Milieuzone Rotterdam voor benzine-auto's van voor 1992?
Re: Milieuzone Rotterdam voor benzine-auto's van voor 1992?
komt wel alleen de echte vervuiler die mag blijven vervuilen ..... tis tenslotte alleen maar een manier om te cashen heb niks met het milieu te maken
-
- Posts: 432
- Joined: Sat Nov 13, 2010 10:36 am
Re: Milieuzone Rotterdam voor benzine-auto's van voor 1992?
de mensen in rotterdam die zo'n auto binnen deze zone bezitten,......het zijn er maar in totaal een stuk of 400!!
dat gaat echt een wereld van verschil maken voor de uitstoot jongens!
een maat van mij heeft een saab uit 1992, 6 dagen te oud voor deze regeling. hij heeft vorig jaar een huis met parkeerplek gekocht, binnen de zone.
woont op 300 meter van de grens. taxatiewaarde 12K,....sloopregeling 1K.
lullig! erg lullig.
en ik denk dat er van die 400 auto's de helft in een goede oldtimer rijd. die rijden er dus niet elke dag mee.
lang leve de nieuwe regels!
dat gaat echt een wereld van verschil maken voor de uitstoot jongens!
een maat van mij heeft een saab uit 1992, 6 dagen te oud voor deze regeling. hij heeft vorig jaar een huis met parkeerplek gekocht, binnen de zone.
woont op 300 meter van de grens. taxatiewaarde 12K,....sloopregeling 1K.
lullig! erg lullig.
en ik denk dat er van die 400 auto's de helft in een goede oldtimer rijd. die rijden er dus niet elke dag mee.
lang leve de nieuwe regels!
Re: Milieuzone Rotterdam voor benzine-auto's van voor 1992?
het leuke is dat elke 4 a 5 jaar een nieuwe euro norm is, dus straks koop je een nieuwe auto en kan je hem na 4 jaar naar de sloop brengen, en koop je een 2 jaar oude auto dan heb je er maar twee jaar plezier van, de laatste stap is natuurlijk alleen nog elektrische auto's.
Euro I† July 1992
Euro II, IDI Jan. 1996
Euro II, DI Jan. 1996
Euro III Jan. 2000
Euro IV Jan. 2005
Euro V Sept. 2009
Euro VI Sept. 2014
Euro I† July 1992
Euro II, IDI Jan. 1996
Euro II, DI Jan. 1996
Euro III Jan. 2000
Euro IV Jan. 2005
Euro V Sept. 2009
Euro VI Sept. 2014
Re: Milieuzone Rotterdam voor benzine-auto's van voor 1992?
Het is hopeloos idd. Er is wel een fijnstof probleem, maar dat komt niet alleen door die paar oude auto's. Alle auto's, de industrie, scheepvaart, huizen, etc, etc. En vergeet verkeersdrempels niet. Een grote bron van remstof en extra uitstoot.
Re: Milieuzone Rotterdam voor benzine-auto's van voor 1992?
Fijnstof bestaat voor 55 procent uit natuurlijke bronnen fijnstof zoals zeezout en zand en komt voor 2/3 uit naburige landen.
Fijnstof heet zo omdat het voornamelijk fijn is voor ambtenaren die van fijnstof een probleem gemaakt hebben en met de door hun verzonnen "oplossingen" weer een legitieme reden gevonden hebben om anderen het leven zuur kunnen maken.
Fijnstof heet zo omdat het voornamelijk fijn is voor ambtenaren die van fijnstof een probleem gemaakt hebben en met de door hun verzonnen "oplossingen" weer een legitieme reden gevonden hebben om anderen het leven zuur kunnen maken.
-
- Posts: 2218
- Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am
Re: Milieuzone Rotterdam voor benzine-auto's van voor 1992?
Fijnstof schijnt nu het milieuprobleem van deze tijd te zijn, maar ik verneem weinig meer van het gat in de ozonlaag, het opwarmen van de aarde, zure regen, etc. Zijn al deze problemen ondertussen dan al wel opgelost of wordt er steeds maar iets nieuws bedacht om ons verder kaal te plukken?
Re: Milieuzone Rotterdam voor benzine-auto's van voor 1992?
Moderne auto's zijn veel dodelijker dan oudere ivm ultrafijnstof (dat niet gemeten wordt)... https://schafderenteaf.wordpress.com/20 ... afijnstof/
Re: Milieuzone Rotterdam voor benzine-auto's van voor 1992?
Rotterdam gaat wel een ontheffing invoeren voor auto's ouder als 33 jaar volgens RTV Rijmond
http://www.rijnmond.nl/nieuws/28-11-201 ... uitbreiden
http://www.rijnmond.nl/nieuws/28-11-201 ... uitbreiden
Re: Milieuzone Rotterdam voor benzine-auto's van voor 1992?
Hypocriet en makkelijk. Oorlog in de Maasstad?
http://www.rijnmond.nl/nieuws/20-05-201 ... -makkelijk
http://www.rijnmond.nl/nieuws/20-05-201 ... -makkelijk
Re: Milieuzone Rotterdam voor benzine-auto's van voor 1992?
Ja en in Irak en Syrië schieten ze weer ff wat bommen af, en als de wind deze richting op staat...
Re: Milieuzone Rotterdam voor benzine-auto's van voor 1992?
