Rockauto oplichting

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
sjaakslinger
Posts: 14
Joined: Thu Jun 21, 2012 4:48 pm

Rockauto oplichting

Post by sjaakslinger »

De titel is niet objectief en neutraal, maar dat is toch ook wel heel lastig na mijn recentste ervaring met Rockauto. Ik wil deze graag delen hier, wat een ieder ermee doet moet hij/zij uiteindelijk zelf weten.

Ik bestel al jaren regelmatig bij RA, onlangs bestelde ik een gereviseerde rembekrachtiger (Centric) voor m'n 78er AMC Pacer. Het type is eigenlijk alleen voor 75-76, maar is voor mij de juiste aangezien de vorige eigenaar e.e.a. gemodificeerd had. Exact dezelfde booster zat al op de auto, die moest ik jaren terug ook al vervangen helaas. Toen via eBay besteld.

Anyhow. De booster besteld, komt binnen. De verkeerde. Eentje van een 77 Ford, verkeerd gelabeld (met 'mijn' Centric onderdelennummer erop). Customer service nog netjes: terugsturen, u krijgt vervanging. 2e booster binnen: weer een verkeerde. Nummer op de doos klopte, maar was een totaal andere booster. Zelfs een Moraine, nog niet eens een Bendix. Geen label aan de booster.

Toen draaide Customer Service 180 graden om. Eerst beweerde ze dat ik had gekregen wat ik besteld had. Foto's, argumentatie, enz. gemaild, maakte allemaal niets uit. Ik kon 'm terugsturen en een partial refund krijgen: kosten booster - retourkosten ($ 75,-). Tig e-mails gestuurd, ook naar de CEO (bleef onbeantwoord), ook naar de dropshippers, enz. Gedreigd met klachten, juridische stappen (beetje bluffen), enz. Vervolgens claimen ze dat ze er niks aan kunnen doen als het onderdeel niet past omdat er aanpassingen aan de auto zijn gedaan. Dat argument zou nog enigszins begrijpelijk zijn, als ik ook daadwerkelijk een Pacer booster had gekregen. Maar dan nog, al had ik 'm mijn fiets willen installeren, dat zou niks moeten uitmaken. Als ik onderdeel A bestel, hoor ik onderdeel A te krijgen.

Het is ongelooflijk hoe zij de feiten negeren en verdraaien. Maar goed, ik lijk hier aan het kortste eind te trekken. Ik bestel er in ieder geval nooit meer wat. Ik gebruik hun site nu als zoekmachine en zoek dan aan de hand vd onderdelennummers de onderdelen ergens anders.

Deze ervaring wilde ik hier even delen, zoals gezegd, wat een ieder ermee doet moet iedereen zelf bepalen.

Dennis
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Rockauto oplichting

Post by Wilf »

Rockauto bestel ik sowieso praktisch nooit wat omdat ze zeer weinig hebben voor klassieke auto's (en het wordt steeds minder). Leuk voor een gebakje van uit de jaren tachtig of nieuwer maar voor de klassieke onderdelen hoef je er niet meer te zijn. Tenzij het delen zijn die een fabrikant een jaar of veertig onveranderd gebruikt heeft, wat bij GM, Chrysler en Ford ook nog wel gebeurde natuurlijk.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Rockauto oplichting

Post by Crash »

Klote als zoiets loopt hoop gezeik en stress terwijl je gewoon verder wilt. Tja soms gaat het verkeerd en als de oplossing ook nog is kut gaat.

Altijd tevreden met rockauto geweest vaak genoeg schade of verkeerde delen gehad maar nooit problemen gehad met het oplossen
Tony Mopar
Posts: 3
Joined: Tue Sep 15, 2020 7:51 pm

Re: Rockauto oplichting

Post by Tony Mopar »

Crash wrote: Tue Sep 29, 2020 3:00 pm Klote als zoiets loopt hoop gezeik en stress terwijl je gewoon verder wilt. Tja soms gaat het verkeerd en als de oplossing ook nog is kut gaat.

Altijd tevreden met rockauto geweest vaak genoeg schade of verkeerde delen gehad maar nooit problemen gehad met het oplossen
Idem eigenlijk...
emilio
Posts: 1726
Joined: Mon Jan 31, 2005 3:55 pm

Re: Rockauto oplichting

Post by emilio »

jammer dat het zo moet gaan...zelf tot nu toe positieve ervaring. Levering lekker snel en shipping goed betaalbaar in vergelijking met bv Classic Industries.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Rockauto oplichting

Post by FritsVrolijk »

Hier gaat het tot nu toe ook allemaal goed Ooit 350euro retour om dat er een deuk in een achterdemper zat en mocht de demper houden Wel jaren geleden dus misschien is het nu naatje geworden
Waggel
Posts: 1223
Joined: Tue Feb 10, 2004 5:54 pm

Re: Rockauto oplichting

Post by Waggel »

Crash wrote: Tue Sep 29, 2020 3:00 pm Klote als zoiets loopt hoop gezeik en stress terwijl je gewoon verder wilt. Tja soms gaat het verkeerd en als de oplossing ook nog is kut gaat.

