Alternatief brandstoftank International Travelall

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bazz »

Hoi Allemaal , na onderbreking weer aan het werk aan mijn Travelall . Quaterpanel bijna in elkaar gepuzzeld en nu een gekeken naar de brandstof tank , maar die is niet best meer . 3 grote gaten door putcorrosie waren nog te overzien maar een kapote vlotter en een bult roest binnenin doen mij toch verlangen naar een andere oplossing . Het is een model tank dat zeg maar in de e zelfde bak gaat al een reservewiel aan weerszijde achter het paneel . En dus een tank meter die verticaal moet meten in standje positie . Iemand een idee voor een hedendaagse kunst of tank die het zelfde principe heeft ? Wil eigenlijk even snel wat plaatsen en de andere 101 uitdagingen tackelen en later hier op terugkomen.

Alle tips welkom .

Mvg Bas
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Corp »

Fuel cell erin. Heb je mooie aanpasbare vlotters voor die je kunt bestellen in vrijwel ieder ohm bereik
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bazz »

Corp wrote: Tue Nov 17, 2020 11:15 am Fuel cell erin. Heb je mooie aanpasbare vlotters voor die je kunt bestellen in vrijwel ieder ohm bereik
Zou ik best een optie vinden voor een model met kofferklep maar ben net zo blij met de grote en vooral lange laadvloer .

Ben inmiddels door wat tips al wat verder en zal waarschijnlijk gaan ontroesten dan lassen ,hardsoleren of zachtsolderen en dan met epoxy de binnenkant gaan coaten .

Mooiste is een nieuwe tank maar niet echt een gangbaar model de Travelall :)
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by muddy bandit »

Let even goed op de coating die je gaat gebruiken, vele tankcoatings zijn niet al te best ethanolbestendig.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bazz »

muddy bandit wrote: Wed Nov 18, 2020 1:16 am Let even goed op de coating die je gaat gebruiken, vele tankcoatings zijn niet al te best ethanolbestendig.
Bedankt voor de tip, heb voor nu maar even aan de kant gezet , zit nog een tweede benzinetank aan de voorkant die ik ook wil uitbouwen om te kijken wat ik daar nog moet doen . Misschien als dat net zo is maar even heroverwegen . Nog 1001 knelpunten dus eerst weer door.




Image

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bazz »

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bazz »

Vandaag maar begin gemaakt met dicht lassen van de gaten in de oude tank .
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Kootje »

:thumbs: Haha, mooi man, tank dichtlassen , brings back memories. Had een b kadett (met sidepipes :D ) waar ik alles aan gedaan had, zaten alleen paar lekjes in de tank. Eerst 3, toen bleken er nog 2 te zitten, enz enz. Bleef maar gaatjes vinden. Eindigde met een andere tank, geen optie voor jou maar ik hoop niet voor je dat ie ook op alle randen gaat/blijft lekken.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bazz »

Kootje wrote: Sat Nov 28, 2020 8:55 pm :thumbs: Haha, mooi man, tank dichtlassen , brings back memories. Had een b kadett (met sidepipes :D ) waar ik alles aan gedaan had, zaten alleen paar lekjes in de tank. Eerst 3, toen bleken er nog 2 te zitten, enz enz. Bleef maar gaatjes vinden. Eindigde met een andere tank, geen optie voor jou maar ik hoop niet voor je dat ie ook op alle randen gaat/blijft lekken.
Hahha, ja mijn roest reparatie carrière begon ook met een Opel B Kadett Fastback uitvoering die ik kocht toen 17 was ( ook alles aan gedaan ( kei vanger , wielbakken , dorpels binnen en buiten , deurstijlen voor )

Moet zeggen dat ik de travelall zonder alles standaard te kopen wel een behoorlijke stap verder vind .

Ga vandaag de tank vullen en kijken of hij lekdicht is , heb nog een lading oude benzine die daar prima geschikt voor is . Mocht hij lekken dan maar weer week uitdampen en lassen , de rest van de auto heeft ook nog behoorlijk werk zoals je misschien onder de projecten kunt volgen waar ik af en toe een update neer zet .


Uiteraard zijn ideeën of tips voor een andere tank welkom .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bazz »

Bazz wrote: Sun Nov 29, 2020 8:48 am Hahha, ja mijn roest reparatie carrière begon ook met een Opel B Kadett Fastback uitvoering die ik kocht toen 17 was ( ook alles aan gedaan ( kei vanger , wielbakken , dorpels binnen en buiten , deurstijlen voor )

Moet zeggen dat ik de travelall zonder alles standaard te kopen wel een behoorlijke stap verder vind .

Ga vandaag de tank vullen en kijken of hij lekdicht is , heb nog een lading oude benzine die daar prima geschikt voor is . Mocht hij lekken dan maar weer week uitdampen en lassen , de rest van de auto heeft ook nog behoorlijk werk zoals je misschien onder de projecten kunt volgen waar ik af en toe een update neer zet .


Uiteraard zijn ideeën of tips voor een andere tank welkom .

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bazz »

Moet er wel bij zeggen dat ik teeugverlang naar mijn oude TIG trafo , krijg gewoon niet meer zo netjes als ik voorheen laste
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bromgabber »

An ders kan je hem ook nog van binnen behandelen met bijvoorbeeld tankcure.
Krijg je er een extra laagje in, dicht het ook nog beter af.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bazz »

Image

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bazz »

Iemand nog een idee andere type Amerikaan dit uit zou kunnen komen ? Opzich een nieuw drijfertje zal ook goed zijn .
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by gert »

lpg is de oplossing.
Post Reply