Het is de zoveelste belasting op armoede. Had je maar rijk moeten zijn! http://versbeton.nl/2015/05/met-deze-au ... t-meer-in/
Re: Milieuzone Rotterdam voor benzine-auto's van voor 1992?
Hoezo belasting, de gemeente helpt je gewoon en zorgt ervoor dat je geen auto meer hebt, kan je lopen of fietsen, nog gezond ookWilf wrote:Het is de zoveelste belasting op armoede. Had je maar rijk moeten zijn! http://versbeton.nl/2015/05/met-deze-au ... t-meer-in/
Re: Milieuzone Rotterdam voor benzine-auto's van voor 1992?
Wilf wrote:Het is de zoveelste belasting op armoede. Had je maar rijk moeten zijn! http://versbeton.nl/2015/05/met-deze-au ... t-meer-in/
Deze reactie vond ik wel goed
Uit deze fotoreportage kun je ook concluderen dat je voor minder vervulling nu dus een veel grotere auto kunt kopen ;-)
Re: Milieuzone Rotterdam voor benzine-auto's van voor 1992?
Een stukje uit de 90er jaren over de verantwoordelijke wethouder Pex Langenberg.
22. Jawel en de volgende klootzak is weer een lokale oetlul, namelijk ex-wethouder PEX LANGENBERG van D66. U zult wel gemerkt hebben luisteraars dat het aantal D66-ers tamelijk groot is in deze lijst. Maar ja de hoeveelheid sukkels en mongolen die in deze partij een loopbaan zijn begonnen is dan ook angstwekkend groot. D66 is in Leiden een opvallend grote partij. Dit komt doordat veel studenten, die de ballen verstand hebben van lokale politiek, om overklaarbare redenen een grote sympathie hebben voor deze onzinpartij. Zo kon het gebeuren dat iemand als Pex Langenberg ineens wethouder werd. Maar ja, een paar maanden geleden hield hij het al weer voor gezien. Hij kon namelijk een veel leuker en uiteraard beter betaald baantje krijgen als hoofd bij de afdeling strategie en beleid van de dienst infrastructuur in Amsterdam. Pex was al de derde Leidse wethouder die opstapt uit carriere-overwegingen. Zoiets noemen ze bij D66 'bestuurlijke vernieuwing'. Iedere idioot kan begrijpen dat dit soort dingen niet goed zijn voor de lokale politiek. Maar dat kan Pex Langenberg natuurlijk geen ruk interesseren. Hij verdient straks een leuke hoop geld, en ja in Amsterdam daar gebeurt het toch allemaal. Het is maar weer afwachten welke nitwit zijn of haar carriere zal willen onderbreken om de plaats van Langenberg in te nemen. Die Langenberg kan ook nog niet tegen zijn verlies. Als er een lullig stukje over hem geschreven wordt in het Leids Dagblad, jammert hij dat de journalistieke normen worden overschreden. Nou, ik zal je eens wat vertellen Langenberg. Het is het stompzinnige carrieregedrag van jou en jouw vriendjes van D66 dat pas echt normoverschrijdend is. De redactie van Telewokwok hoopt dat je nieuwe baan in Amsterdam echt een totaal rottige baan zal blijken te zijn. En nu opgerot.
22. Jawel en de volgende klootzak is weer een lokale oetlul, namelijk ex-wethouder PEX LANGENBERG van D66. U zult wel gemerkt hebben luisteraars dat het aantal D66-ers tamelijk groot is in deze lijst. Maar ja de hoeveelheid sukkels en mongolen die in deze partij een loopbaan zijn begonnen is dan ook angstwekkend groot. D66 is in Leiden een opvallend grote partij. Dit komt doordat veel studenten, die de ballen verstand hebben van lokale politiek, om overklaarbare redenen een grote sympathie hebben voor deze onzinpartij. Zo kon het gebeuren dat iemand als Pex Langenberg ineens wethouder werd. Maar ja, een paar maanden geleden hield hij het al weer voor gezien. Hij kon namelijk een veel leuker en uiteraard beter betaald baantje krijgen als hoofd bij de afdeling strategie en beleid van de dienst infrastructuur in Amsterdam. Pex was al de derde Leidse wethouder die opstapt uit carriere-overwegingen. Zoiets noemen ze bij D66 'bestuurlijke vernieuwing'. Iedere idioot kan begrijpen dat dit soort dingen niet goed zijn voor de lokale politiek. Maar dat kan Pex Langenberg natuurlijk geen ruk interesseren. Hij verdient straks een leuke hoop geld, en ja in Amsterdam daar gebeurt het toch allemaal. Het is maar weer afwachten welke nitwit zijn of haar carriere zal willen onderbreken om de plaats van Langenberg in te nemen. Die Langenberg kan ook nog niet tegen zijn verlies. Als er een lullig stukje over hem geschreven wordt in het Leids Dagblad, jammert hij dat de journalistieke normen worden overschreden. Nou, ik zal je eens wat vertellen Langenberg. Het is het stompzinnige carrieregedrag van jou en jouw vriendjes van D66 dat pas echt normoverschrijdend is. De redactie van Telewokwok hoopt dat je nieuwe baan in Amsterdam echt een totaal rottige baan zal blijken te zijn. En nu opgerot.