Oldtimer voor dagelijks gebruik

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
caroden
Posts: 19
Joined: Sat Jun 23, 2018 6:38 pm

Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by caroden »

Hej,

Ik ben een Newbie in de wereld van Amerikaanse auto's. Een paar jaar geleden als eens op zoek geweest naar een mooie 70-er en hier informatie ingewonnen (en gekregen :thumbs: ) over Ford LTD's maar dat is toen niet doorgegaan. Ik ben gek op sedans of stationcars uit einde jaren '60 / jaren '70 / early 80's. Ben echter niet heel bekend met alle modellen en hoe het met de onderdelenvoorziening gesteld is.

Voor regelmatig / dagelijks gebruikt (behalve bij pekel) ben ik op zoek naar een lekkere V8 met airco. Ik zoek online regelmatig naar auto's als de Ford LTD in sedan of stationwagon. Ook val ik tijdens mijn speurwerk op internet vaak op Lincoln, Mercury, Chrysler en Buick.

Welke merken/types zijn aan te raden? Welke hebben bijvoorbeeld een goede onderdelenvoorziening en zijn over het algemeen behoorlijk betrouwbaar? Ik woon in de buurt van Delft dus een garagebedrijf bij mij in de regio is ook prettig want ik ben geen zelfsleutelaar.

Alle hulp en tips zijn welkom!
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by gert »

realiseer je dat een ouwe stationwagen met werkende airco een unicum is, en als je er 1 zou vinden al gauw 20.000 euro kost.
technische en slijtage delen zijn geen probleem bij Ford, GM , Mopar
een goede garage is garage Modern gandhilaan in Delluf.
caroden
Posts: 19
Joined: Sat Jun 23, 2018 6:38 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by caroden »

Bedankt voor de reactie en de tip over garage Modern, Gert!

De aanschafprijzen zijn de laatste jaren flink gestegen maar dat is voor mij niet het probleem. Wel een probleem is het om mijn vrouw over te halen. Zij heeft liever dat ik een EV koop.
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by gert »

een ev rijdt prima, maar is vreselijk duur en saai, een oldtimer op lpg is ook schoon, en ook veel duurzamer dan zo'n ev, immers: hij gaat al langer mee, en is geheel te recycelen, en is 100 maal leuker.
een mooie station is bv een jeep wagoneer, er is er 1 te koop in breda, die heb ik gezien, echt een top auto, helemaal nieuw, met airco, maar voor mij te duur.
caroden
Posts: 19
Joined: Sat Jun 23, 2018 6:38 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by caroden »

Ha, super, Gert! Helemaal mee eens. Ik laat je betoog straks aan mijn vrouw zien. Ben benieuwd naar haar reactie.

Ik denk dat ik die Jeep gezien heb. Was iets van 45K bij een particulier. Mooie auto!
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by gert »

de praatjes van deze debiele regering moet je echt niet geloven hoor, niks duurzaam die k#t batterij autotjes. wacht maar tot de stroom onbetaalbaar is geworden, dan wil iedereen ervanaf.

jiep is minder, 42000 , maar hele mooie auto,met nieuwe lpg onderbouw, interieur als nieuw. rijdt ook uitstekend.
caroden
Posts: 19
Joined: Sat Jun 23, 2018 6:38 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by caroden »

Ja duurzaamheid van EV's is inderdaad nog wel een discussiepunt. Ze zijn tijdens rijden wel duurzaam ivm geen uitstoot. Maar de productie van de auto en de accu's en opwekken van stroom is momenteel nog verre van duurzaam. En wat met de verwerking van de accu's als een auto naar de sloop gaat? Er is zeker nog veel te verbeteren.
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by RobDodge »

Laat dit maar aan je vrouw zien😉

https://youtu.be/b0kN81HW8t8

Succes met je zoektocht.
caroden
Posts: 19
Joined: Sat Jun 23, 2018 6:38 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by caroden »

Dank je RobDodge!!
caroden
Posts: 19
Joined: Sat Jun 23, 2018 6:38 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by caroden »

gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by gert »

o, das lekker vlakbij, maar geen stationwagen.....
caroden
Posts: 19
Joined: Sat Jun 23, 2018 6:38 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by caroden »

Nee, is inderdaad niet dichtbij ;) . Deze link is meer om aan te geven wat voor stijl auto ik zoek. Ik zoek overigens niet perse een stationwagon. Mag ook een 4-doors sedan zijn.
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by gert »

ik heb begrepen dat je perse een station wilde.
dan heb ik misschien wel wat voor je, een 1978 olsmobile cutlass salon, nog geen 60.000 miles gelopen, goed werknde airco, cruise control, mooi origineel interieur, 260 V8 automaat met od, nieuwe impco lpg, rijdt ook als nieuw
Image

Image
caroden
Posts: 19
Joined: Sat Jun 23, 2018 6:38 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by caroden »

Mooi interieur en een goed werkende airco is een grote plus!
Exterieur moet ik even over nadenken. Eerlijk gezegd heb ik deze carrosserie-vorm nooit overwogen.
Welke regio staat ie en welke prijsklasse moet ik aan denken?
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by gert »

bilthoven, en ik wil er 13.000 voor hebben
Post Reply