velgen/banden verschepen?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
emilio
Posts: 1726
Joined: Mon Jan 31, 2005 3:55 pm

velgen/banden verschepen?

Post by emilio »

ik wil op mijn impala 63 18" detroit steel wheels.
Ik twijfel om ze uit de States te laten komen of hier aan te schaffen...evt met banden.
Iemand al wel eens onderzocht of ervaring mee of aanschaf daar, incl transport, invoer, handling btw etc het echt de moeite maakt om ze vandaar te laten komen. Of scheelt het uiteindelijk niet heel veel?
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: velgen/banden verschepen?

Post by Renev »

Ik heb door de jaren heen diverse banden besteld via tirerack omdat die specifieke banden hier dan niet te koop waren en als je dan alles bij elkaar optelde kwam ik altijd nog goedkoper uit dan dezelfde soort band hier maar dan van een flutmerk.
Het is maar net wat je wil en je moet niet schrikken van shipping en handling.

Ook 2 sets wielen via Ebay en een forum gekocht en dat ging op dezelfde manier.

Complete sets wielen met banden zal niet veel anders zijn alleen iets duurder qua verschepen waarschijnlijk.
emilio
Posts: 1726
Joined: Mon Jan 31, 2005 3:55 pm

Re: velgen/banden verschepen?

Post by emilio »

heb nog eens goed zitten rekenen incl invoer rechten en btw (ook over transport) en verwacht dan paar tientjes per wiel goedkoper uit te zijn. Dan neig ik toch naar hier kopen...bv bij Carmar.
Ook omdat de Impala verlaagd is en ik niet zog oed weet hoe groot/breed etc ik kan gaan. Als ik de auto hier naar een shop kan rijden kunnen ze eerst meten voordat ik bestel. Wel zo fijn en scheelt een hoop gedoe als er iets niet helemaal blijkt te kloppen.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: velgen/banden verschepen?

Post by Texas Boy »

Kleine hoeveelheden zijn duur door alles fees etc, wij doen minimaal 1 kubieke meter nu dan is het vaak de moeite
Post Reply