radio in 2010 camaro

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
special gold limited edit
Posts: 261
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:32 am

radio in 2010 camaro

Post by special gold limited edit »

Goedendag, ik heb een radio in een camaro 2010 die uitvalt/stoort na zo'n 30 min gebruik. dus blijft wel aan dus wel voeding maar het geluid gaat uit/aan. nu wil ik overwegen om een andere radio erin te zetten ook omdat de usa frequenties afwijken met die van europa.
heeft iemand dit ook al eens eerder gedaan? welke radio word aanbevolen? ik zou evt ook graag dan met een camera voorbereiding.

ik hoor graag.

m.vr.gr Sandor
67Camaro
Posts: 1007
Joined: Mon Mar 21, 2005 8:13 pm

Re: radio in 2010 camaro

Post by 67Camaro »

Ik heb een PAC-audio inbouw (PAC-RPK5-GM4102) voor een 2010-2015 Camaro in mijn 2013 zitten, dit samen met een dubbel-DIN Pioneer radio met DAB+.
Dit ziet er nog redelijk origineel uit omdat de inbouwkit ongeveer dezelfde vorm heeft en de bestaande ronde draaiknoppen worden gewoon overgezet op de nieuwe PAC ombouw.

Je kunt in principe iedere dubbel-DIN radio inbouwen hiermee, bij mijn Pioneer kan ik 2 camera's bekijken (2x gele tulp input)...eentje is aangesloten op de achteruitrijcamera, een tweede camera heb ik gemonteerd net onder het nummerbord aan de voorzijde. (Deze kan ik met 1 druk op de Pioneer activeren)

De USB van de radio heb ik aangesloten op de USB-poort onder de arm-leuning zodat ik mijn gsm hierop kan aansluiten voor Android-Auto...en dus altijd een up-to-date navigatie, spotify, etc.etc.

Het inbouwen gaat redelijk makkelijk, de bestaande radio is er binnen een paar minuten uit, alleen de kabeltjes wegwerken en de module een plekje geven is wat meer werk.

Uiteraard zijn er meer merken die een kit verkopen, maar deze zat al in mijn Camaro toen ik hem kocht, en zou niet meer willen ruilen voor een originele GM.
Post Reply