Chevrolet el-camino 1974

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Indianjohn
Posts: 24
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by Indianjohn »

Thnx mannen, zal na mn vakantie eerst mn blok wegbrengen.
Robert, bedankt voor het adres. :roll:

Indianjohn
Posts: 24
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by Indianjohn »

Even een vraagje wat betreft de achteras, heb de lagers en keringen vervangen en het as nummer opgespeurd.
Het gevonden nummer is ACB1721, waar ik dus uit opmaak een Buick as, ratio 3.08 non locking. De originele die van fabriek uit geleverd dus.
Alleen dat ik hem openmaakte om de assen los te halen, om de lagers te vervangen, viel mijn oog op het volgende

Image

Wat deze foto laat zien is een 41 tands gear en 15 tands pinion, na tanden tellen is dit inderdaad het geval, wat dus inhoud een 2.73 ratio.
Iemand enig idee wat de reden voor deze verandering zou kunnen zijn.

Bromgabber
Posts: 3026
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by Bromgabber »

Ooit een andere as eronder gezet maar hebben ze wel de tandwielen overgezet zodat de overbrenging weer klopte.
Zou een rede kunnen zijn.

Indianjohn
Posts: 24
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by Indianjohn »

Het is juist andersom, de as is die van de fabriek geleverd, volgens as nummer, alleen het binnenwerk is veranderd van 3.08 naar 2.73!

SRB12
Posts: 659
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by SRB12 »

Misschien voor een wat lager brandstofverbruik?

Wilf
Posts: 10499
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by Wilf »

Lager verbruik, rustiger op de snelweg, zijn allemaal valide punten. Ik heb mijn Buick destijds ook van 4.54 naar 3.6 omgebouwd om fijner op de snelweg te kunnen toeren :)

Post Reply