1974 Ford LTD

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Mafkees001
Posts: 72
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Mafkees001 »

Mn originele radiateur is naar de filistijnen. Heb een andere 2e hands besteld. Maar toen die binnen kwam zag ik dat die dunner is dan de originele.

Mijn vraag.. maakt dat veel uit of beter verder op zoek naar een dikke?

FritsVrolijk
Posts: 1629
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by FritsVrolijk »

Gewoon kijken wat je temperatuur doet

Of kijken wat de inhoud van beide is

SRB12
Posts: 530
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: 1974 Ford LTD

Post by SRB12 »

Wellicht hoort die dunnere er wel in. Heb je dat gecontroleerd?

Mafkees001
Posts: 72
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Mafkees001 »

Wou t gaan proberen maar uiteindelijk blijkt ie ook nog iets smaller te zijn. Wordt dus toch verder zoeken naar een andere.

chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by chevelletje70 »

Ik weet niet waar je woont in het land ,maar ik mijn oude radiateur vorige maand laten opknappen bij BIJL in Haarlem.

Buitenste kappen van de radiateur waren nog bruikbaar, die zijn hergebruikt en zit nieuw koelblok in 3 row en iets grotere olie koeler. was 310 euro incl kwijt.

Als alleen koelblok vervangen moest worden was het ongeveer 210 euro incl.

Misschien heb je wat aan de info

http://www.bijlradiateuren.nl/

Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 1974 Ford LTD

Post by Jeroen_Sp »

nieuwe bestellen op rockauto. Dan is ie helemaal nieuw

Mafkees001
Posts: 72
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Mafkees001 »

Was inderdaad al bij Bijl langs geweest. Een nieuw blok ertussen zou rond de 370 gaan kosten. Vond ik nog wat prijzig.

Denk dat het inderdaad rockauto wordt.

Mafkees001
Posts: 72
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Mafkees001 »

Het is inmiddels wel weer tijd voor een update. Zoals iedereen ook met andere dingen druk, maar ben uiteraard ook doorgegaan met de auto.

Bodem afgelast en in de RX gezet.
Image

Carrosserie weer op het chassis.
Image

Origineel zitten de bumpers erg ver van de auto af(vind ik zelf). Dus de bumpers komen strakker rondom de auto te zitten.
Achterbumper smaller gemaakt:
Image
Voorbumper naar achter geplaatst:
Image
En ook smaller:
Image
Image
En achterbumper naar voren gehaald. Ook de eindstukken van de uitlaat te zien.
Image
Voor tot achter een RVS uitlaat gelast met 2 Flowmaster dempers. (super 44 dacht ik)

Carrosserie in de primer
Image

Nu vanalles aan het passen/pas maken. En dan ga ik richting het plamuren toe werken.
Kleur wordt waarschijnlijk mat donkerblauw, en al het chroom wordt hoogglans zwart. Maar zover is het voorlopig nog niet, dus zou zomaar kunnen veranderen.

mercury1970
Posts: 4011
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 1974 Ford LTD

Post by mercury1970 »

Lijkt alweer op een auto ! Wat doe je met de bumpers qua kleur ? Hoe heb je het chroom eraf gekregen?

Mafkees001
Posts: 72
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Mafkees001 »

Bumpers worden ook hoogglans zwart. Chroom was er grotendeels al af, rest met de slijptol gedaan. Ze moeten toch strak geplamuurd worden na het lassen.

mercury1970
Posts: 4011
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 1974 Ford LTD

Post by mercury1970 »

Gespoten bumpers zijn lastig mooi te houden, zeker de voorste ivm steenslag.
Wat dacht je van wrappen ? Mooie houtlookwrap als knipoog naar de laatste "Woodies" van Ford !

Mafkees001
Posts: 72
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Mafkees001 »

Goed punt, maar zou een wrap wel goed tegen steenslag kunnen?
Leuk idee, maar hou het toch bij zwart :P

Post Reply