voor 1.5 jaar terug in de corona tijd had ik niks te doen en zat ik een beetje te koekeloeren naar een chevrolet c10 uiteindelijk eentje op de veiling zien staan en een impuls bod gedaan... 3x raden juist ik had hem aan mijn reet... (had de pickup alleen via internet gezien stond bij vermeld rijd remt schakelt goed.
3 weken later werd de pickup afgeleverd en begon het project...
zo stond de pickup erbij bij de veiling:

maar op dit punt heb ik al een levensles geleerd vertrouw nooit enkel op fotos

de pickup schakelde remde en klonk geweldig maar de pickup had nog een amerikaanse title en moest apk klaar gemaakt worden om te kunnen omkeuren bij het rdw en zo begon de strijd.
begonnen met het demonteren van de laadbak de cabine en het chassis:

en zoals je kunt zien een hoop roest wat ik niet had verwacht van een pickup die in 2021 is geimporteerd vanuit texas...
maar gelukkig kan ik lassen dus geen probleem toch...

nog nooit plaatwerk van 1.8mm gelast maar toch maar een poging wagen en zie hier het resultaat van een cabine waar nieuwe dorpels cabinehoeken vloerplaten een gebruikt schutbord van een donor cabine en nieuwe voorraam randen in zijn gelast... kortom een complete nieuwe cabine
hier kun je zien hoe erg de roest rond de parafaan was:

en het resultaat na vele uren slijpen puntlassen boren en lassen..

tot zover puntje cabine afgewerkt en in de epoxy primer.
kwam nu op het punt dat ik al dat slijpen en lassen en uitdeuken wel goed zat was dus eerst het chassis maar is aanpakken:

chassis uiteindelijk compleet gedemonteerd alle stuurkogels en rubbers waren uitgedroogd en verrot net als de remmen die eigenlijk helemaal niet zo goed waren als dat gedacht was.
chassis met de staalborstel op de slijptol ontdaan van roest vervolgens in de chassislak gespoten wat ook bij vrachtwagens word gebruikt het is een soort owatrol maar dan industrieel en een stuk goedkoper..

toen was het inmiddels al weer winter en vond ik het te koud om de laadbak aan te pakken hier zat gelukkig weinig roest aan maar wel wat deuken dus die heb ik even geparkeerd en ben verdergegaan met het chassis.
voor een maand salaris of 2 aan onderdelen besteld bij rockauto.com hele goeie ervaring met dit bedrijf en zeer snelle levering vanuit de US maar daar zullen jullie al wel bekend mee zijn

dit was met 1.5 week binnen dus kon ik mijn achteras reviseren en het chassis weer in elkaar zetten met nieuwe rubbers kogels en schokbrekers:

en het eind resultaat van het rollende chassis:

nu was het dan toch echt tijd om de laadbak en deuren aan te pakken heb hier weinig foto's van maar wel van het resultaat na uren deuken uitkloppen om maar zo min mogelijk te moeten plamuren:

en zo stond de gehele pickup ineens in de epoxy primer en was die klaar voor de kleur wat ik uiteraard heb uitbesteed aangezien ik die nooit zo strak ga krijgen in mijn zelf gebeunde partytent spuitcabine

zie hier het resultaat van de pickup in de kleur masarati blauw:

maar dan het motorblok ja die liep wel en had wel vermogen enkel was het onder blok gescheurd en al 0,40 over geboord oftewel viel niks meer aan te redden voor een leuke prijs een andere 5,7 tbi op de kop getikt die nog nooit los was geweest km stand onbekend...
dit blok ligt momenteel bij een motorrevisie bedrijf die voor mij het blok:
opboort naar 0,30, hoont, krukas slijpt, nokkenas lagers vervangt en de zuigers omzet, cilinderkoppen controleert en vlakt.
hoop deze binnenkort op te halen om deze verder af te bouwen uiteraard met enkel nieuwe onderdelen erin

hoop dat jullie genieten van dit beetje lees maar vooral kijkvoer..

had hier al eerder een forum post willen doen maar nooit echt de tijd voor gehad gelukkig zijn de foto's er!-