Alternatief brandstoftank International Travelall

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bazz »

gert wrote: Sun Nov 29, 2020 3:03 pm lpg is de oplossing.
Idd , rijd al jaren niet anders , Amerikaan of niet . Op wat praktische dingen na blijft blijft het de goedkoopste manier van rijden voor mij .

Ga kijken of de 2de benzineank van de Travelall misschien te vervangen is voor 100 liter LPG . Of er moet op de plek van deze tank wieltank passen .

De huidige LPG tank hangt tussen de chassis balken . Maar deze moet ik denk ik vervangen vanwege roest . De helft van de coating ligt er los op en er zit roest onder . Ga kijken of het nog op te schuren is en dan opnieuw spuiten , er zit geen putcorrosie in dus moet opzich prima gaan . Ander zijds , iemand ervaring met afkeur LPG tank ? Kan mij voorstellen dat de leeftijd ook gaat mee spelen .

Heb de laatste 4 auto's allemaal nieuw laten inbouwen en daarvoor eigenlijk nooit wat gehoord over leeftijd . Tijdelijke Peugeot had tank uit 1998 zelfs .
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by gert »

benzine gewoon vergeten, die moderne troep tast alles aan, ook je carb. en is ook nog duur!
lpg tank ontroesten en schilderen is moeite niet waard, er zijn zat ouwe tanks te koop die prima bruikbaar zijn.
als er al lpg op kenteken staat kun je inbouwen wat je wilt.
wel een tank nemen waar nog beetje gas inzit, dan weet je zeker dat ie niet lek is, en er geen water inzit.
apk kijkt alleen naar deugdelijk leidingwerk en lekkage.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Wilf »

Wauw, dat is serieus verrot! Hoe krijg je de koperen float zo doorgevreten? Doet Ethanol dat? Waanzinnig!
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bazz »

gert wrote: Sun Nov 29, 2020 3:03 pm lpg is de oplossing.
Ja , zit er al in maar wil gewoon af en toe wel op benzine kunnen rijden .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bazz »

Vandaag de vlotter vervangen , geen idee waar hij vandaan komt of waar hij in zat . Gevonden. Op marktplaats en past perfect .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bazz »

Image

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Alternatief brandstoftank International Travelall

Post by Bazz »

Ik denk dat ik de voortgang van de tank maar verder ga zetten onder mijn project op dit forum.
Post Reply