Auto met USA title particulier verkopen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Eelke
Posts: 31
Joined: Mon Jul 17, 2017 4:39 pm

Auto met USA title particulier verkopen

Post by Eelke »

Beste forumleden,

Vanwege emigratie moet ik mij binnenkort uitschrijven uit de Nederlandse registers.

Ik heb een prachtige Cadillac Coupe DeVille van 1975 met USA title welke nog niet RDW-keuringsklaar is, en dus nog geen kenteken heeft. Ik heb deze zelf particulier geïmporteerd en heb geen (auto-)bedrijf o.i.d.

Mijn vraag: mag ik als particulier een auto met buitenlands kenteken (USA title) verkopen? Zo ja, hoe gaat dat in zijn werk?

Thanks!

Foto van de auto voor de liefhebber:

https://ibb.co/bQ0R4YT
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Auto met USA title particulier verkopen

Post by grandmaster n »

Hi Eelke,

De verkoop gaat gewoon hetzelfde als met een auto met kenteken, alleen schrijf je de auto niet over (want geen kenteken :D )
Bij de verkoop geef je de US title aan de nieuwe eigenaar, die kan daarmee naar de RDW om een kenteken te regelen.
Easypeasy!

gr
Eelke
Posts: 31
Joined: Mon Jul 17, 2017 4:39 pm

Re: Auto met USA title particulier verkopen

Post by Eelke »

grandmaster n wrote: Wed Mar 23, 2022 2:18 pm Hi Eelke,

De verkoop gaat gewoon hetzelfde als met een auto met kenteken, alleen schrijf je de auto niet over (want geen kenteken :D )
Bij de verkoop geef je de US title aan de nieuwe eigenaar, die kan daarmee naar de RDW om een kenteken te regelen.
Easypeasy!

gr
Bedankt N!

Dus gewoon een kwestie van betaling ontvangen en dan de USA title meegeven? Maar als mijn naam op de USA title staat, hoe bewijst de nieuwe eigenaar dan dat de auto daadwerkelijk van hem is? Het is alweer even geleden dat ik een auto heb verkocht.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Auto met USA title particulier verkopen

Post by muddy bandit »

Vul gezamenlijk even een rechtsgeldig koopcontract in, handig voor zowel koper als verkoper.
Kun je gewoon downloaden, uitprinten en invullen:
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/mo ... contracten

i.p.v. kenteken het chassisnummer vermelden, en vermeld ook duidelijk of de importkosten wel of niet zijn voldaan (documenten daarvan bijsluiten en meegeven)
Eelke
Posts: 31
Joined: Mon Jul 17, 2017 4:39 pm

Re: Auto met USA title particulier verkopen

Post by Eelke »

Bedankt heren, duidelijk! Zo moet het goedkomen! :thumbs:
Post Reply