International Travelall "74

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
muddy bandit

Re: International Travelall "74

Post by muddy bandit »

Bazz wrote:
Fri Feb 19, 2021 6:06 am

Dit maakt mogelijk om maar een positief of negatieve mal/ vormdeel te hebben ( jou massief deel met opgelaste as ) Het rubber wat vervolgens onder het vormdeel en plaatweek komt te liggen zorgt voor onder steuning het stel je instaat om naar mijn inzicht plaatwerk zonde dat je kans op afschuiving / beschadiging te vormen . Precies wat mij aansprak toen ik weer terugdacht aan de schoolbanken .
Ik heb het ooit eens geprobeerd om op m'n lagerpers een stuk plaat te persen met een blok rubber als ondergrond, is me vrij slecht bevallen.
Het rubber blok (van m'n brug) was snel kapot en m'n ribbenkast was bont en blauw aangezien die de helft van het rubber blok opgevangen heeft toen die 2-delig onder de pers wegschoot :cry: ... en het resultaat van het geperste stuk plaat kon ook nog eens direct bij het oud ijzer.
Op zich zal het systeem in jou link wel kunnen werken mits je dan ook de daarvoor geschikte materialen gebruikt, maar ik ga het niet proberen... met die uit schroot gefabriceerde persmalletjes staal op staal persen bevalt me al een jaartje of 25 prima.

rene74monte

Post by rene74monte »

Bazz wrote:
Fri Feb 19, 2021 6:31 pm
Goed punt :thumbs: omdat het kan ;)
hahaha , ja , ik snap het , gewoon doen wat je wilt , makkelijk zat :-)

Bazz

Post by Bazz »

Weer even een nieuwe roest update , van het weekend parafaan verwijderd omdat mijn schilderwerk steeds weer vol stof kwam . En het was geen overbodige luxe , wel weer een klein deukje in de planning ........

Bazz

Post by Bazz »

Image

Image

Image

Image

Bazz

Post by Bazz »

Even voor de goede orde de laatste foto is van na de schoonmaak beurt :eek:

Denk dat de Fels bewerkingen in het andere deel maar even op laag pitje zet , denk dat ik weer even genoeg uitdaging heb en mijn creatieve energie beter kan benutten om niet in roestwanhoop te raken ;) ;)

Iemand nog een adresje tussen Arnhem & Achterhoek voor wat klein zetwerk ? Ik krijg het z profieltje voor de parafaan niet helemaal zoals ik graag zou willen op mijn buigbank ,moet toch echt op een kantbank gebeuren .

Post Reply