle pond
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Verbruik Chevy K1500 en/of Express van?

Post by sjak_brak »

watahyahknow wrote:de bijtelling geld alleen voor benzine gas betaalt volle pond
Bron?

Volgens deze link is er geen onderscheid tussen gas en benzine wat betreft de bijtelling:
http://financieel.infonu.nl/belasting/1 ... -2015.html

Mbt verbruik., dat zal afhangen van oa type installatie, rijstijl, veel stad of juist veel snelweg, wel of geen 4*4 (een K-pickup is toch 4*4?), etc. 1 op 4-5 is een veilige waarde om mee te rekenen als je gasinjectiesysteem hebt.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Verbruik Chevy K1500 en/of Express van?

Post by watahyahknow »

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/blog ... ijstelling

"Vanaf 1 januari 2014 geldt een vrijstelling van MRB voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder. Daarnaast komt er een overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op BENZINE "
"Deze voertuigen komen in aanmerking voor een kwarttarief in de MRB over het gehele kalenderjaar met een maximum van € 120 onder de voorwaarde dat er in de maanden januari, februari en december niet van de openbare weg gebruik wordt gemaakt"
"Personen- en bestelauto’s op diesel of LPG van 26 jaar en ouder maar die nog geen 40 jaar oud zijn komen niet in aanmerking voor de overgangsregeling. Voor deze auto’s geldt geen overgangsrecht en dat betekent dat voor deze auto’s het volle MRB-tarief verschuldigd is. Hierbij zij bedacht dat met name relatief jonge geïmporteerde diesel- en LPG-oldtimers bestemd zijn voor dagelijks gebruik, veel meer dan benzine-oldtimers."

het is niet voor niets dat bij oldtimers nu massaal de gasinstalaties worden uitgebouwd
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Verbruik Chevy K1500 en/of Express van?

Post by Jeroen_Sp »

je haalt twee dingen door elkaar....de wegenbelasting en de bijtelling voor auto van de zaak.

Het gaat hier nu over bijtelling, niet over wegenbelasting.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Verbruik Chevy K1500 en/of Express van?

Post by sjak_brak »

Beoogd bouwjaar is ca. 95-99, dus wel of niet MRB-vrij is hier niet aan de orde, zit sowieso MRB op (obv grijs kenteken)
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Verbruik Chevy K1500 en/of Express van?

Post by Pavement Pounder »

Waarom wil iedereen 4X4 rijden en dan weten wat het verbruik is ?
Als het verbruik een issue is zoek dan naar een 4x2 C1500 bv
Astrovan
Posts: 462
Joined: Sat Apr 03, 2004 11:17 am

Re: Verbruik Chevy K1500 en/of Express van?

Post by Astrovan »

Oh, dat is waar ook. Hoeft voor mij geen 4 wheel drive te zijn hoor.
Dus een C1500 is ook prima.
Scheelt dit nog zoveel in het verbruik dan?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Verbruik Chevy K1500 en/of Express van?

Post by sjak_brak »

Ja, een 4*4 is een stuk zwaarder, en heeft wat meer weerstand van aandrijflijn.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Verbruik Chevy K1500 en/of Express van?

Post by muddy bandit »

Ik neem aan dat je dan ook een kilometeradministratie bij gaat houden om privé en zakelijk gebruik te kunnen scheiden?
Doe je dat namelijk niet dan moet je jaarlijks (naast de bijtelling) ook nog eens btw over privé-gebruik af gaan dragen, dat is 1,5% (marge-auto) of 2,7% (btw-auto) over de catalogusprijs incl. btw en bpm.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... an_de_zaak

Dit is een valkuil waar al velen mee op de koffie zijn gekomen, bij oude auto's ben je meestal goedkoper uit door de auto gelijk privé te zetten en alleen de zakelijke kilometervergoeding te boeken.
De fiscus let hier ook heel streng op bij een controle, en de naheffingen zijn niet mis. :x
Astrovan
Posts: 462
Joined: Sat Apr 03, 2004 11:17 am

Re: Verbruik Chevy K1500 en/of Express van?

Post by Astrovan »

Had ik ook al iets over gehoord.
Is de btw correctie omdat je overal de btw van mag terug vragen.
Gaat over de nieuwwaarde van de auto. Wat kostte een pickup of van in 1999?
€25.000? Gaat toch om een grijs kenteken auto? Daar zit geen bpm op.

Ik wil de auto zakelijk gebruiken maar ik denk dat 75% prive gaat worden.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Verbruik Chevy K1500 en/of Express van?

Post by watahyahknow »

zou het helpen om de truck als vrachtwagen te registreren (meer dan 3500 kg )
mikeH had ook zoiets gedaan met zijn dodge , wat ik van hem begreep is de wegenbelasting voor zon truck een stuk lager
ik weet verder niet wat er nog meer bij komt kijken maar milieu eisen in ieder geval
ik weet ook niet of zon truck gebruikt mag worden als prive voertuig en of je hem gewoon voor je huis mag parkeren
je het er in ieder geval een c rijbewijs voor nodig
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Verbruik Chevy K1500 en/of Express van?

Post by Rob Rules »

watahyahknow wrote:zou het helpen om de truck als vrachtwagen te registreren (meer dan 3500 kg )
mikeH had ook zoiets gedaan met zijn dodge , wat ik van hem begreep is de wegenbelasting voor zon truck een stuk lager
Ik heb de K30 ook om laten keuren, scheelt toch een bult geld. Tot 10.000 kg, dit jaar €143 per kwartaal.
ik weet verder niet wat er nog meer bij komt kijken maar milieu eisen in ieder geval
Met een diesel mag je milieuzones niet meer in, benzine/LPG mag dan weer wel.
Max snelheid 85, inhaal verbod, begrenzer en/of tacho (mijne hoeft dat niet vanwege gewicht,leeftijd en is hobby).

ik weet ook niet of zon truck gebruikt mag worden als prive voertuig en of je hem gewoon voor je huis mag parkeren
Ik gebruik mijn K30 alleen prive, weet niet hoe het zakelijk zit.
Qua parkeren, even letten op de lokale APV, meestal mag dat niet binnen bebouwde kom, maar de doorsnee mens ziet geen verschil tussen kenteken, want het blijft een pick-up.

je het er in ieder geval een c rijbewijs voor nodig
Tegenwoordig C1, maar wil je een redelijke aanhanger trekken, C(1)+E.
Post Reply