chevy pick up keuze
chevy pick up keuze
ik ben aan het rond kijken voor een chevy pick up als daily,
Vanaf 1999 is er een nieuwe generatie begonnen, de 1st generation Silverado. Daarvoor was de C1500 4th generation.
Is er een reden vanuit technisch oogpunt om juist voor 1 van deze 2 generations te kiezen?
Ik kijk nu een beetje naar modellen van 1997 tot 2005.
Ik zoek een fleetside met achterbankje.
Vanaf 1999 is er een nieuwe generatie begonnen, de 1st generation Silverado. Daarvoor was de C1500 4th generation.
Is er een reden vanuit technisch oogpunt om juist voor 1 van deze 2 generations te kiezen?
Ik kijk nu een beetje naar modellen van 1997 tot 2005.
Ik zoek een fleetside met achterbankje.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: chevy pick up keuze
Alles heeft voor en nadelen. Als je wel eens met een beetje aahanger rijd dan die vanaf 99 omdat je dan een tow/haul knop op de shifter hebt voor een langere levensduur. Lpg van af die jaren zijn de klepzittingen weer overgevoelig
Re: chevy pick up keuze
ik heb inmiddels via een andere groep al begrepen dat vanaf 1999 de LS motoren in de pick up's zijn gekomen en dat die wbt kleppen gevoeliger zijn voor LPG...en het is wel de bedoeling dat er LPG in komt.
Zijn alle modellen 99 met LS of zijn er dat jaar ook nog vortec motoren in gegaan?
Zijn alle modellen 99 met LS of zijn er dat jaar ook nog vortec motoren in gegaan?
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: chevy pick up keuze
Overgangs jaren, even onder de kap kijken.
Re: chevy pick up keuze
thanks!
Is een gewone Vortec op het oog makkelijk te onderscheiden van een LS?
(ben tot nu toe de gewone oude 350 SB van Chevy gewend dus ken dit soort jaren engines niet zo goed)
Is een gewone Vortec op het oog makkelijk te onderscheiden van een LS?
(ben tot nu toe de gewone oude 350 SB van Chevy gewend dus ken dit soort jaren engines niet zo goed)
Re: chevy pick up keuze
probleemloze motoren, los van klepproblemen. Bij mij toen laten vervangen en nooit meer enig probleem gehad.
Als je hem particulier gaat rijden kijk of lpg G3 vermelding er is, scheelt een hoop wegenbelasting.
Als je hem particulier gaat rijden kijk of lpg G3 vermelding er is, scheelt een hoop wegenbelasting.
Re: chevy pick up keuze
En wat laat je dan vervangen om van het klep probleem af te zijn en wat waren daar de kosten van?
ga hem zakelijk rijden. Buiten belasting verschil...is een G3 ook beter dan bv een G2 installatie.
ga hem zakelijk rijden. Buiten belasting verschil...is een G3 ook beter dan bv een G2 installatie.
Re: chevy pick up keuze
Bij mij was het een koprevisie. Is wel al een jaar of 10 terug.
Was toen 3500 euro. Mijn duurste garagerekening ooit....
Was toen 3500 euro. Mijn duurste garagerekening ooit....
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: chevy pick up keuze
Waarschijnlijk klepzittingen en kleppen vervangen/inslijpen.
Als je zelf handig ben, kan je zelf de koppen de- en monteren.
Dat scheelt alweer een bedrag.
Als je zelf handig ben, kan je zelf de koppen de- en monteren.
Dat scheelt alweer een bedrag.
Re: chevy pick up keuze
en is dat een eenmalige aanpassing of komt dat elke 100.000 km terug?
Re: chevy pick up keuze
Ik heb het eenmalig laten doen . Geharde kleppen en klepzittingen, daarna nooit meer problemen gehad
Re: chevy pick up keuze
klinkt goed...hoeveel km sindsdien gereden?
Re: chevy pick up keuze
Ik heb bij sommige jeep motoren gezien dat ze klepsmering aanbrachten om het inbranden van de klapzittingen te voorkomen.
Geen idee of dat echt werkt.
Geen idee of dat echt werkt.
Re: chevy pick up keuze
ik hoor daar verschillende dingen over...sommige zeggen dat levensduur iets verlengt wordt maar niet de moeite van het flashlube systeem.
Re: chevy pick up keuze
het is een GMC sierra extended cab uit 2000 geworden. Heeft nog nooit LPG ingelegen wat ik wel ga laten doen maar dan weet ik dat ik voorlopig wel 100.000 km vooruit kan en dan zien we wel weer verder of we daarna de koppen nog gaan doen of weer iets anders zoeken.
Dank voor de info en tips!
Dank voor de info en tips!