Altijd tevreden met rockauto geweest vaak genoeg schade of verkeerde delen gehad maar nooit problemen gehad met het oplossen

Ja maar vaak genoeg schade of verkeerde delen gekregen en toch tevreden? Sorry, maar dat snap ik niet.
sjaakslinger
Posts: 14
Joined: Thu Jun 21, 2012 4:48 pm

Re: Rockauto oplichting

Post by sjaakslinger »

Ik had tot dan toe ook nooit klachten. Kwam ook doordat m'n bestellingen altijd klopten. Na de 1e verkeerde booster dacht ik nog, ok, kan gebeuren, is een zeer lastig te vinden onderdeel voor de Pacer. Na de 2e werd het heel vervelend. Vooral door de instelling van hun 'klantenservice'. Het lijkt wel of ze met opzet de feiten negeren, hoe duidelijk je bewijs ook is. Heel bizar. Je zou ook bijna denken dat ze met opzet (verkeerde) oude overbodige onderdelen versturen en je dan een oor aannaaien.

Maar goed, vanaf hier trek je aan het kortste eind. In de VS kan je misschien wat via je rechtsbijstand of zo, hier kom je niet verder.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Rockauto oplichting

Post by hemi »

Als je met je creditcard hebt betaald kan je die inschakelen.
Tony Mopar
Posts: 3
Joined: Tue Sep 15, 2020 7:51 pm

Re: Rockauto oplichting

Post by Tony Mopar »

Paypal ook
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Rockauto oplichting

Post by Crash »

Waggel wrote: Wed Sep 30, 2020 4:09 pm Ja maar vaak genoeg schade of verkeerde delen gekregen en toch tevreden? Sorry, maar dat snap ik niet.
Omdat ze het gewoon netjes oplossen, sommige schade nam ik een gedeeltelijk vergoeding voor andere dingen stuurden ze gewoon opnieuw op of de correcte onderdelen.

Kost wel ff tijd en communicatie want je moet van alles nog wat aanleveren qua vin en automerk etc maar kom er altijd uit.

Klote is alleen je zit er op te wachten en ipv 3 dgn later je spullen te hebben ben je een maand verder
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Rockauto oplichting

Post by hemi »

Toevallig kreeg ik woensdag een doos binnen met meerdere spullen.
Een sensor was kapot gegaan tijdens de reis en ik heb dat direct gemeld.
Een paar uur later krijg ik een bericht dat de nieuwe sensor aan de post is meegegeven.
Waggel
Posts: 1223
Joined: Tue Feb 10, 2004 5:54 pm

Re: Rockauto oplichting

Post by Waggel »

Crash wrote: Fri Oct 02, 2020 9:08 am Omdat ze het gewoon netjes oplossen, sommige schade nam ik een gedeeltelijk vergoeding voor andere dingen stuurden ze gewoon opnieuw op of de correcte onderdelen.

Kost wel ff tijd en communicatie want je moet van alles nog wat aanleveren qua vin en automerk etc maar kom er altijd uit.

Klote is alleen je zit er op te wachten en ipv 3 dgn later je spullen te hebben ben je een maand verder
Nee, daar doe ik niet aan. Één fout kan altijd. Maar bij de 2e houd het op. Dan heb je je zaakjes niet voor elkaar.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Rockauto oplichting

Post by Renev »

Waggel wrote: Fri Oct 02, 2020 2:56 pm Nee, daar doe ik niet aan. Één fout kan altijd. Maar bij de 2e houd het op. Dan heb je je zaakjes niet voor elkaar.
Nou dan kun jij nergens meer iets online kopen want het gaat echt overal wel fout en echt wel meer dan eens.
Bovendien ligt schade veroorzaakt door het verschepen niet (altijd) aan de leverancier.
Maar goed mijn ervaringen met Rock zijn ook uitsluitend positief.
Waggel
Posts: 1223
Joined: Tue Feb 10, 2004 5:54 pm

Re: Rockauto oplichting

Post by Waggel »

Ik koop zo vaak online, gaat altijd goed. Als het goed verpakt is gaat het ook niet kapot.
Maar goed, dan zal ik wel al 23 jaar "geluk" hebben
Post Reply